כתב רכב COL | יום ג' שבט ה׳תשפ״ג 25.01.2023

בין הגי'פונים הקטנים: לקסוס UX היא הדובדבן שבקצפת

בשנה האחרונה סקרנו כאן את סגמנט הגי'פונים הקטנים – קטגוריה חדשה שנכנסה בשנים האחרונות בכל המרץ לעולם הרכב, והפעם אנחנו מציגים לכם את הדובדבן שבקצפת: לקסוס UX.
בין הגי'פונים הקטנים: לקסוס UX היא הדובדבן שבקצפת
באדיבות המצלם

המלחמה של חברות הרכב על ליבו של הלקוח הפוטנציאלי מביאים אותן לירות לכל הכיוונים. בשנה האחרונה סקרנו כאן את סגמנט הגי'פונים הקטנים – קטגוריה חדשה שנכנסה בשנים האחרונות בכל המרץ לעולם הרכב, והפעם אנחנו מציגים לכם את הדובדבן שבקצפת: לקסוס UX.

בגלגול הנוכחי של המדור סקרנו מותגי יוקרה אחרים, אך עדיין לא את חברת לקסוס. ובכן, למי שלא מכיר, לקסוס החלה כחטיבת היוקרה של טויוטה והפכה בסופו של דבר לחברה עצמאית. מדובר בחברה עם מוניטין גבוה מאוד של איכות ולכן בשום קונסטלציה דגמיה אינם "עוד משהו".

הכניסה של לקסוס לסגמנט הג'יפונים הקטנים ברורה. גם כי מדובר בסגמנט פופולארי מאוד, וגם כי מדובר בדגם הזול ביותר של החברה (229,000 שקל לגרסת הכניסה ו-258,900  שקל לגרסא הבכירה 'טיקומי' שקיבלנו), כך שלקסוס תהיה מעתה זמינה לרוכשים שמאוד רצו אותה אך לא יכלו להוציא סכומים גבוהים על תוצרתה. בשורה התחתונה, בשנתיים האחרונות נמכרו בישראל יותר מ-500 דגמים של ה-UX בכל שנה, וזה גרם ללקסוס להיראות יפה מאוד – גם עם הנוכחות בכבישים וגם עם נתוני מסירת רכבים.

*

יהיה זה מעניין לראות את דבריו של צ'יקה קאקו, סגן נשיא לקסוס העולמית והמהנדס הראשי של החברה, שמדגימים כיצד החברה עצמה מתייחסת לדגם הסופר-חשוב מבחינתה:" תכננו את UX כדי שימשוך רוכשים בשנות השלושים שלהם, המחפשים לא רק מה שחדש ומרגש, אלא גם מה שרלוונטי לאורח החיים שלהם. הוא מעניק פרשנות רעננה, עכשווית ודינמית לנהיגה ברכב יוקרה".

עוד לפני שנמשיך כדאי לספר ששתי המתחרות העיקריות שלו הן גרמניות – אחת של ב.מ.וו ורעותה מבית אאודי. בעוד שדעתנו על תצרוכת גרמנית ידועה, הרי שלכך יש להוסיף שהן שרירניות בעוד הלקסוס עדינה ואלגנטית. איך היצרן עצמו הגדיר את רכבי החברה המוקפדים? "שילוב של מסורות יפניות של אומנות עבודת יד עם שיטות ייצור חדשניות".

*

המראה החיצוני שלו מרהיב ומסובב ראשים. הגריל הגדול, המוחצן כמו נועד לצעוק "תסתכלו, אני כאן", וגם קווי הפרופיל ותצורתו האחורית מעולים בתורם.

כניסה פנימה מגלה חלל מודרני, אך מוקפד ומהוקצע בו זמנית. מצד אחד רואים את הנקודות השמרניות של לקסוס, אך מאידך תא הנוסעים הפך מודרני יותר. כך למשל, שעון המחוגים שהיה מוצב במרכז הדשבורד ושסימל יותר מכל את הנסיעה ברכבי לקסוס נעלם לטובת מסך מולטימדיה גדול ורחב ידיים.

כסאות העור של הנוסעים בדגם הזה מגיעים בצבע חימר בולט ושובר שוויון אך מבט קל מראה שלמצער מרווח הברכיים ליושבים מאחור, אינו מיועד למי שגובהם חוצה את ה-1,90.

ההיצע הבטיחוני והטכנולוגי נרחב מאוד, כפי שניתן לשער, וכולל: כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח, מראות חשמליות מתקפלות, כסאות מתכווננים חשמלית, חימום כיסאות, גג נפתח, הטענה אלחוטית, בלם יד אלקטרוני, מערכת 'אוטו הולד' שמייתרת את הלחיצה על דוושת הברקס בעצירות, איתות 'שטח מת' במראות הצד, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, מושבים מתכווננים באופן חשמלי הכוללים תמיכה לגב התחתון, שמשות כהות בדלתות האחוריות, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטומטית גם בנסיעה ברוורס, אזהרת סטיה מנתיב, תיקון סטיה אקטיבי וכמובן מערכת 'טיפ טרוניק' ובורר מצבי נהיגה – מעין חוגה מרשימה ויוצאת דופן המורכבת מעל למחשב הדרך ולוח המחוונים הדיגיטלי.

בנקודה זו נדגיש כי ברכבים אחרים הנמכרים בסכום זהה ניתן גם למצוא את רוב המערכות האלו, אבל לא הרי מערכות שמותקנות בקיה, יונדאי או פולקסווגן לאלו שמותקנות בלקסוס. לאחרונה בדקנו כאן כמה רכבי שבעה מקומות מעולים במחירים זהים, אבל הלקסוס הקטן שווה הרבה יותר, הן מבחינת "מה יאמרו הבריות" והן מבחינת איכות החומרים. לקסוס הא סמל סטטוס יוקרתי ואיכותי  מכל רכב גדול מימדים של חברות המיועדות להמונים.

*

יציאה לדרך מגלה רכב עם מנוע נדיב. מנוע הבנזין המשולב עם המנוע החשמלי-היברידי מפיקים יחד 184 כוחות סוס – נתון מרשים לרכב בסדר גודל ומשקל כה קטנים, וזה מביא אותנו ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות. אין פה התפרצות כוחנית כמו בדגמים "כבדים" יותר של החברה אבל יש פה מנוע מדויק שעושה את עבודתו בלי להתעייף ולו לשנייה. למרות שניסינו למצוא, לא גילינו ולא טיפת השתנקות בשום שלב שהוא. בו בזמן, הלקסוס שלנו הציג נוחות נסיעה מעולה בעיר עקב כיול מתלים רך יחסית, והוא גם התגלה כיציב ודבוק לכביש כולל בכבישים מתפלים וסיבובים חדים.

עקב האכילס של ה-UX הוא תא מטען שמבחינה יבשה יכולה להטעין מעט יותר מ-400 ליטרים, אבל סף ההטענה שלו גבוה והוא מרגיש צר ונמוך. צריכת הדלק לנסיעה משולבת עמדה על ליטר לכל 15.3 קילומטר. היברידית במיטבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.