COL | יום כ"א שבט ה׳תשפ״ג 12.02.2023

המנהל מתפעל מכנס ההצדעה: "הציבו את שלוחי החינוך במרכז"

הרב בועז אהרון, מנהל ת"ת חב"ד בגילה מזה 7 שנים ובעל ותק של 25 שנה בשליחות החינוך, מתפעל מכנס ההצדעה לשלוחי החינוך שהתקיים בשלישי שעבר בתל אביב • "השקעה מדהימה ועצומה בכל פרט ופרט, לראות ולחוש את הערכה שמקבלים שלוחי החינוך 'לשים אותם במרכז'. כינוס כזה הוא בגדר אוויר לנשימה" • וגם: ההתמודדויות המורכבות שעומדות כיום בפני שלוחי החינוך - לעומת שנים עברו • ומדוע הוא חושב שזה רק 'טיפה בים'?
המנהל מתפעל מכנס ההצדעה:
הרב בועז אהרון במהלך הכנס (צילום: חיים טויטו)

משה כהנא, COL

כינוס שלוחי החינוך לראשונה מסוגו, התקיים השבוע ב'האנגר 11' בתל אביב, בהיקף שמזכיר את האירועים הגדולים שנערכו שם לאחרונה, ובהם כינוס שלוחי הרבי בארה"ק.

את הכנס ארגן 'רשת אוהלי יוסף יצחק', כדי להעצים את שלוחי הרבי בשדה החינוך. זה הזמן לשמוע מאחד המשתתפים, הרב בועז אהרן, שליח ותיק ומוביל בשדה החינוך, רשמים אישיים ותובנות מהכנס המיוחד, המעצים, ואכן הראשון מסוגו.

הרב בועז אהרון, 25 שנים שליח בשדה החינוך, ובשנתו השביעית כמנהל תלמוד תורה חב"ד. בשלל תפקידיו החינוכיים מהווה דוגמא לרבים: בשנתו השביעית כמנהל בת"ת הוא ממשיך להזניק את הת"ת לגבהים חדשים, ועם 250 תלמידים, 11 כיתות מלאות ו25 שלוחי חינוך, העובדות מדברות בעד עצמן.

במהלך הכנס, כובד הרב אהרון לשאת דברים וריתק את עמיתיו, השלוחים בשדה החינוך.

הרב בועז אהרון, היית השבוע, כמו אלף שלוחי חינוך נוספים מכל רחבי הארץ, בכנס ההצדעה וגם נשאת דברים. התרשמות ראשונית?

הרב בועז אהרון: "כנס מדהים, שאכן התקיים בפעם ראשונה בהיקף כזה. השקעה מדהימה ועצומה בכל פרט ופרט, לאורך כל הערב. מרגש לפגוש את כולם, לראות ולחוש את הערכה ואת העידוד שמקבלים אנשי החינוך. 'לשים אותם במרכז' - זאת הייתה התחושה הראשונית שלי בכינוס הזה.

מובן לכולנו שחשוב להעצים את שלוחי החינוך. אבל אולי ההשקעה החיצונית קצת מוגזמת?

"אין מקצוע יותר קשה מחינוך. הכי קשה ותובעני ומקבלים הכי פחות יחס. זאת המציאות, לא כל ההורים מודעים להשקעה האדירה ששלוחי החינוך משקיעים יום יום, שעה שעה.24/7. כינוס כזה הוא בגדר אוויר לנשימה ותדלוק לשנה נוספת, בפרט בימים אלו עם ההתמודדויות שלא היו בזמנים אחרים. זו טיפה בים ממה שצריך".

ציינת שכיום יש התמודדויות יותר מבעבר. נשמח לשמוע יותר.

"אנחנו בעידן טכנולוגיה ופוסט קורונה ואלו לא סיסמאות. הסמכות ההורית בשפל ורוב העבודה מוטלת למעשה דה-פקטו על אנשי הצוות החינוכי. בעידן של פתיחות, הילד במרכז ומחנך לא יכול להשתמש בכלים סמכותיים שהיו בעבר. הילדים היום יותר מפונקים ורגישים מבעבר, מורה לא יכול להשתמש בסמכותיות שלו כמו פעם, 'ארגז הכלים' היום לגמרי אחר. גם הרמת קול מצד המורה יכולה להתפרש כפגיעה ויש ילדים שמעצימים את זה כשהם חוזרים הביתה.

