חרדים10 | יום י"ד שבט ה׳תשפ״ג 05.02.2023

חולדאי בהפגנה: "יגמרו המילים, יתחילו המעשים" - ועורר סערה

אלפי בני אדם הגיעו אמש להפגנות השמאל נגד הרפורמה המשפטית • הפגנות נערכו בתל אביב ובערים נוספות ברחבי הארץ וגם במודיעין, מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין • דבריו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בהפגנה ברחוב קפלן בת"א עוררו סערה, כשהתבטא כי “אם יגמרו המילים – יתחילו המעשים" • עורך כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין היה בין המגנים את ההסתה של השמאל
חולדאי בהפגנה:
רון חולדאי (צילום מסך: מתוך ראיון באתר YNET)

 ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נאם בהפגנה ברחוב קפלן – ואמר: “אני רוצה להזהיר – ככל שתקצינו אתם עלולים לגרום לתגובות נגד קיצוניות, שמסכנות את היחד שבנינו כולנו בעמל רב”.

חולדאי המשיך לאיים: “זו ההזדמנות להגיע להסכמות רחבות, ואם יגמרו המילים – יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות, לא נהיה אדישים, לא נגיב בהשלמה”.

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה: “הם השתגעו לגמרי. קוראים לרצוח את ראש הממשלה נתניהו והשרים. הם לא יודעים להפסיד! מנסים לשרוף את המדינה! לפגוע בכלכלה הישראלית ומסיתים לשימוש באש חיה. “חולדאי: ‘יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות’. צריך לעצור אותו על הסתה, עם חודק וזאב רז! אסור לעבור על זה לסדר היום. שמאל מסית ומסוכן!”

ח”כ בועז ביסמוט מהליכוד הגיב: “לא האמנתי שאמירות כאלו ייאמרו על ידי ראש עיר מכהן במדינת ישראל. בושה! חולדאי, קריאתך לעבור ל’מעשים’ זו הסתה פרועה וחסרת רסן שלא שונה מאיומו של עו”ד חודק לפתוח באש חיה, ומאמירתו של אל”מ זאב רז לרצוח את רה״מ ושריו!! ירדתם מהפסים! לאן עוד נגיע? לשפוך את דם אחיכם זה מה שאתם רוצים?”

איש התקשורת ינון מגל תייג את המשטרה ותהה: “למה חולדאי מתכוון כשהוא מאיים: ‘ואם ייגמרו המילים – יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות’?”

עורך כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין הגיב על ההסתה של השמאל: “רק בשבוע האחרון: ברק משווה בין הרצוג שהציע פשרה עם נתניהו לצ’מברליין שהציע פשרה עם היטלר.  עו”ד בכיר קורא להמונים להשתמש באש חיה. אל”מ (מיל) קורא לרצוח את נתניהו ושריו. רון חולדאי מצהיר כי יעברו מהפגנות למעשים.

“לא לחינם השמאל הישראלי ה’דמוקרטי’ כינה את סטלין ‘שמש העמים'”.

איש התקשורת יואב יצחק: “כשאני שומע את ההסתה מצד יו”ר האופוזיציה לפיד שמסית בפועל למשוך השקעות מישראל; ואת עו”ד חודק שמאיים להשתמש באש חיה; ואת זאב רז שקורא לרצוח את ראש הממשלה והשרים; ואת חולדאי שמאיים שמהככרות ימשיכו למעשים – אני סבור: על הקואליציה להמשיך במהלכי הרפורמה המשפטית, ויהי-מה”.

פעיל השמאל אלדד יניב אמר בתוכנית ‘הפטריוטים’ בערוץ 14: “בימין אלו היו אמירות של אנשים מהשוליים, כאן אנחנו רואים את האליטה של האליטה”.

מטעם הפרקליטות נמסר הערב: “פרקליטות המדינה רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי.

"הפרקליטות אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות.

"הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.