חיים זלצמן | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ג 15.01.2023

בדינר לישיבת חב"ד בסערז'י שבצרפת אספו כ-340 אלף יורו

״משהו אדיר״, זה מה ששמעו מנהלי הישיבה מכל המשתתפים בדינר היוקרתי, לטובת ישיבת חב"ד ליובאוויטש בסערז׳י שבצרפת, ישיבה צעירה שנפתחה לפני שנתיים ליד העיר פאריז ובה לומדים 28 תלמידים עם צוות מובחר העושה ימים כלילות לטובת הבחורים לעוזרם בלימוד ולעודדם עם א חסדישע רוח
בדינר לישיבת חב

״משהו אדיר״, זה מה ששמעו מנהלי הישיבה מכל המשתתפים בדינר היוקרתי, לטובת ישיבת חב"ד ליובאוויטש בסערז׳י שבצרפת, ישיבה צעירה שנפתחה לפני שנתיים ליד העיר פאריז ובה לומדים 28 תלמידים עם צוות מובחר העושה ימים כלילות לטובת הבחורים לעוזרם בלימוד ולעודדם עם א חסדישע רוח. 

הדינר שנערך באולם במלון ליד פאריז אמור היה להיות עבור חמישים איש, אך מאוד מהר השתוממו המארגנים כאשר עוד ועוד נרשמו ושילמו מחיר יקר כדי להגיע לדינר. לא היה צורך לעשות שום פרסום, השם הטוב של הישיבה נדף למרחקים, עד כדי כך שכולם רצו להיות חלק מההצלחה, כמאה ועשרים איש השתתפו בדינר, כל אחד שהגיע - הגיע עם התלהבות ואש בעינים, היה זה מחזה לא שגרתי. 

המנחה הרב חיים הלל שיש הציג בפני הקהל את הנקודות החשובות של הישיבה את הרמה של הלימודים ואת החשק של התלמידים, וביקש מכולם לפתוח את הלבבות והכיסים כדי לרכוש בנין חדש עבור פנימיית הישיבה, בנין הפנימיה החדש שיצטרף לבית שיש כבר ועולה 340 אלף יורו, לצורך כך מבקשים מכל אחד לרכוש מטר רבוע שעולה 3400 יורו.

בתחילה חשבו המארגנים שיצליחו להתרים סכום מסויים אך כבר בעשר דקות הראשונות נמכרו עשרות מטרים. לא היה רגע דל, כל דקה הגיעו עוד ועוד בקשות של משתתפי הדינר אבל גם מאנשים שלא יכלו להגיע לדינר לבקש לזכות בקניית מטר עבור הישיבה. 

הרב יוסף יצחק פעווזנער מנהל מוסדות סיני היטב להגדיר זאת בדרשתו, כאשר הסביר שלאחרונה ממעט ביציאה לדינרים וכיו״ב, אבל כאן הרגיש שזה יוצא מהכלל, כאן יוצרים היסטוריה! מרגש שיש צוות שמתמסר לטובת הבחורים, שיש הרגשה שהישיבה, שהתחילה עם שני בחורים, בעוד כמה שנים תהיה כבר ישיבה גדולה לשם ולתפארת. 

התורמים התרגשו כששמעו שלכל תרומה גדולה מקבלים מטבעות ודולרים שנתקבלו מידו הקדושה של הרבי. 

קליפ ווידאו של סדר היום בישיבה הוקרן במשך הערב ובו הסבירו מנהלי הישיבה הרב יוסף יצחק דוידאוויטש ראש הישיבה, הרב שמואל לובעצקי המנהל רוחני, והרב מנחם מענדל דוידאוויטש המנהל גשמי, את הדחף ואת הצורך ביצירת הישיבה הזו בצרפת והייחודיות המיוחדת של הישיבה שמצליחה למשוך תלמידים, עד שלמרבה הצער בעקבות חוסר מקום הוצרכו לסרב לתלמידים שרצו ללמוד בישיבה.

בהמשך דיבר ר׳ בנימין מרגי שהוא עצמו מנהל מוסד בית חנה בפאריז, ונכדיו לומדים בישיבה. הוא דיבר על המהפך שחוללה הישיבה בתלמידים, שרואים עליהם שהם חסדיש'ע בחורים ומנצלים כל רגע ללמוד ולעשות מבצעים. 

הקייטרינג באירוע נתרם ע"י ר׳ יוסף יצחק בן שושן שאף תרם מטר לישיבה.

ב״ה במשך הדינר נתרם כמעט כל הבניין של פנימיית הישיבה. המארגן של הערב שניהל את הדינר ביד רמה - ר׳ שלמה אוחיון, אמר שקרו כאן ניסי ניסים, ראו את ברכת הרבי בכל צעד ושעל כזו התלהבות למוסד שנפתח רק לפני שנתיים לא ראה מעולם. 

מהנהלת הישיבה נמסר, כי ב״ה כעת ניתן להתחיל לנשום ולהתמסר ביתר שאת וביתר עוז לבחורים, ללמוד איתם מתוך מנוחת הנפש והגוף ולהקנות לבחורים חסדישע הנהגות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.