חיים גולדשטיין | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ג 12.01.2023

בשיתוף האופוזיציה והקואליציה: רוב לשלילת אזרחות ממחבלים

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ה') בקריאה טרומית את הצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים, שיזמו ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו וח”כ אופיר כץ מהליכוד, יחד עם חברי כנסת נוספים
בשיתוף האופוזיציה והקואליציה: רוב לשלילת אזרחות ממחבלים
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ה') בקריאה טרומית את הצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים, שיזם ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו וח”כ אופיר כץ מהליכוד, יחד עם חברי כנסת נוספים.

73 חברי כנסת תמכו, ותשעה חברי כנסת מרע”מ, חד”ש ותע”ל התנגדו להצעת החוק. חברי הכנסת של מפלגת העבודה יצאו מהמליאה בעת ההצבעה. ההצעה תועבר, יחד עם יתר ההצעות, לוועדת הכנסת – שתכריע איזו ועדה תכין את ההצעה לקריאה הראשונה.

מחבלים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית, מקבלים משכורות חודשיות מהרשות הפלסטינית כשכר ותגמול על כך שביצעו מעשי טרור. משכורות אלה אף עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא.

בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי ייראו אדם שהורשע בעבירות שהן מעשה טרור והוטל עליו עונש מאסר בפועל, כמי שוויתר על אזרחותו או על רישיון ישיבת הקבע שלו, לפי העניין, אם הוכח להנחת דעתו של שר הפנים כי קיבל כספים בזיקה לטרור מהרשות הפלסטינית. אדם כאמור יורחק בתום מאסרו לשטחי הרשות הפלסטינית.

יו״ר הקואליציה, ח”כ אופיר כץ: “עשינו צעד חשוב היום, התחייבתי שנשלים את החקיקה תוך שבועיים וכך נעשה. השגתי תמיכה רחבה של 106 מחברי הכנסת להשלמת המטרה החשובה. מקומו של מחבל בעזה או ברמאללה, לא פה. המשפחות השכולות כולן צופות בנו, זו האחריות שלנו להשלים את החקיקה הזו בהקדם”.

ח”כ עודד פורר אמר לאחר אישור החוק בטרומית: “אני שמח שההצעה שיזמתי יחד חברי סיעת ישראל ביתנו, יוצאת לדרך ובקרוב תסתיים החגיגה של הטרוריסטים במימון אבו-מאזן. יידע כל טרוריסט שפועל בשליחות ובמימון אבו-מאזן שהמחיר שהוא יישלם יהיה כבד מנשוא. נמשיך לפעול ולקדם מאבק בלתי מתפשר בטרור”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.