מערכת COL | יום ט' אדר ה׳תשפ״ג 02.03.2023

ראיון שכולו יין: המלצות לסעודת החג וטיפים למקסם את החוויה

איתי חשאי, איש יין, שגם מעביר סדנאות בכל הארץ, התראיין הערב ברדיו COL וחלק המלצות אקטואליות לסעודת פורים. הוא נתן טיפים באיזה יין לפתוח את החג וסקר את היקבים בארץ ועולם היין במגזר החרדי כיום
ראיון שכולו יין: המלצות לסעודת החג וטיפים למקסם את החוויה
צילום רקע: שניאור שיף, ארכיון COL

ערב פורים, החג שמסתיים בקיום "עד דלא ידע" ובו "חייב איניש לבסומי", התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL איש היין איתי חשאי, לשיחה מרוממת ורוויית אלכוהול.

גם מדריך יין ומעביר סדנאות ליין בכל רחבי הארץ. במהלך הראיון הוא חלק המלצות אלכוהולית לסעודת פורים, הסביר האם ללכת מהקל אל הכבד? הוא חשף מהם היינות שאיתם עדיף לפתוח את סעודות החג ולאן להתקדם.

וכמובן, גם סקר את עולם היין במגזר החרדי כיום.


האזינו לראיון המלא >>>


"עולם היין עובר תהליכים מדהימים במדינת ישראל", פתח חשאי. "בזמן המקדש כבר ייצרו כאן יין. ואנחנו יודעים שרק יין איכותי יכול היה להיות מנוסח על גבי המזבח. יין טוב מתחיל בכרם, בשונה מאלכהול יש לו מעמד קדוש ביהדות".

איך ניגשים לבחירת יין? "יש מבחר גדול. בארץ יש מעל 400 יקבים, חלקם גדולים וחלקם קטנים, אבל בסופו של דבר כל אחד צריך להרגיש את הטעם האישי שלו. אחרי זה מגיע הניסיון".

חשאי דיבר גם על תפקידה של החבית בשימור היין. בהמשך חלק טיפים פרקטיים בבחירת יין. "הייתי ממליץ להתחיל עם יינות לבנים או רוזה, או אדומים קלילים, ובהמשך לזה לראות כל אחד איפה הוא עומד".

בסיום סיפר על הסדנאות שמעביר בנושא היין. "מכיוון שאני מלווה את העולם הזה במשך כחמש עשרה שנים, ממילא פגשתי את כל סוגי אנשים, את המבינים יותר ביינות ואת המבינים פחות. יש אנשים שלא מבינים שום דבר ביינות ואחרי שמגיעים לומדים איך להתחבר לעולם הזה ולהתחיל להבין ביינות".

האזינו לראיון המלא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.