מערכת COL | יום כ"ט אלול ה׳תשס״ה 03.10.2005

תנופת פעילות ברומניה לקראת חגי תשרי

חב"ד רומניה פתחה בפעילות נמרצת המקיפה את כל שכבות האוכלוסיה היהודית ברומניה, לקראת חודש החגים. כבר לאורך חודש אלול נערכו סמינרי-ענק ללימוד והכנה לקראת החגים, מנהגיהם ומשמעותם. לחודש תשרי עצמו הגיעו לרומניה במיוחד למעלה ממניין 'תמימים' שיסייעו בביצוע המהפכה הגדולה: חמש אלף יהודים יתפללו השנה ברומניה את כל תפילות החגים בהידור. ה'שלוחים' הצעירים הגיעו גם הם באדיבות משפ' רוהר הנכבדה ובסיוע הרב משה קוטלרסקי. בסמינר שנערך בבית-הכנסת 'אמזיי' שבבוקרסט התאספו למעלה מחמש-מאות יהודים מקומיים, צעירים ומבוגרים, והקשיבו מרותקים להרצאות מאלפות בשפה הרומנית על משמעות מושג ה"תשובה" ו"שנה חדשה" במסורת היהודית והחסידית. לאור התגובות הנלהבות של הקהל הצמא לתוכן יהודי, נערך סמינר-המשך בסדר-גודל דומה בשבוע שלאחריו. מאות היהודים המקומיים צפו בסיום הסמינר במראות-קודש ב'וידאו' מהרבי, ולא עזבו את המקום עד שהובטח להם שסמינרים אלו ימשיכו על בסיס חודשי לאורך השנה כולה..
תנופת פעילות ברומניה לקראת חגי תשרי
ילדי בוקרסט בפעילות יהודית לקראת ראש השנה
גם למאות הישראלים השוהים בבוקרסט נערך סמינר ענק, בלובי המפואר של מלון 'הילטון' בעיר. לכינוס הובאו מרצים מיוחדים, ביניהם הגיע במיוחד מישראל הד"ר ר' שלמה קאליש, שריתק את הקהל הישראלי בסיפוריו. מחזה מדהים היה לראות מאות(!) אנשי-עסקים ישראלים נחשבים, בעלי ומנהלי חברות-ענק, נוהרים למקום עם משפחותיהם. כך גם רבים מהסטודנטים הישראליים הלומדים באוניברסיטאות ברומניה ראו לעצמם לחובה להשתתף באירוע.

וגם את הילדים לא שכחו שלוחי חב"ד. בשבוע שעבר התכנסו בבית חב"ד למעלה ממאה ילדים, מלווים בהוריהם, למסיבת הכנה לראש השנה. הילדים נהנו בסדנאות יצירה, שירה וחוויות לימודיות אחרות הקשורות בראש-השנה ובחגים הקרבים. את המסיבה הנחו והדריכו בכישרון רב השליחה רישא דייטש, יחד עם השליחה החדשה בבוקרסט חוי גערליצקי.

"ניתן לומר ששרשרת האירועים פשוט הסעירה את בוקרסט", אומר השליח הרב נפתלי דייטש, "את התוצאות ניתן לראות היטב ברישום העצום השנה של אלפי יהודים לתפילות וסעודות החג בבית הכנסת ולפעילויות ושיעורים בבית חב"ד. תוצאות מופלאות אלו נזקפות לזכותם של ר' משה קוטלרסקי והנגידים לבית משפחת רוהר, התומכים ביד רחבה וללא סייג בפעילותינו".

מסכת הפעילות מתרחבת בחודש תשרי עצמו. עתה שוקדים השלוחים במקום על תפילות הענק וסעודות החג בבית הכנסת, ועל אירוע מיוחד למאתיים צעירים וסטודנטים בלילו השני של ראש השנה בבית חב"ד. אמש נשלחו מבוקרסט 'תמימים', תלמידי ישיבת חב"ד ברוסטוב, לקהילות יהודיות רבות ברחבי רומניה. על מנת לערוך תפילות ולהנחיל את מצוות החג למאות יהודים בקהילות אלו. "חשבון זהיר מראה שלתפילות בבתי-הכנסת בבוקרסט ובשאר הקהילות שאליהם נגיע השנה יחד נגיע ללמעלה מחמשת אלפים יהודים שיערכו השנה ראש-השנה ויום-כיפור כהלכתם", מסכמים השלוחים ברומניה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אין כמוך
כ"ט אלול ה׳תשס״ה
מקווים שגם אתה מתקרב
3.
חוי שלנו
כ"ט אלול ה׳תשס״ה
אוהבים אותך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.