מערכת COL | יום י"ח טבת ה׳תשפ״ג 11.01.2023

שמות: "שפרה ופועה" - הארגון הוותיק בן 3415 השנים | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שלושים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור מיוחד לפרשת שמות, לרגל כנס "שפרה ופועה" במוצאי השבת הקרובה, מהתוועדות שבת פרשת שמות תשמ"ו, בה הרבי מאיר באור מחודש את עבודתם המיוחדת של המיילדות העבריות שפרה ופועה – יוכבד ומרים, ואת השכר המיוחד לו זכו, בתי כהונה לווייה ומלכות, וההשלכה מכך לפעילות "שפרה ופועה" בדורנו.  
שמות:

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שלושים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור מיוחד לפרשת שמות, לרגל כנס "שפרה ופועה" במוצאי השבת הקרובה, מהתוועדות שבת פרשת שמות תשמ"ו, בה הרבי מאיר באור מחודש את עבודתם המיוחדת של המיילדות העבריות שפרה ופועה – יוכבד ומרים, ואת השכר המיוחד לו זכו, בתי כהונה לווייה ומלכות, וההשלכה מכך לפעילות "שפרה ופועה" בדורנו.

מדוע רש"י משנה מדברי הכתוב ומפרש ששפרה ופועה אינם שמות אלא כינויים? * ומה הכרחו לפרשת שה"הבתים" להן זכו אינם בתים וצאצאים כפשוטם? * ומדוע מעתיק ב"דיבור המתחיל" מילים שלכאורה לא קשורות לפירושו? * כיצד שתי מיילדות יכלו להשתלט על ריבוי כה גדול של לידות? * ומדוע בכלל היו צריכים מיילדות כאשר "חיות הנה"?

חידוש הרבי – המיילדות הוצרכו רק להרגיע את רוחן של היולדות * ההכרח שהמיילדות היו נשים מיוחדות * ההכרח שה"בתים" שזכו להן היו בתים מיוחדים * והעשייה המיוחדת שהוצרכו ל"בתים" אלו * ומדוע לא הסתפקה יוכבד בשכר שזכתה לבן כמשה? * השכר הגדול ביותר של האם היהודייה * משמעות "בתי כהונה לווייה ומלכות" בעבודת האדם * הנחת האמיתית של האם היהודייה * וגם: ההקבלה בין פעילותן של "שפרה ופועה" הראשונות, לפעילות ארגון "שפרה ופועה" כיום.

טעמו וראו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.