COL | יום כ' טבת ה׳תשפ״ג 13.01.2023

האירוע המדובר במוצ"ש: הרב גרליצקי חושף 'מאחורי הקלעים'

במוצאי השבת הקרובה יתקיים בכפר חב"ד אירוע יחיד במינו וראשון מסוגו, בו יתכנסו כל צוותי וראשי ישיבות חב"ד בארץ הקודש בארגון 'כרמי שלי' • הרב נטע גערליצקי, משפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד וממנהלי ארגון 'כרמי שלי', מספר על האירוע ועל עצם קיומו בהיקף שונה משנים קודמות • מהי הדרך הנכונה להתנהלות מול תמים בישיבה? האם לחץ ואכיפה קשה משיגות תוצאות הפוכות? האם יד רכה מידי היא זו דווקא שיכולה לערער את עולמו הפנימי של הבחור? • וגם: איך האירוע התגלגל ומאיפה התקציב
האירוע המדובר במוצ

במוצאי השבת הקרובה יתקיים בכפר חב"ד אירוע יחיד במינו וראשון מסוגו, בו יתכנסו כל צוותי וראשי ישיבות חב"ד בארץ הקודש בארגון 'כרמי שלי'.

הרב נטע גערליצקי, משפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד וממנהלי ארגון 'כרמי שלי', מתראיין להרצל קוסאשוילי ברדיו COL , ומספר על האירוע ועל עצם קיומו בהיקף שונה משנים קודמות.

אני רואה בתכניה את השקעה. בפעם הראשונה שהאירוע בהיקף כזה, לכלל הישיבות בארץ.

הרב נטע גרליצקי: "אכן זו הפעם הראשונה שיש אירוע שנרשמו אליו מכל הישיבות בארץ, משהו ברמה אחרת לגמרי ממה שהיה עד היום.

מעניין לציין, מאוד הפתיע אותי: ישבתי עם הרב אהרון ולס, ביחד עם הרב הלפרין מעמותת 'אור החינוך' שמתקצבת את עניין 'כרמי שלי', ודיברנו שצריך לעשות השנה כינוס 'הקהל' לכל צוותי הישיבות בצורה גדולה ורחבה.

התקציב שהיה לנו היה מסויים וחשבנו איך להתנהל איתו.

פגשתי בכפר חב"ד את ר' מנדי בוסטומסקי והוא שיתף אותי שכדאי להשקיע בצוות הישיבות ושאם נשקיע נקבל את זה בנוער שלנו בילדים שלנו. שיתפתי אותו במה שאנחנו מתכננים לעשות ואז הוא אמר שהוא רוצה שזה יהיה משהו הרבה יותר גדול ורוצה להיות חלק מזה.

פגשתי בכפר גם את ידידי ר' שאול בייטש והשיחה נסובה מטבע הדברים, על עניין החינוך בתוך אנ"ש. גם הוא חושב שצריך להשקיע בצוות ובמחנכים שלנו, ואמר "לפעמים אנחנו עסוקים ב'חוצה' ושוכחים מהבשר שלנו".

זה נסך בי כל כך הרבה עוצמה, שאנ"ש משלנו רוצים לקחת חלק ומעריכים ומוקירים. הייתי בשבת בכפר חב"ד לרגל שמחה משפחתית. ר' שניאור פלדמן, ידידי משכבר הימים, גבאי בית הכנסת 'אוהל יוסף יצחק', הזמין אותי להתוועד שמה לאחר התפילה עם החבר'ה. בהתוועדות, האברכים התחילו לפתח את השיחה סביב הנושא של 'כרמי שלי', הדאגה לתמימים והכינוס שיתקיים במוצ"ש.

אברכים שישבו שמה, למשל ר' יוסי ריבקין ר' ישראל ירס, ר' יוסי פלס ר' יעקב בורובסקי ר' יוסי רבינוביץ ואברכים נוספים, אמרו לי "אתה צריך שהאירוע יהיה ברמה, אלו הילדים שלנו. נשקיע באנשי הצוות ונרוויח את זה בגדול בחינוך של ילדינו". הם הגיעו ביוזמתם ונתנו סכום גדול. בזכותם נערכת הפקה שבעבר לא עשינו. מגיעים ראשי הישיבות, אנשי הצוות, מנהלים הגשמיים ובע"ה מקווים שיוסיף כוח ועוצמה לתמימים שלנו.

זה תופס את ההורים ומבינים את החשיבות. אני רואה בהזמנה: נאומים מעוררי השראה. מה הולך להיות?

"לא חשפנו את הכל אבל הולכת להיות תכנית מיוחדת, חמש דורות בתומכי תמימים. זה מתחיל במישהו שהמשפיע שלו השקיע בו עד שהפך אותו למה שהוא וכך אצל מורו וכן הלאה, עד חמש דורות של השפעה נמשכת מאחד לשני! לראות איך ההשפעה של תומכי תמימים עוברת מאיש צוות לאיש צוות. ויש עוד כמה דברים מיוחדים שאסור לי לגלות...

פורסם אצלינו ב-COL מאמר חינוכי של ר' משה הרץ שכותב שמשמעת נוקשה על תלמידים עלולה לעכב את הבחור ואת הצמיחה הרוחנית שלו. אשמח לשמוע את דעתך בעניין. איך לדעתך הבחור אמור להתנהל במשמעת נוקשה של מבחינים ומשמעת כפי שמוכרת לנו בישיבות?

"הורה שאל אותי את השאלה הזאת. אמרתי לו שאני מסכים חלקית למה שנכתב במאמר הזה. הוא הוסיף וציין שזה הפך לשיח ויש אנשים שלוקחים את זה למקום לא נכון, שכביכול צריך להתייחס מול הילד בכפפות של משי. לכן אני מסכים על זה רק באופן חלקי. אני חושב שבעיקר הילד צריך מההורה ביטחון, רוגע. לפעמים ההורה צועק ולפעמים מחבק וכן המורה אבל הכל צריך להגיע ממקום פנימי של רוגע בנפש, מתוך שליחות ולא מתוך סערת רגשות אלא מתוך שליחות וביטחון בה' שיהיה הכל כמו שצריך להיות. לא משנה מה אומרים, העיקר איך אומרים, מה קורה לי בלב באותו רגע? אני תמיד יודע מה צריך לעשות? הביטחון בה' נותן שתמיד ייצא משהו טוב עם מה שנעשה.


עוד בנושא:

הסכנות של משמעת יתר בישיבות. מאמר דעה חינוכי>>>


הילד צריך לראות שההורה בטוח בו ואוהב אותו. אם בבית יש הכלה והבנה בין ההורים יש שלום ורוגע בבית, פחות משנה מה אתה אומר לו אלא יותר מה קורה בבית ומה הוא חש. למה אני עושה את זה ואיך אני עושה את זה? שה' יעזור שיהיה לרבי נחת רוח מאיתנו.

בהצלחה במוצ"ש, ובכלל בעבודת החינוך. שבת שלום.

להאזנה לריאיון המלא:

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
א.
כ"א טבת ה׳תשפ״ג
מקווה שיגיעו מכל הדעות וכו' ב. מכיר את ר' נטע כ11.5 שנים כמשהו מיוחד
2.
אם בישיבות
כ"א טבת ה׳תשפ״ג
יתחילו לשלם יותר מאלף שקל לשעה חודשית
אברכים מוכשרים לא יצטרכו ללכת להייטק וכדומה וישארו בכרם חבד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.