כתב רכב COL | יום ח' ניסן ה׳תשפ״ג 30.03.2023

בגרסת ספורט נטולת הכפפות: הכירו את הפורד אקספלורר ST

רבות התלבטנו איזה רכב כדאי להציג במדור הזה לפני חג הפסח. היה ברור שנלך על רכב של שבעה מקומות - כי זה מה שהכי נחוץ לרוב הקוראים שלנו, אבל בהתלבטות בין רכב עממי לרכב לא שגרתי, החלטנו ללכת בסוף על הלא שגרתי
בגרסת ספורט נטולת הכפפות: הכירו את הפורד אקספלורר ST
באדיבות המצלם

רבות התלבטנו איזה רכב כדאי להציג במדור הזה לפני חג הפסח. היה ברור שנלך על רכב של שבעה מקומות - כי זה מה שהכי נחוץ לרוב הקוראים שלנו, אבל בהתלבטות בין רכב עממי לרכב לא שגרתי, החלטנו ללכת בסוף על הלא שגרתי.

פסח הוא זמן של חירות. זו תקופה של פריצה קדימה והתרעננות, ולכן בחרנו בסוף ללכת על משהו מתפרץ ולא שגרתי שיתאים לתקופה הזו של השנה.

בחרנו בפורד אקספלורר ST.

לפני כשנה כתבנו כאן על אחד מרכבי שבעת המקומות הטובים ביותר שקיימים בשוק הישראלי – פורד אקספלורר. הפעם אנחנו מביאים לכם את הגרסא הבכירה שלו, גרסת הספורט, שהופכת את הטוב שהוא מציע להרבה יותר טוב.

המראה החיצוני של האקספלורר מראה שמדובר בגרסת ספורט נטולת כפפות. זה בא לידי ביטוי קודם כל בצמיגי הענק עם הבלמים הגדולים יותר והקאליפרים האדומים הבולטים, באותיות ST המוטבעות עליו באותיות גדולות הן מאחור והן בצידי הגריל, בפנסים קדמיים מושחרים, בגריל מושחר יותר ואפילו בהשחרת המילה 'אקספלורר' המרוחה באנגלית מעל לרוחב הגריל הגדול ושובה הלב. גם הצבע הכחול העז מעיד בתורו שמדובר במכונית ספורט לא שגרתית.

המתחרות של הדגם הרגיל שהבאנו כאן בעבר הן פחות או יותר קדילאק XT6 טויוטה היילנדר, יונדאי פליסאייד וגם שברולט טראוורס, אבל לגרסה הזו אין מתחרים – בעיקר, ואת זה תראו בהמשך בגלל המנוע המוצב כאן וביצועיו המאוד לא שגרתיים.

*

תוכו של ה- STמשדר גם כן מראה עדיף. מסך המולטימדיה עומד לגובה וזה מרשים יותר ולוח המחוונים דיגיטלי. המושבים שלו שחורים כמו שבארה"ב אוהבים וכפי שרכב ספורט דורש, (ובשונה מהמושבים בצבע הבז' שקיבלנו בדגם הרגיל). לצד המושבים שמגיעים עם תיפורים לבנים וכיתובST ענק על משענות הראש שלהם, מצאנו דיפון מרשים של תא הנוסעים הצבוע שחור ומשולב בפסי כרום רבים.

המושבים עצמם נוחים מאוד ומרווחים, וגם יושבים מבוגרים מאחור לא יצטרכו לוותר על כלום. אגב, כיוון שמדובר ברכב שמאיץ במהירות פראית ונוסע במהירויות גבוהות במיוחד, גילינו שהכיסאות "חובקות" יותר מאשר בדגם הרגיל. כדי לגרום לתא הנוסעים להיות מרווח עוד יותר, הפתיעו בפורד והם מציעים גם את הדגם עליו נסענו לכזה המכיל ששה מקומות ולא שבעה כסטנדרט. זה מאפשר לשורה השנייה להיות מרווחת הרבה הרבה יותר - כשלא תגלו כאן שורת של שלשה כסאות אלא של שניים נפרדים וביניהם חלל.

האבזור כמובן מלא וגדוש עד הקצה. זה כולל כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח; האקספלורר קולט את התקרבותכם (או התרחקותכם) אליו ונפתח (או נסגר) לבד, בלם יד אלקטרוני, חוגת הילוכים עגולה מרשימה, כסאות מתכווננים חשמלית ועם זיכרון, חימום וקירור המושבים מלפנים ומאחור, חוגת 'בורר מצבי נהיגה' לששה מצבים שונים (כמו נהיגה בשטח סלעי, נהיגה בשלג, ספורט וכו'), מזגן מפוצל מלפנים ועם יכולת שליטה עצמאית מאחור, גג פנורמי וגג נפתח, חלונות אחוריים כהים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מראות צד עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור, וילונות נגללים מאחור, קיפול מושבים חשמלי לכל שלשת השורות, מערכת שמע עוצמתית עם 12 רמקולים והטענה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית, קיפול המושבים האחוריים בלחיצת כפתור מתא המטען, פתחי הטענה גם ליושבים מאחור, הגה עם שלל לחצני שליטה ובקרה על האודיו והרדיו ו'קרוז קונטרול'.

בצד הבטיחותי תגלו מערכת התראה לסטייה מנתיב, מערכת תיקון סטייה אקטיבית, איתות שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, ולחצן 'אוטו הולד'.

*

כל אלו, ורבים הם כפי ששמתם לב, הם כאין וכאפס לעומת הנהיגה עצמה. הגרגור העוצמתי שעלה מהמנוע בכל פעם שרק נגענו בעדינות בדוושת הגז, היה משהו שהיה קשה להינתק ממנו גם הרבה אחרי שהחזרנו אותו לאולם התצוגה של פורד בתל-אביב. תרשמו לפניכם: היכולות האדירות של המנוע שלו, וגם ההנאה מכל מאיית השנייה על סיפונו, היא משהו שאף מתחרה בסביבה לא מתקרב אליו, ות'כלס גם לא רכבים גרמניים, מרצדס למשל, שעולים פי שניים ממנו, ולחינם.

שימו לב לנתונים הממש לא רגילים: מנוע טורבו־בנזין 3.0 ליטר V6 המגיע עם 400 כוחות סוס ומומנט אדיר של 54.7 קג"מ הם משהו שהופכים אותו לא לרכב טוב אלא למטוס. זה היה מדהים וחווייתי לראות רכב שלא יודע להתאמץ בשום מתאר.

ועוד קצת בנושא, רק כדי לקבל פרופורציות, למרות משקלו האדיר שמגיע לכדי 2.2 טון, הוא מצליח להגיע מ-0 ל-100 ב-6 שניות בלבד.

מה שעוד העלה חיוך על שפתינו היה צריכת הדלק המפתיעה. אם חשבנו שהפיל האמריקאי יצרוך ליטר דלק לכל 4 או 5 קילומטרים, הוא שתה אחד ל-7.3, שזה יפה בהתחשב במימדיו ובמנועו האדיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.