שלום לאופר | יום כ"ט שבט ה׳תשפ״ג 20.02.2023

השליחות ב-2:00 לפנות בוקר שחוללה מהפך | סיפור לילדים

ושוב חזר הרבי ושאל: "ואם אשלח מישהו להדריך אותך, האם תניח תפילין?". לא הייתה לי ברירה והשבתי בחיוב. בהמשך השיחה התעניין הרבי בסדר היום שלי, מתי אני קם בבוקר ומתי אני יוצא לעבודה. והנה, חלפו כמה שעות ואתה מופיע כאן אך ורק עבורי ועבור המצווה היחידה הזו. הרבי שלך הוא יוצא מן הכלל!"
השליחות ב-2:00 לפנות בוקר שחוללה מהפך | סיפור לילדים

שליחות בשתיים לפנות בוקר

 

את הסיפור הבא מספר הרב זלמן ליפסקר, שהוא שליח הרבי לפילדלפיה שבפנסילבניה כבר למעלה מחמישים שנה, על אירוע שקרה עמו כשהיה בחור ישיבה ב-770 לפני שנים רבות. הקשיבו היטב:

"השעה הייתה שתיים לפנות בוקר. בתום ערב של לימודים אינטנסיביים, נמנמתי מעט על הספסל ב770 לפתע הרגשתי טפיחה על הכתף. ניתרתי ממקומי ומול עיניי עומד מזכירו הראשי של הרבי, הרב חיים מרדכי אייזיק חודקוב. "יש לי עבורך משימה דחופה לביצוע עוד הלילה", אמר המזכיר. "עליך להעביר תפילין לכתובת מסוימת בלונג ביץ', על קו החוף של לונג איילנד. גר שם יהודי בשם לואיס שלדר, ועליך להדריך אותו כיצד להניח את התפילין, אנא השתדל לעמוד בפתח ביתו בשש בבוקר בדיוק משום שלפני שש הוא ישן ובשש הוא יוצא לעבודה".

קמתי מהספסל, שטפתי את פניי והייתי מוכן לצאת לדרך. בשעה שש בדיוק נקשתי בבית משפחת שלדר. לואיס הופתע למדי למצוא אותי. הדרכתי אותו כיצד להניח את התפילין ואחר-כך התפתחה בינינו שיחה קצרה.

"הרבי שלך הוא משהו מיוחד" אמר לי לואיס. "הלילה ביקרתי אצלו לפגישה אישית ובתוך השיחה הוא התעניין האם אני מניח תפילין. עניתי שאין לי תפילין ואינני יודע כיצד להניח אותן. עברנו לדבר על נושאים אחרים, ושוב חזר הרבי ושאל: "ואם אשלח מישהו להדריך אותך, האם תניח תפילין?". לא הייתה לי ברירה והשבתי בחיוב. בהמשך השיחה התעניין הרבי בסדר היום שלי, מתי אני קם בבוקר ומתי אני יוצא לעבודה. והנה, חלפו כמה שעות ואתה מופיע כאן אך ורק עבורי ועבור המצווה היחידה הזו. הרבי שלך הוא יוצא מן הכלל!".

השארתי לו את התפילין ובזאת הסתיימה שליחותי. לא פגשתי בו שוב, אבל כעבור שנים רבות קיבלתי שיחת טלפון מארץ ישראל. על הקו הייתה אישה שלא הכרתי, היא התעניינה האם אני זוכר את פרטי המקרה ההוא, וסיפרה לי כי היא בתו של אותו לואיס שלדר, באותו בוקר שאביה הניח את התפילין היא התעוררה מוקדם וראתה הכל. המראה הותיר עליה רושם משמעותי ועורר בה מחשבות עמוקות על תכלית החיים. בעקבותיה עברה המשפחה כולה תהליך והחלה לשמור מצוות, וכיום היא ומשפחתה מתגוררים בארץ ישראל."


הרב זלמן ליפסקר, שליח הרבי לפילדלפיה, בריאיון לחברת JEM מספר את הסיפור


 

הסיפור הזה מדהים. מלבד זאת שהוא מראה לנו את דאגתו העמוקה של הרבי לכל יהודי והחשיבות הרבה שבקיום מצווה של יהודי, הוא ממחיש לנו איך מעשה קטן של שליחות שחסיד מבצע יכול לחולל נפלאות ולהשיב משפחה שלימה אל חיק היהדות. השליחות הזו שיהודי עושה אפילו מבלי להבין את משמעותה וייתכן גם שלא יבין לעולם יכולה להפוך עולמות. וזהו "מאך דא ארץ ישראל" - בכל נקודה שבה אתה נמצא עליך לקיים את שליחותך, שם ודוקא שם נמצאת השליחות הפרטית שלך.

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.