מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ג 15.01.2023

אחרי 30 שנה שיתף התורם את הרב בוטמן מחדרה מדוע תרם לו

שליח חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, משתף סגירת מעגל מרגשת עם הקשר לפרשת השבוע - שמות • "השבוע נסגר אצלי מעגל שהתחיל לפני שלושים שנה בתחילת יציאתנו לשליחות. הגענו אז לחדרה מירושלים, זוג צעיר עם ילדה, מנסים לעשות פעילות בד בבד למצוא מקורות כספיים לפרנסה"
אחרי 30 שנה שיתף התורם את הרב בוטמן מחדרה מדוע תרם לו
השליח הרב בוטמן עם ראש העיר מר צבי גנדלמן (ארכיון COL)

"התרומה המשמעותית ביותר שקיבלתי אי פעם".

שליח חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, משתף סגירת מעגל מרגשת עם הקשר לפרשת השבוע.

"השבוע נסגר אצלי מעגל שהתחיל לפני שלושים שנה בתחילת יציאתנו לשליחות. הגענו אז לחדרה מירושלים, זוג צעיר עם ילדה, מנסים לעשות פעילות בד בבד למצוא מקורות כספיים לפרנסה. לא פשוט כלל.

"בין הנסיונות הרבים פניתי לידידי הרב ישראל הלפרין ז"ל השליח הבלתי נשכח מהרצליה שיעזור לי איכשהוא בתחילת הדרך. הוא נענה לי מאוד. סבתו ע"ה השאירה חנויות בירושה למשפחה כאן בחדרה. "תיקח את אחת החנויות ותשתמש בה עד שיבוא יום ונצטרך למכור".. שם הכול התחיל במתחם קטן שהלך והתפתח עם הזמן למוסדות חינוך עם מאות ילדים כן ירבו.

"החנות שימשה לפני כן כמכולת שכונתית ברחוב הנשיא. נדרשתי לשאת בעלויות שיפוצים של עשרות אלפי שקלים. זה היה גדול עלי. התיישבתי לכתוב לרבי. שמתי את נפשי במכתב שנכתב בדמעות. לא ידעתי "מאין יבוא עזרי"?!

כחסידים, תלמידים של הרבי, הורגלנו לא לשקוע בבכי, במה שאין, אלא יש לצאת לעשות מעשה.

כך מצאתי את עצמי במוסך הראשון באיזור התעשייה פונה לבעל הבית לבקש שיקח על עצמו שותפות באלף שקל. מתוך ניסיון להקים קבוצה של אנשים שיתנו כל אחד אלף שקל. הוא מסתכל עלי בחיוך ואומר לי מיוזמתו אני אתן לך שלושת אלפים שקל..

הרגשתי סימן גדול מאלוקים, להמשיך קדימה בכל המרץ. השאר היסטוריה.

השבוע אני יושב אצל ידידי משה פרטר באותו מוסך טויוטה שבינתיים התרחב פי כמה ואומר לו בהתרגשות, "משה אתה היית בשבילי שליח מלמעלה ברגע הנכון, פה הכול התחיל".. 

"אגלה לך משהו שלא סיפרתי לך", הוא אומר לי. "בלילה שלפני הגיע אלי הרבי שלך (מליובאוויטש) בחלום ואמר לי: "מחר יגיע אליך שליח שלי, תזהה אותו לפי הזקן, תראה לעזור לו במה שהוא צריך".

*

השבוע נקרא בפרשת "שמות" על ההתמודדות הראשונה של עם ישראל, בגלות מצרים. "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה" בתחילה הם היו שבעים נפש, עם הזמן התרחבו מאוד, פרעה התחיל לשעבד אותם בפרך, וסגר אותם כמו בבית כלא. "אפילו עבד אחד לא היה יכול לברוח משם".

משה רבינו פוגש את הקב"ה בתוך הסנה ושומע אותו מבקש ממנו ללכת אל פרעה לומר לו שיוציא את עם ישראל ממצרים. עונה משה לקב"ה "מי אנוכי כי אלך אל פרעה וכי אוציא את בני ישראל ממצרים?".

עונה לו הקב"ה "כי אהיה עימך". בהמשך הוא מוסיף ואומר "ועתה לך, ואנוכי אהיה עם פיך והוריתיך את אשר תדבר". אכן לאחר עשר המכות שנחתו על המצרים הם יצאו ברכוש גדול, וקיבלו את התורה למרגלות הר סיני.

אחד הפסוקים ממקורות חז"ל שהרבי ציוה לשנן "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתי ומצאתי תאמין". אם גם "יגעתי" וגם "מצאתי" מדוע נדרש גם "תאמין", הרי זה כבר בידיים שלך?

התשובה מסביר הרבי, עליך להאמין שגם המציאה ה"מצאתי", הגיע אליך מלמעלה. 

הסיבה שאנו נדרשים לעמל ויגיעה היא להגיע לתובנה שהגענו אליה אז במתן תורה לאחר יציאת מצרים, ש"אין עוד מלבדו" והכל ממנו. גם ה'מציאה' האקראית וגם זו של ההשתדלות היא לגמרי של הבורא. אם תאמין בזה תצליח גם במשימה הבאה, ביתר שאת. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.