מנחם קרביצקי | יום י"ז טבת ה׳תשפ״ג 10.01.2023

אורות – מהפכת הספרות החב"דית

אמצע חודש טבת, אחרי חג הספרים - ה' טבת, בו אלפי חסידי חב"ד בכל מקום בעולם רכשו ספרים כהוראת הרבי, ולקראת כ"ד טבת יום הסתלקות האדמו"ר הזקן - זהו זמן טוב להיפגש עם השליח הרב זלמן כהן מנהל הוצאת הספרים 'אורות' לראיון על המפעל העצום שפירותיו נמצאים בכל בית חב"די.
אורות – מהפכת הספרות החב

מה הייחודיות של "אורות"?

בכל הספרים שאנחנו מוציאים יש דגש על האיכות והדיוק. אצלנו ב'אורות' מדייקים ברמת התכנים ובאיכותם, כמובן בלי לזנוח את הדברים החשובים מסביב - איכות האיורים ואיכות העיצוב וההדפסה. לשם כך אנחנו עובדים עם צוות גדול מאוד של 40 אנשי מקצוע. הצוות מקיף את כל התחומים שדרושים להוצאה לאור – סופרים, עורכי תוכן, מגיהים, גרפיקאים, מאיירים וכמובן רבנים ואנשי חינוך שעוברים על התכנים ומאשרים אותם.

אתם מדגישים תמיד את האיכות. איך היא באה לידי ביטוי לקורא הפשוט?

כמובן שהקורא מקבל תוצר סופי איכותי ומאיר עיניים, אך הרבה מעבר לכך - למשל ספר שהוא לגיל הרך, ממוקד לקהל היעד הן מבחינת התחביר והציורים, הן מבחינת פיזור הטקסט בכל עמוד, הדפסה על דף קשיח, גרפיקה מותאמת ועוד דברים שהופכים את ההוצאה של הספר למדוייקת ומשובחת. כך גם  לגבי הספרים המיועדים לשאר שכבות הגיל וכל סוגי הקוראים - נוער, בנות, מקורבים, מבוגרים ועוד"

איך אתה רואה את הוצאת הספרים כשליחות?

אנחנו עושים מאמץ יחד עם עשרות אנשי הצוות שלנו לתת מענה לדברים שחסרים בשוק. כשליח הרבי שנפגש עם מקורבים רבים, ראיתי שיש מחסור בספרים עם תוכן מותאם למקורבים. מתוך הצורך הזה הרמתי את הכפפה והוצאנו לאור את הספרים 'השמחה והתרנגולת', 'שיחות הרבי לעם' ו'לכל אחת' שהפכו ללהיטים רבי-מכר.

בנוסף, אנחנו ב'אורות' רואים חשיבות ושליחות גדולה לתת מענה בתחומים שיש בהם חוסר, כך למשל בתחום ההתקשרות לרבי שמנו לב שיש חוסר גדול בשוק ולכן התחלנו לעבוד ולהוציא לאור את הספר שהפך ללהיט - "רעבעניו", שמנגיש את ההתקשרות לרבי לגיל הרך, בנוסף לסדרת "קומיקס התולדות" שמספרת את תולדות רבותינו נשיאנו בצורה מיוחדת לילדים. אותו הדבר עשינו בסדרת "ארי ושרי" שמלווה את האחים בלימוד מושגים חסידיים. סדרה נוספת מיוחדת וחדשה שמאד מבוקשת על ידי הורים וגננות היא "מקשיבים ללב" שמנגישה לילד בשפה מותאמת לעולמו את הרגשות שאיתן הוא מתמודד. ואי אפשר לשכוח לקראת כד טבת את הספרים שהוצאנו בשנים האחרונות סביב ספר התניא, "ינקותניא" לילדים קטנים, "המשקפיים של תניא" ועוד.

הוצאת 'אורות' ידועה גם בספרי הקומיקס שלה

נכון. הוצאנו ספרים שדאגנו להכניס בהם שפע ערכים חינוכיים עם צבע ותוכן מרתק כדי לחבר לספרים  גם את שכבת הגיל הקטנה שפחות מתחברת לספרים עמוסים במלל, ולהגיש להם את כל התוכן החסידי והמסרים החינוכיים בצורה שהם אוהבים לקרוא ותחדור אליהם ללב. ספרי "האנציקלופדיה החסידית" שמאגדים מושגים רבים בחסידות וחלק מהמבוגרים גם יגלו בהם עניין רב.

האם 'אורות' מוגדרת הוצאה לילדים?

חד משמעית לא. לא רק לילדים יש מענה בספרים שלנו. הוצאנו ספרים מיוחדים וממוקדים, כמו המדריך לנערות בגיל השידוכין "עדי יעד" של המשפיעה יפה קדוש והספר "תמים שכזה" ששוזר בהומור את מסע חייו של תמים חדש בישיבה ומנגיש  את ההסתגלות לתמימים הצעירים ולהוריהם בצורה מחוייכת.

לקראת סיום הראיון מספר לי הרב זלמן כהן כי הוצאת 'אורות' השיקה בשבועות האחרונים את האתר המחודש שלהם, בו תוכלו למצא בקלות את כל הספרים שלהם, תוכלו לקרא על תהליך הוצאת הספרים לאור והכי חשוב - תוכלו לרכוש את כל הספרים של 'אורות' במשלוח ישיר אליכם הביתה ולעשות מנוי שיתן לכם הפתעות מיוחדות.


לכניסה לאתר החדש לחצו כאן >>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.