שניאור דייטש | יום ח' שבט ה׳תשפ״ג 30.01.2023

ביטוח לאומי חושף: כמיליון ישראלים בחוסר ביטחון תזונתי

מהנתונים עולה כין בין האוכלוסיות הסובלות ביותר: מקבלי קצבת הכנסה, משפחות חד-הוריות ומשפחות מרובות ילדים | למרות הנתונים הקשים, חל שיפור לעומת נתוני הסקר הקודם, וזאת בעקבות המיזם לביטחון תזונתי של משרד הרווחה ו'כולל חב"ד' המסייע מידי חודש לקרוב ל-40,000 משפחות נזקקות מכל רחבי הארץ | "המיזם הוא חוד החנית במלחמה ברעב בישראל", הגיב הרב מענדי בלוי מהנהלת ה'כולל'
ביטוח לאומי חושף: כמיליון ישראלים בחוסר ביטחון תזונתי

כמעט מיליון ישראלים חיו במחצית הראשונה של 2021 (למניינם) באי-ביטחון תזונתי - כך עולה מסקר מדאיג שפרסם הביטוח הלאומי בימים האחרונים. 

בסקר המקיף שנערך על ידי מינהל המחקר והתכנון של הביטוח הלאומי, השתתפו 3,475 משפחות. הוא נערך בעיצומו של משבר נגיף הקורונה. בעקבות המשבר הבריאותי, והשלכותיו על המשק, פוטרו או הוצאו לחל"ת מאות אלפי עובדים, וביוני 2021 למניינם הופסקו קצבאות התמיכה שניתנו לאזרחים בגללו.

מהממצאים עולה כי למרות שבמחצית הראשונה של 2021 חל שיפור קל לעומת הסקר הקודם, שנערך ב־2016 - אולם זה עדיין לא מספיק. עדיין יותר מדי אנשים בישראל חיים באי־ביטחון תזונתי. מהסקר עולה הממצא המדאיג הבא: כמעט מיליון איש בישראל (522 אלף משפחות), מתוכם 665 אלף ילדים, חיו בתקופה זו באי־ביטחון תזונתי - כמחצית מהם באי־ביטחון תזונתי חמור. הערים המובילות את הטבלה הם ירושלים (23%), מחוז הצפון (27%) ומחוז הדרום (19%). 

בציבור החרדי נרשם שיפור ברמת האי-ביטחון התזונתי - 16%, וזה בעקבות ריבוי ארגוני הסיוע המסייעים למשפחות נזקקות חרדיות הסובלות מאי-ביטחון תזונתי במגזר זה (פי 3 לעומת האוכלוסייה הכללית). 

הנתונים, כך על פי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, גבוהים ביותר, ומאות אלפי משפחות חיות, בימים אלה, בחוסר ביטחון תזונתי חמור. במיזם מתריעים כי רבבות משפחות נופלות בין הכיסאות בשל שתי סיבות מרכזיות: חוסר התיאום בין העמותות השונות שלא מאפשר מיקוד בסיוע, וכן עקב תחושת הבושה, המונעת מאנשים רבים לבקש תמיכה.

לפני מספר שנים הושק המיזם לביטחון תזונתי של 'כולל חב"ד', בשיתוף משרד הרווחה, והוא מעניק בכל חודש סיוע לרבבות משפחות בסך של 500 שקלים, בדמות שוברי קנייה ברשתות המזון וסל פירות וירקות במשלוח לבית. תקציב המיזם עומד כיום על 16 מיליון שקלים בחודש, ואלפי משפחות נוספות מקבלות מדי חודש סיוע בתרכובות מזון לתינוקות. סיוע גדול מתקבל בחודש החגים. 

"המיזם הוא חוד החנית במלחמה ברעב בישראל", אומר הרב מענדי בלוי מהנהלת 'כולל חב"ד', "התקופה האחרונה דחפה משפחות רבות אל חוסר ביטחון תזונתי. המיזם בשיתוף הרשויות המקומיות, משרד הרווחה והקרן לידידות פועל באופן שוויוני ובשת"פ על מנת למגר את הרעב בישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.