כתב רכב COL | יום ט"ז טבת ה׳תשפ״ג 09.01.2023

את ה'אופל קומבו' אתם לא מכירים - אבל הוא הפתיע אותנו

האורח שלנו הפעם הוא אולי רכב שבעת המקומות הכי פחות נמכר והכי פחות מוכר בשוק הרכב בכלל ובמגזר החרדי בפרט: אופל קומבו • הוא אחד הרכבים הכי לא מושכים חיצונית מתגלה כרכב טוב, אפילו טוב פלוס • אבל לפני שנרחיב עליו, כדאי לכתוב שוב את המסקנה שעולה ממבחנים לא מעטים: אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו
את ה'אופל קומבו' אתם לא מכירים - אבל הוא הפתיע אותנו

המירוץ שלנו אחרי רכב שבעת המקומות האולטמטיבי מקבל הפעם תפנית מפתיעה: אחד הרכבים הכי לא מושכים חיצונית מתגלה כרכב טוב, אפילו טוב פלוס. לפני שנרחיב עליו כדאי לכתוב שוב את המסקנה שעולה ממבחנים לא מעטים: אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו.

האורח שלנו הפעם הוא אולי רכב שבעת המקומות הכי פחות נמכר והכי פחות מוכר בשוק הרכב בכלל ובמגזר החרדי בפרט: אופל קומבו.

הקומבו יושב בכלל על משבצת הרכבים המסחריים הקטנים, בדוגמת הסיטרואן ברלינגו שבחנו כאן בשנה האחרונה, והוא הרכב המסחרי השני הנמכר ביותר בארץ במסגרת זו. למעשה הברלינגו והקומבו הם בני דודים וזאת אחרי שחברת סיטרואן הצרפתית רכשה את אופל הגרמנית ושתי החברות מייצרות דגמים דומים למדי. אם תרצו, הם בני דודים כמו הרכבים של חברות הרכב הקוריאניות יונדאי וקיה, שנמצאות תחת אותה בעלות אך מתחרות בכמה דגמים דומים ששתיהן מציעות.

אז הברלינגו היה משך שנים ארוכות, ועודנו עדיין, הרכב הנמכר ביותר בקטגוריה, לה שותפים גם פולקסווגן קאדי שמשתרך מאחור ועוד כמה דגמים שכבר חדלו מלהופיע פה. אבל ת'כלס, מבחינתנו, גם אם זה לא מופיע בטבלאות המכירות כעת נראה שהקומבו – האח הצעיר בקטגוריה – עוקף בסיבוב את אחיו הוותיק ומציג מוצג טוב בהרבה.

נתחיל מהמראה החיצוני: הקומבו נראה ייצור כלאיים שבין הברלינגו לבין הפולקסאווגן קאדי. כך או כך לא  תמצאו בו קווי מתאר יפים בלשון המעטה. המראה החיצוני שלו הוא של רכב עבודה וכזה הוא יישאר. אלו מכם שמחפשים את הג'יפונים והמראה המוחצן לא ימצאו בו את שחשקה נפשם, אבל מי שמחפש באמת רכב טוב מבלי שאכפת לו המראה החיצוני, השורות הבאות הם בדיוק בשבילו.

כניסה לתא הנוסעים מגלה חלל שחור ומלא פלסטיקה, כפי שניתן לצפות מרכב עבודה, אבל הכסאות עם הבד עם הדיגום האפור המעניין שוברים את האווירה ומזמינים אתכם לנסות לתת בו אמון בכל זאת. גם המסך של מערכת המולטימדיה הממוקם גבוה, וההגה הקטום בתחתיתו, זה המצופה עור ועליו כמה לחצני שליטה ובקרה, מראים שבכל זאת יש פה משהו אנושי ומשפחתי יותר.

