מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ג 12.01.2023

50 שלוחים בראשל"צ? לשליח הראשי זה לא מספיק

בהשראת כנס ההצדעה שנערך אמש לשלוחי הרבי בארה"ק: הרב יצחק גורזמן, השליח הראשי בעיר ראשון לציון, חולש על אימפריית שליחות עם לא פחות מ-50 שלוחים • בריאיון מלבב להרצל קוסאשוילי ברדיו COL, הוא חולק תובנות שיכולות לשמש כדוגמא ומופת לשלוחים רבים: איך מגיעים למספר כזה ואיך דואגים ש'מלכות לא תיגע בחברתה' בין השלוחים עצמם? "לא טוב לי שיש רק 50 שלוחים לעת עתה, כל יום שאין פה שליח חדש, אני מרגיש שלא בנוח" • ומדוע המודל של 'שליח לשכונה' לא הצליח?
50 שלוחים בראשל
כינוס השלוחים בראשון לציון, במוצ"ש האחרון. בעיגול: השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן (צילום: ניתאי אבל)

השליח הראשי בעיר ראשון לציון הרב יצחק גרוזמן, שתחת ניהולו העיר זוכה לתנופת פעילות בדוגמת לא פחות מחמישים(!) שלוחים הפועלים בעיר.

בריאיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL אומר הרב גרוזמן, כי "יש לנו לאן לשאוף. זו עיר גדולה ובחלט יש מקום לעוד שלוחים", אומר ומציין, כי "האתגר הגדול הוא לחפש ולראיין ולמצוא שלוחים."

הוא גם משתף במה שדרש ממנו אביו הרה"ח מאיר צבי גרוזמן ע"ה, שהשבוע חל יום היארצייט השישי שלו לצד עבודתו בשליחות.

הרצל קוסאשוילי: אמש ובכל כינוס שלוחים, מעצמת השליחות מרגשת כל פעם מחדש. בעיקר שלוחים שיצאו אחרי ג' תמוז, אי אפשר שלא להתרגש. בעיר שלכם, ראשון לציון, יש כבר 50 שלוחים. איך הגעתם למספר הזה?

הרב יצחק גרוזמן: "בדיוק חמישים שלוחים, לעת עתה... העיר יכולה להכיל פי כמה וכמה והיא תכיל בע"ה. זאת עבודה קשה. לראות מי מתאים ומי מתאים יותר וכך עם הזמן יש שליח בעוד שכונה ועוד שכונה. בהתחלה היה את המודל של 'שליח לשכונה', אבל לצערי המודל לא הוכיח את עצמו כ"כ טוב, כי לכמה אנשים שליח אחד יכול להגיע? כל שכונה בראשון לציון כיום זה אומר אחריות על אלפי משפחות. כל שליח צריך לידו עוד מספר שלוחים 'לוחמים' וכך זה הולך ומתפתח.

מעבר לעניין השיבוץ המתאים, אני משער שיש לכם גם אתגר של טריטוריה, לשים גבולות, שכל שליח ידע את מקומו, שלא יהיה מצב של 'מלכות נוגעת בחברתה',. בטח זה נושא מאוד רגיש אצלכם.

"בראשון לציון ממש לא... (צוחק). עובדים ביחד, יש מקום לכולם. מצווה גוררת מצווה, אם יהודי מזכה יהודי אחר בשכונה אחרת, זה רק מביא טוב. צריכים שהראייה תהיה חיובית ואז הכל יהיה בסדר...


להאזנה לריאיון המלא:

 


 

היה לכם במוצ"ש האחרון כינוס שלוחים בראשון לציון. על מה בעצם דובר שם?

"דבר ראשון זה 'הקהל', הרבי רוצה כינוס שלוחים בכל מקום ומקום. מטבע הדברים בערב כזה יש דברי תורה וברכה אחר כך מדברים על עניין השליחות וכל אחד משתדל להחכים את השני מניסיונו האישי.

"אתן דוגמא קלאסית לשילוב של שלוחים חדשים בעיר: יש שני שלוחים, בין האחרונים שהצטרפו, הרב מנדי דוברבסקי בשכונת השומר, שהיא שכונה גדולה, והרב שרון גושן, ששניהם מאוד מאוד מצליחים. הרב גושן שליח בשכונת רמב"ם וגם מרכז ויוזם פרוייקטים רבים מטעם בית חב"ד המרכזי.

מעמד ה'לחיים' של שלוחים חדשים עם השליח הראשי הרב גרוזמן, לאחר ההצטרפות לצבא השלוחים בעיר. מימין: הרב דוברבסקי, משמאל: הרב שרון גושן


 

"מאז שהוא נמצא בשטח חותמו מורגש בכל צעד ושעל. וכך אצל שאר השלוחים, הדברים זזים, הם פועלים. אני מרגיש לא נוח בכל יום שאני לא מביא שליח חדש. לא טוב לי שיש רק 50 שלוחים, אני רוצה להגיע ליותר! ונגיע ליותר בע"ה.

השבוע חל היארצייט של אביך מראשי הישיבה תות"ל המרכזית בכפר חב"ד, 6 שנים לפטירתו. אני זוכר אותו מהישיבה בכפר, מעבר לזה שהיה 'ציור', אני מתאר לעצמי שהיית מתייעץ איתו בענייני השליחות.

"הוא היה רוצה שאשב ואלמד יותר ודרש ממני בד בבד עם העיסוק בענייני השליחות, ללמוד יותר, להתפלל יותר, ללמוד חסידות יותר, דרש עבודה פנימית. הוא היה דורש ממני יותר. היה אבא נפלא אבל תובע תמיד יותר...

בהצלחה גדולה בעבודת השליחות.

 

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
כ' טבת ה׳תשפ״ג
יש עוד ערים שיש בהם שלוחים רבים, תל אביב, ירושלים ועוד.
2.
מהם יראו וכן יעשו
כ' טבת ה׳תשפ״ג
בערים אחרות. ככל שיש יותר שלוחים בעיר כך גם גודלת קרנו של השליח הראשי. אין שום שליח ראשי בעולם שיכול להגיד שהוא יכול לבצע את הכל לבד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.