"השליחות הזו מאוד שוחקת ודורשת מאמצי נפש כבירים והתמודדויות יומיומיות, לא תמיד ההורים מבינים את המורים ומגבים אותם בעת הצורך. אני לא מתכוון להכליל, בוודאי שיש לא מעט הורים והם הרוב, שכן יודעים לפרגן אך בקלא דלא אשתמע וחבל. לכן, כנס ההצדעה היה מאוד חשוב. זה אומר לנו, שלוחי החינוך: אנחנו, העולם רואים את מסירותכם ומעריכים את המאמץ שלכם".

עם מה יצאתם הביתה?

"יכול לציין שהתחושה היתה משותפת לי אישית ולצוות המורים שלנו: תחושה והתרשמות שקודם כל יש מישהו שרואה אותנו, עם כל עוצמת החשיבות בשליחות וזה הרבי. רשת אהלי יוסף יצחק בראשות המנכ"ל הרב אליהו קריצ'בסקי, הרגשנו עד כמה חשוב לו עניין העצמת שלוחי החינוך. יצאנו בתחושה שה'רשת' מאוד משתדלת לעזור ולהעמיד את שלוחי החינוך במקום המתאים להם.

התחושה כל כך טובה, רצון להגיע כבר מחר בבוקר להמשיך ולא לוותר על שום תלמיד, גם אם יש קשיים כשלא הכל הולך 'חלק'.

הרב אליהו קריצ'בסקי, מנכ"ל רשת אהלי יוסף יצחק, נושא דברים במהלך הכנס (צילום: חיים טויטו)


 

מה שיתפתם ביניכם, שלוחי החינוך במהלך הכנס?

"השיח והדיבורים שהיו ביננו, שמעתי מכמה מחנכים. פשוט הרגישו שייכות, שנמצאים במקום מאוד מיוחד. לא סתם עוד כנס אנשי חינוך ויש לציין שהיו כמה מורים שאינם חסידי חב"ד. הרגישו גם הם מאוד מחוברים להסתכלות של הרבי, איך מתייחס לאנשי חינוך, והיחס של 'הרשת'. זו שליחות חיים, לא רק עבודה. זה היה עוצמתי, הרגשתי את האנרגיות החיוביות על הצוות שלנו.

הרב בועז אהרון (שני משמאל) לצד חלק מאנשי הצוות בת"ת חב"ד בגילה (צילום: חיים טויטו)


"שאלת מקודם 'האם זה לא מוגזם'? ובכן, דווקא היוקרה של האירוע נותנת לך להרגיש: אני שווה משהו, מעריכים את העבודה שלנו. את הערכה ושימת הלב וכמה משקיעים בנו. אגב, לפעמים נדמה שהצוות החינוכי מגיע לעבודה רק כדי לקבל הערכה אבל ממש לא! אם נסתכל סביבנו בכל מערכת החינוך כאן ובארץ ואפילו בעולם. גורם מרכזי לשחיקה, נשירת מורים, חוסר מוטיבציה למקצוע זה העדר מודעות והערכה למורכבות וקושי המקצוע/ השליחות.

איזו המשכיות אתה רואה אחרי הכינוס?

"יש הרבה רעיונות, אך במחשבה ראשונה, עלה לי רעיון והצעה: כדאי להעצים ולתגמל משמעותית מורים מצטיינים, יזמים ומשקיענים, להשקיע חשיבה ברעיון הזה. כש'הרשת' תמשיך באופן עצמאי לטפח ולהעצים את שלוחי החינוך כפי שנעשה עד עתה ובחילא יתיר, אזי להיות שליח הרבי בשדה החינוך ייקר את מעמד השליחות החינוכית בכלל ומעמד המחנך/המורה בפרט, כמו גם הקשר מאוד יתחזק וישפיע בכל מעגלי החינוך היומיומיים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.