מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ג 12.01.2023

רגעים מרגשים בבנקעט, שיא שלוחים בעיר אחת והיחס ל'תמימים'

הערב בתוכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי: מי שריגש יותר מכולם בכנס ההצדעה הארצי לשלוחים אמש, היה הרב מאיר שלמה בוטמן, שסיפר על 'אתגר הדיבור' היומיומי שלו • שיחה עם השליח הרב יצחק גרוזמן, שתחת ניהולו העיר ראשון לציון זוכה לתנופת פעילות בדוגמת 50 שלוחים הפועלים בעיר(!) • דו"ח העוני המדאיג: הרב מנדי בלוי מנהל 'כולל חב"ד' בארץ, מספר על הגדרת העוני סובייקטיבית ואובייקטיבית • במוצ"ש הקרוב יתקיים בכפר חב"ד אירוע 'כרמי שלי'. הרב נטע גערליצקי משתף ביעדי הכינוס ועל הדרך הנכונה להתנהלות עם ה'תמימים'
רגעים מרגשים בבנקעט, שיא שלוחים בעיר אחת והיחס ל'תמימים'

הערב בתוכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי:

 אמש התקיים בתל אביב באנקעט ההצדעה לשלוחי הרבי בארה"ק בארגון צעירי אגודת חב"ד. באירוע נטלו בכירי המשק בישראל, שרים, חברי כנסת, רבנים, ראשי ערים ומועצות, עיתונאים ואישי ציבור רבים. היו הרבה רגעי שיא מרגשים, אך מי שריגש יותר מכולם היה הרב מאיר שלמה בוטמן השליח בנווה יעקב בירושלים, שסיפר על 'אתגר הדיבור' שלו ועל ההחלטה לצאת לשליחות למרות הגמגום. נהיה איתו גם הערב ונשמע ממנו על רגעי המשבר כשחבריו בישיבה צחקו ממנו ועל התגובות הבלתי פוסקות שהוא מקבל מאז אמש ועל המסר הגדול שהוא רצה להעביר לקהל אמש.

בהמשך יהיה כאן יו"ר בתי חב"ד בראשון לציון השליח הרב יצחק גרוזמן, שתחת ניהולו העיר ראשון לציון זוכה לתנופת פעילות בדוגמת לא פחות מחמישים שלוחים הפועלים בעיר. "יש לנו לאן לשאוף. זו עיר גדולה ובחלט יש מקום לעוד שלוחים", אומר הרב גרוזמן ומציין, כי האתגר הגדול הוא לחפש ולראיין ולמצוא שלוחים. הוא גם משתף אותנו במה שדרש ממנו אביו הרה"ח מאיר צבי גרוזמן ע"ה, שהשבוע חל יום היארצייט השישי שלו לצד עבודתו בשליחות.

דו"ח חמור שמפרסם הביטוח הלאומי השבוע חושף נתוני עוני קשים, כשלמעשה חמישית מאזרחי ישראל מוגדרים עניים על פי הדו"ח. מי נחשב עני? נשוחח כאן עם הרב מנדי בלוי מנהל הפעילות של ארגון 'כולל חב"ד' בישראל, שיספר על הגדרת העוני סובייקטיבית ואובייקטיבית, וגם על כך שאין קסמים במלחמה בעוני כי אם פעולה הדרגתית להתמודדות גלי התייקרות במחיה לצד פעולות של חסד למשפחות שמתקשות עם עוני אמיתי בצריכת מזון בסיסי. 

להאזנה לתכנית המלאה:

בהמשך נשוחח עם הכתב הצבאי של רדיו קול חי קובי פינקלר, על התופעה שפשתה לאחרונה, בה רמטכ"לים ויוצאי צבא מתבטאים בחריפות נגד הממשלה, ואף קוראים לסירוב פקודה. לאן נעלמה הממלכתיות של בני גנץ? מה רוצה בוגי יעלון, ומה עם המוסר הכפול של שוחרי הדמוקרטיה שבזמן ההתנתקות התנגדו בחריפות לסירוב פקודה, כשהיום הם בעצמם מעודדים את התופעה.

במוצאי השבת הקרובה יתקיים בכפר חב"ד אירוע יחיד במינו, בו יתכנסו כל צוותי וראשי ישיבות חב"ד בארץ הקודש בארגון 'כרמי שלי'. יהיה כאן הרב נטע גערליצקי, משפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד וממנהלי ארגון 'כרמי שלי', שיספר על האירוע ועל עצם קיומו בהיקף שונה משנים קודמות, וגם: מהי הדרך הנכונה להתנהלות מול תמים בישיבה? האם לחץ ואכיפה קשה משיגות תוצאות הפוכות? האם יד רכה מידי היא זו דווקא שיכולה לערער את עולמו הפנימי של הבחור?

לסיום, את ניגון השבת שלו, יבחר המנצח, המנהל המוזיקלי והמעבד יובל סטופל, שיספר על ילדות בחיפה בשכנות למשפיע האגדי הרב ראובן דונין ע"ה שהחזיר את אביו בתשובה, על הדרך הארוכה עם הזמר החב"די אברהם פריד והמופע האינטימי המשותף החדש שעלה בימים אלו, וכמובן, על החיבור עם הניגונים החב"דיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.