מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשפ״ג 08.02.2023

כינוס השלוחות העולמי החל; לראשונה בהפקה חסרת תקדים

כינוס השלוחות שמתחיל הערב (רביעי) בניו יורק, נושא השנה, שנת 'הקהל' קפיצת דרך משמעותית בהיקפו, ודומה יותר מתמיד לכינוס השלוחים העולמי המפורסם של שלוחי חב"ד • הפאנלים המקצועיים, הנאומים באולם האקספו סנטר, והשיא: הבאנקט שייערך במוצאי שבת באולם 'הארמורי' • הרב משה קוטלרסקי יו"ר הכינוס אומר הערב ל-COL: "שלוחות חב"ד נמצאות בחזית פשוטו כמשמעו. השנה יש לנו תזכורת כואבת לכך במדינות בהם שוררת מלחמה וגם שם הן פועלות במסירות נפש שאין לתאר" • ומי הנואמת המרכזית בכינוס השלוחות השנה?  
כינוס השלוחות העולמי החל; לראשונה בהפקה חסרת תקדים

העיתונאית הנודעת סיון רהב-מאיר אמורה לשאת את הנאום המרכזי בוועידה הבינלאומית ה-33 של שלוחות חב"ד-ליובאוויטש, המאגדת רבות מ-5,718 שליחות חב"ד המשמשות כמנהיגות בקהילות היהודיות ברחבי העולם.

החל מהערב, יום רביעי י"ז שבט ועד יום ראשון הקרוב, ערב כ"ב שבט, הוועידה תאחד את שלוחות חב"ד מרחבי העולם כולו. הם יעשירו ידע בעשרות סדנאות וקבוצות מיקוד. התוכנית מגיעה לשיאה עם באנקט חגיגי ביום ראשון, ערב כ"ב שבט, במרכז הכנסים והתערוכות של ניו ג'רזי באדיסון, ניו ג'רזי.

יש לציין כי בכינוסים הקודמים ה'באנקט' המרכזי נערך באולמות מקומיים בקראון הייטס, והשנה כאמור, נערך יחד עם הפאנלים וההרצאות באולמות הענק בניו ג'רזי.

לקראת הנאום המרכזי שלה, מציינת סיון רהב-מאיר כי למרות שהנחתה תוכניות טלוויזיה ישראליות גדולות וראיינה ראשי ממשלה בקריירה המכובדת שלה, השיחה הזו תהיה הכי מרגשת עבורה.

"בדרך כלל, דובר מקווה לעורר השראה בקהל", היא אומרת, "אבל הנשים האלה מקדישות את הקריירה שלהן לרומם אחרים ומרכזות תפקידים פעילים בקהילות שלהן". "זו זכות אמיתית", היא מוסיפה, "מכיוון שחמשת אלפים הנשים הללו מייצגות מיליוני נשים יהודיות ברחבי העולם - באמת את כל העולם היהודי".

כשהיא בעצמה מושפעת עמוקות מהמסר של הרבי, רהב-מאיר רואה בעבודתה לחיזוק הערכים היהודיים בתקשורת הישראלית "שליחות". היא מקווה לדרבן את שליחות חב"ד לחלוק את לפיד המנהיגות היהודית עם חברי הקהילה שלהם. "אנחנו צריכים שעבודת חב"ד תהיה מדבקת", היא אומרת. "יש ארבעה עשר מיליון יהודים, וששת אלפים נשים זו התחלה טובה, אבל זה לא מספיק".

היא גם מקווה להסתמך על הניסיון שלה בתקשורת כדי להתמודד עם הפוטנציאל של המדיה החברתית כדי לקדם את עבודתה של חב"ד. "הרבי אמר לנו שהטכנולוגיה נוצרה כדי לחלוק את אור היהדות עם העולם", היא אומרת. "חב"ד עוסקת בקשר אישי, ועלינו לנצל את ההזדמנויות שהמדיה החברתית מציגה".

חוגגים את שנת ההתכנסות היהודית של פעם בשבע שנים בשנת 'הקהל', הועידה השנה מצפה לראות מספרי שיא. התוכנית גם מדגישה את תפקיד המנהיגות שנטלו על עצמן השלוחות בקהילותיהם. אחד ההישגים המוצגים לראווה הוא בניית מאה ועשרים מקוואות, המקוואות העומדים במרכז חיי המשפחה היהודיים, בקהילות יהודיות שבהן לא היה מעולם. השליחות הן הרוח החיה בקהילותיהן.

הבאנקט יכלול גם נאום מרכזי של שליחת חב"ד, מרים מוסקוביץ' מחרקוב, אוקראינה, אשר התמודדה עם הפצצות ותנאי מלחמה כדי לעמוד לצד קהילתה ולספק סיוע שלא יסולא בפז מאז פרוץ המלחמה.

עבור הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, פנייתה של סיון רהב-מאיר היא עדות הולמת לאדם השואב השראה מהאתוס של חב"ד. "גברת רהב מאיר רואה בהשפעתה הזדמנות להשפיע על אחרים לטובה", הוא אומר. "נקודת המבט שלה עוזרת לנו להבין שאנחנו יכולים להעצים את הקהילות שלנו להצטרף אלינו ביצירת שינוי חיובי לעתיד העם היהודי".

הרב קוטלרסקי מוסיף ואומר כי "שלוחות חב"ד נמצאות בחזית, פשוטו כמשמעו. השנה יש לנו תזכורת כואבת לכך במדינות בהם שוררת מלחמה וגם שם הן פועלות במסירות נפש שאין לתאר".

לצד השינויים המפליגים השנה, כשהכינוס נערך במתכונת דומה לכינוס העולמי של שלוחי חב"ד, באולמות הענקיים בניו ג'רזי, לצד תכנייה עשירה עם 'באנקט' ענק במוצאי שבת, מתוכננת לשלוחות תכנית מיוחדת ביום פטירת הרבנית בכ"ב שבט, לשלוחות שנותרות בניו יורק לאחר הכינוס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.