כתב רכב COL | יום כ"ו אדר ה׳תשפ״ג 19.03.2023

אין לו ממש מתחרים ישירים: הכירו את שברולט בלייזר החדש

הרבה אבל הרבה זמן לא נתקלנו בתגובות כה נלהבות כמו אלו שהגיעו כשנסענו על השברולט בלייזר המוזהבת והפשוט מרהיבה • המראה החיצוני כפי שכבר אמרנו, מושלם. מדובר בג'יפון אולי הגדול בקטגורית הג'יפונים, ונראה שאין לו ממש מתחרים ישירים
אין לו ממש מתחרים ישירים: הכירו את שברולט בלייזר החדש
באדיבות המצלם

הרבה אבל הרבה זמן לא נתקלנו בתגובות כה נלהבות כמו אלו שהגיעו כשנסענו על השברולט בלייזר המוזהבת והפשוט מרהיבה.

לפני כשנה בחנו כאן את הטרייל-בלייזר שעם כל נקודות החוזק שלו לא היה אלא אחיו הקטן והצנוע של הבלייזר והפעם קיבלנו את הדבר האמיתי.

הבלייזר, שנחת כאן לפני 5 שנים קיבל כעת מתיחת פנים קלה, בעיקר חיצונית, ונחת לפני שבועיים באולמות התצוגה של ענקית הרכב האמריקאית, וזו הייתה מבחינתנו סיבה למסיבה.

מתיחת הפנים אינה מהותית, ומלבד האפשרות להשיג כעת את הלייזר עם צבעים עזים ונדירים, היא כוללת שינויים עדינים בהופעה החיצונית המוחצנת ממילא. כך מצאנו שיחידות התאורה מלפנים ומאחור מגיעות כעת בלד מלא, הסבכה והפגושים עודכנו, ויש גם חישוקים קלים בעיצוב חדש. בסביבת הנהג השינויים באים לידי ביטוי רק בהחלפת מסך המולטימדיה שמוצע כעת בגודל 10 אינץ' (במקום 8).

המראה החיצוני כפי שכבר אמרנו, מושלם. מדובר בג'יפון אולי הגדול בקטגורית הג'יפונים, ונראה שאין לו ממש מתחרים ישירים. הראב4 של טויוטה, ה-CX5 של מאזדה וגם היונדאי טוסון וקיה ספורטאז' החדשות לא מתקרבות למה שהוא מציע. לא בגודל, לא בפרופורציות, לא במראה ולא ביכולות. הבלייזר הוא לחלוטין מלך השוק הבלתי מעורער מבחינת המידות הנדיבות, המוחצנות, מערכות הבטיחות, האבזור הנדיב וגם המנוע.

כניסה פנימה מגלה חלל שחור עם תיפורים אדומים רבים. הצבע האדום שובר השגרה מופיע גם סביב פתחי האוורור וידית ההילוכים ונותן את הטון שלו בדיוק בקצב המתאים.

מערכות הבטיחות והמערכות שינעימו את נסיעתכם נמצאות כאן לרוב. נתחיל בפיצ'רים של הנוחות:  כניסה ויציאה והתנעה וכיבוי ללא מפתח, הגה מחומם, גג פנורמי וגג נפתח (עם זיכרונות! וזה עוד לא ראינו), מראה מרכזית שהיא למעשה מסך מולטימדיה שמשדר אליכם ממצלמת וידאו (מועיל מאוד, כפי שראינו בקדילאק XT6), חימום וקירור הכיסאות מלפנים, חימום המושבים גם ליושבים מאחור, כוונון חשמלי של הכיסאות עם זיכרונות, תא מטען נפתח חשמלית עם אפשרות לכוונן את הגובה שאליו תפתח הדלת, בורר מצבי נהיגה ובלם יד אלקטרוני. מבחינת בטיחות תקבלו מצלמת רוורס עם מסך מתחלק ותצוגה גם של 360 מעלות, איתות שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטייה מנתיב שגם מרטיטה קלות את הכסא שלכם, הרעדת מושב הנהג במקרה של רגע-לפני-תאונה, תיקון סטיה מנתיב ועוד.

שפע ואבזור כל כך רבים מוצעים בדרך כלל כנקודה של חולשה אבל כאן זה מופיע מנקודה של עליונות אמריקאית.

בתכל'ס וזה הכי חשוב, גם אם על ההגה יש סמל של שברולט, אתם למעשה נוסעים עם קדילאק. זו לא רק התחושה, הפאר והנוחות שדומים אחד לאחד לרכבי חברת היוקרה האמריקאית, אלא שמדובר גם באותה פלטפורמה המשובצת בקדילאק XT5.

הנהיגה מגלה שמדובר ברכב עם מנוע בריא ומהנה שמאיץ במהירות מ-0 ל-100 בתוך 8 שניות למרות ממדיו הגדולים. המנוע האטמוספרי בנפח 2 ליטרים מצויד ב-230 כוחות סוס, ומציג מומנט מעולה של 35.7 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד, והנהיגה כאמור, מעולה.

מי שבכל זאת ירצה לקבל את הבלייזר עם תכונות של רכב ספורט, יכול לבחור בגרסא הבכירה שלו, זו שמגיעה עם מנוע V6 אימתני עם מנוע 3.6 ליטר ומעל 300 כוחות סוס.. נקווה שבעז"ה בהזדמנות אחרת נוכל לסקר גם אותה.

אם הגעתם עד לפה בטח הבנתם שמדובר ברכב שחסכון בדלק הוא לא הצד שלו. מצד שני, אם אתם קונים רכב במחיר של יותר מרבע מיליון שקל, מסתבר שעשרות עד מאות שקלים בחודש בהפרש על הדלק הם לא משהו שיפריע לכם. ת'כלס, הבלייזר צרך ליטר דלק על כל 8.5 קילומטרים של נהיגה מהנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.