מנדי ברגר | יום ט' שבט ה׳תשפ״ג 31.01.2023

יו"ר 'משמרת השבת' בשיעור הלכתי לקהילת חב"ד בנווה יעקב

בכינוס שהתקיים נשמעו דרשות מרתקות מפי הגר"א בייפוס רב משמרת השבת שידיו רב לו בענייני השבת בזמננו • על השולחן נדונה סוגיית משאבות המים החשמליות המותקנות תקופה ארוכה בבניינים החדשים, החידושים שמתחדשים כל העת במקררים, מזגנים ושאר מוצרי החשמל • וכן הוצגו דרכי הפתרון ההלכתי שבפיקוח משמרת השבת
יו

רבים מאנשי קהילת חב"ד בשכונת נווה יעקב בירושלים השתתפו בכנס מרתק ותועלתי אשר עסק באתגרים הרבים שיש בשימוש במכשירים שונים בשבת, ובפרט בנושא משאבות המים החשמליות המותקנות בבניינים החדשים.

שיעור מיוחד הועבר ע"י הרב הגאון אליהו בייפוס יו"ר ורב ארגון משמרת השבת בלווי מצגת מיוחדת להמחשת הנושאים.

בתחילת השיעור אמר הגר"א בייפוס "זכות גדולה לי לדבר כאן בכולל ששייך לחב"ד. משמרת השבת יש לה יעד שקשור לחב"ד. השאיפה שלנו שבכל בית חב"ד, בכל העולם, יוכלו לקבל התקן שבת של משמרת השבת למקרר".

בשיעור הוסבר מה ההבדל בין המכשירים של פעם לבין העידן הדיגיטלי, במקררים, מזגנים, מדי מים ומשאבות וחודד שכל מכשיר חשמלי היום צריך הכשר.

"בדיוק כפי שעל בשר לא נסמוך על המוכר, כך גם במוצרי חשמל כיום חייבים תעודת הכשר בתוקף".

הגר"א בייפוס הציג את הפתרונות שישנם בהתקני השבת של 'משמרת השבת', התקנים אלו מבטלים את השפעת החיישנים בשבתות. בנוסף הרחיב הגר"א בייפוס בנושא המכשלות הרבים שעלולים להיכשל בהם באיסורי שבת בעת השימוש במשאבות המים החשמליות המותקנות בכל הבניינים שנבנו בשנים האחרונות בישראל והפתרונות המוצעים.

פרק מיוחד הוקדש בשיעור להסבר על מוני המים הדיגיטליים וההתקנים שמאפשרים שימוש בהם בשבת.

הוצגה מצגת מקצועית בה הודגמו דרכי פעילות המכשירים השונים כיום ואת ההבדלים משיטות הפעולה שנהגו בעבר.

הרב הגאון הרב פנחס ברון ראש הכולל הזכיר בדבריו כי רק לאחרונה נלמדה ההלכה של אדם שמפליג בספינה בשבת. "אחת הסברות היא שיש הבדל אם אדם עולה על הספינה בערב שבת או בשבת, מזה לומדים שההבדל שכל דבר שאפשר להכין מערב שבת צריך להכין. משמרת השבת מכינה לנו את כל המכשירים שיכולים לעשות אותם מערב שבת".

הוא הוסיף ואמר "זו הזדמנות לא פשוטה להביא את הרב בייפוס כאן לכולל. זו זכות גדולה לנו ונזכה ללמוד ממנו מה מותר ומה אסור".

שליח חב"ד בשכונה, הרב מאיר בוטמן: "כל מהותי הוא להיות שליח של הרבי. זה זכות וחובה עבורי להחזיק כאן את הכולל וודאי לחזק את השבת על ידי משמרת השבת שכל מטרתה לקדש את השבת".

ראש הכולל הביא את דברי שו"ע הרב כלפי ההלכות פסיק רישא שמאירים בעניין את גדר האיסור כלפי הדלקת הנר שחשיב מעשה בידיים פתיחת החלון. 

בשיעור התפתח שיח למדני בין אברכי הכולל שלומדים הלכות שבת בעיון רב תחת הכוונת ראש הכולל. הכנס נחתם באוירה מרוממת של האברכים שהמשיכו בשאלות מחכימות על שלל נושאים בשבת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.