COL | יום כ"ח אדר ה׳תשפ״ג 21.03.2023

"אוצר בלום"; לאחר 20 שנה: הושלמה הסדרה 'רמב"ם הערוך'

קורת רוח בקרב אנ"ש לרגל סיום המיזם שנמשך כבר עשרים שנה, עם השלמת הסט "רמב"ם הערוך", בעריכת המחבר הרה"ג יעקב בלומינג | הרב משה וואלבערג: "הרמב"ם הזה הוא בסיס בהכנת שיעור" | הרב לוי ויינברג, מחבר הספר "שיעורים בספר התניא": "הפירוש שנבחר בחוכמה רבה מבטא את 'הדובדבן שבקצפת׳ שנמצא בכל הלכה ברמב"ם. הסט הזה הוא אוצר בלום"
הרה"ג יעקב בלומינג על רקע 'רמב"ם הערוך'

שמחה גדולה בקרב אנ"ש לרגל סיום המיזם שנמשך כבר עשרים שנה, עם השלמת הסט "רמב"ם הערוך", בעריכת המחבר הרה"ג יעקב בלומינג

"רמב"ם הערוך" זכה לתהילות ולתשבחות ולהתפעלות באופן יוצא מן הכלל ממגידי שיעור המשתמשים בו להכנת שיעורים יומיים ברמב"ם ומהלומדים הרבים שמשתמשים בו ללימוד היומי ברמב"ם.

ה״רמב״ם הערוך״ מצטיין בזה שהוא שוה לכל סוגי הלומדים: הן הלומדים בעיון שמוצאים בו טעם לשבח לכל דבר הדורש עיון, והן ללומדים לגירסא שמוצאים בו ביאור נוח קל ובהיר.

לאחר שנים ארוכות, בחסדי ה', יצירת מופת זו סוף סוף באה לידי השלמה, כאשר הכרכים "משפטים" ו"שופטים" הגיעו מבית הדפוס למדפי החנויות בימים אלה.

שני הכרכים הנוכחיים, "משפטים" ו"שופטים" זכו לחסותם של נדיבים שהתרשמו מבהירותו ומערכו. "באחד הימים למדתי את הרמב"ם. בכל מקום שהיה נושא שהיה זקוק לביאור, ראיתי אותו שם על העמוד. מיד הבנתי שזהו ספר שחייב להפוך לאבן יסוד בלימוד הרמב"ם", אומר אחד הנדבנים.

הרב משה וואלבערג, שבעצמו מוסר הֶסְכֵּת (פודקאסט) פופולארי יומי ברמב"ם, נלהב: "הרמב"ם הזה הוא בסיס בהכנת שיעור. אני יכול לסמוך עליו מבלי שאצטרך לעיין בספרים רבים עד שאמצא את הדרך להבנת ה'מהלך' של הרמב"ם בהלכה מסוימת. תודה ששיתפתם עמי את הספרים שטרם פורסמו, זה עוזר לי מאוד". ואפשר להמליץ על הספר שהוא ״קב ונקי״.

הרב יוסף צבי צירקוס, שבעצמו מעביר שיעור יומי רמב"ם ברדיו בארץ ישראל, ביקש גם הוא את הטיוטה של ספר הרמב"ם, ושיתף עם העורכים: "מכל הספרים שמסבירים את הרמב"ם, זהו הטוב והאיכותי ביותר. זה הספר היחיד שאני צריך כדי להכין את השיעור היומי שלי. הוא נותן לי פרשנות ברורה ותמציתית, יחד עם ה'לומדות' הנחוץ לי; והכול מוצג בבהירות מדהימה. זו יצירת מופת אמיתית, אמינה ותמציתית".

המשפיע והמחבר הידוע, הרב לייבל אלטיין מבטא אף הוא את ההיבט שאין לו תחליף שנמצא בספר הזה, באומרו שה"רמב"ם הערוך" מתייחס לכל שאלה שיש לו על הרמב"ם.

הרב לוי ויינברג, מחבר הספר "שיעורים בספר התניא", מבטא את התענוג שה"רמב"ם הערוך" העניק לו בלימוד הרמב"ם, שהרתיעו בעבר: "מלבד הבהירות, אני מוצא שהפירוש שנבחר בחוכמה רבה מבטא את 'הדובדבן שבקצפת׳ שנמצא בכל הלכה ברמב"ם. הסט הזה הוא אוצר בלום על 'כל התורה כולה', שנכתב בתמציתיות ועל קצות האצבעות. אף מילה אינה מיותרת, תוך שמירה על רמה גבוהה ואמינות, השזורות יחד בצורה מופתית ביצירה מופלאה זו".

להשיג בארץ, אצל 'קהת' והיכל מנחם. 

אונליין, לחצו כאן כדי לרכוש/להזמין את הכרכים החדשים.

מצוין לשימוש יומיומי, לבית כנסת והספרייה הביתית, וכשי למשפחה ולידידים. הצטרפו ללומדי ה"רמב"ם הערוך" והתחילו ללמוד את הרמב"ם עם תענוג אמיתי.

משוב יתקבל בברכה בדוא"ל: [email protected]

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.