הם מעידים שזה לא רכב עבודה משמים כפי שעולה מהמראה החיצוני המתעתע. מה שעוד שובר את האווירה זו החוגה החמודה שמחליפה את ידית ההילוכים - זו שבתחילה הופיעה בטויוטה פרו-הייאס ובסיטרואן ג'אמפי, ומאז נכנסה חזק לשוק.

האבזור הטכנולוגי והבטיחותי מפתיע בתורו ובהשוואה לברליגנו החף מכל מערכת כלשהיא, גילינו כאן לא מעט מערכות חשובות. יש כאן כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח. לחצני שליטה ובקרה לטלפון ולרדיו לצד 'קרוז קונטרול' המותקנים על ההגה, בלם יד אלקטרוני, מערכת למניעת סינוור במראות, חלונות אחוריים כהים, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, חלונות חשמליים גם מאחור, בקרת שיוט אקטיבית ואפילו איתות שטח מת. כן כן, אותה מערכת חשובה שלא מופיעה גם ברכבים יקרים בהרבה הוטמעה כאן כדי להפוך את הנסיעה שלכם לבטחותית.

אחרי שהופתענו מכל אלו, הופתענו מאוד לגלות שבהשוואה לרוב רכבי שבעת המקומות שבחנו כאן לאחרונה, הקומבו מציע מרווח פשוט מעולה ליושבים בשורה השנייה, ושהשורה השלישית מתאימה לשני בוגרים ממוצעים. תבינו, מבלי לנקוב בשמות, גם הג'יפונים של שבעת המקומות הפופולאריים שבחנו כאן לאחרונה לא מציעים מקום כל כך מרווח ליושבים בשורה השנייה והשלישית.

היושבים בשתי הכסאות המוצבים בשורה השלישית יקבלו מרחב ברכיים נהדר ואפילו מקום בין שני המושבים כדי לתת להם את המרווח והמרחב שלהם. כאילו כדי להעצים זאת, באופל טרחו והתקינו ליושבים מאחור גם מקום להטענת המכשירים הניידים ואפילו מקום להניח בו את הכוסות. אגב, ניתן להשטיח לגמרי את מושבי השורה השניה, כך שכניסת היושבים מאחור תהיה חלקה וללא בעיות. לא בדוחק, ולא בערך.

עוד בהקשר הנוחות, היושבים בשתי הכיסאות מלפנים מקבלים גם משענת יד – וזאת, אל תשכחו ברכב שאמור להיות רכב עבודה. בנוסף ספרנו בתא הנהג לא פחות מ-15! תאי אכסון בגדלים שונים. החל מפיצפונים ובינוניים וכלה בתא ענק שנמצא בגג הרכב מעל שני המושבים הקדמיים ונמתח לכל רוחבו.

לא נלאה אתכם בדברים אבל גם הנסיעה עצמה התגלתה כסעיף חיובי בהחלט. בניגוד לנסיעה בברלינגו שנתנה לנו תחושה ברורה שאנו נוסעים ברכב עבודה (למרות החוזק של המנוע שלה), כאן הנסיעה הייתה רציפה ואפשר להעיז ולומר שגם מהנה. בהחלט שאם היינו עורכים "נסיעה עיוורת" היינו חותמים על כך שאנחנו נוסעים על דגם חזק ויקר יותר של חברה נחשקת.

הקומבו זורם היטב ומאיץ ועושה את עבודתו בצורה נהדרת. כשגילינו שמדובר במנוע בנפח 1.2 ליטר עם 130 כוחות סוס ו-23.4 קג"מ המושגים ב-1,750 סל"ד הופתענו מאוד כי לפי התחושה שלנו חשבנו שהמנוע חזק משמעותית.

עקב האכילס של הקומבו היה צריכת הדלק. כיוון שמדובר ברכב גדול עם מנוע בנזין, צרך הקומבו שלנו ליטר דלק לכל מעט יותר מעשרה קילומטרים. מדובר ברכב שיודע לשתות, אבל לא נתנו לזה להאפיל על שלל הסעיפים הטובים שמצאנו בו. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.