הרצל קוסאשוילי | יום י"ב טבת ה׳תשפ״ג 05.01.2023

"בג"ץ דרעי" ומהפכה משפטית: מתי טוכפלד מסכם שבוע סוער

הפרשן החב"די מתי טופלד מסכם את השבוע הסוער, בצל הדיון בבג"ץ על כהונת דרעי כשר וההכרזה של שר המשפטים לוין על רפורמה במערכת המשפט, בראיון נרחב לתכנית "ליל שישי" ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי
צילום רקע: דוברות הליכוד | בקטן: טוכפלד, צילום: גלי ישראל

 

הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", ר' מתי טופלד, התראיין הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, וסיכם את השבוע הסוער בשיחה מקיפה.

הוא התייחס בתחילה לדיון בבג"ץ שנערך היום סביב כהונתו של אריה דרעי, שהורשע בעבר בפלילים, כשר בממשלה. 

"בשורה התחתונה דרעי יהיה שר בממשלה, בין אם בג"צ יחליט כך ובין אם יחליט אחרת", קבע טוכפלד. "לא תתכן קואליציה ללא ש"ס וללא דרעי כשר. את זה צריך לומר. ושופטי בג"צ יצטרכו לקחת את זה לאן שהם רוצים".

טוכפלד פירט: "בבית המשפט העליון יוכלו להצדיק את מה שלוין אמר אליהם אתמול ולהתערב בחוק יסוד, הם יכולים גם ללכת להליך של הידברות מול הכנסת. אי אפשר לדעת מה יחליטו אבל מבחינה פוליטית דרעי בוודאי יהיה שר".


האזינו לראיון המלא >>


בהמשך התייחס לרפורמות המתוכננות במערכת המשפט, זאת לאחר נאומו הדרמטי והלוחמני של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אתמול בכנסת.

"מנתניהו לא שמענו מילה אחת על מערכת המשפט לאורך כל מערכת הבחירות", אמר טוכפלד, "ואז הגיעו ההסכמים הקואליציונים ולפי הפרסומים המפלגות גרשו בהן רפורמות במערכת המשפט אך נתניהו לא שידר נלהבות.

"החשש היה שחוזרים למה שהיה, לצעדים מדודים. כל זה השתנה שלוש פעמים - במינוי של לוין לשר המשפטים, במינוי של רוטמן ליו"ר ועדת חוק ומשפט ובמינוי של אמיר אוחנה כיו"ר הכנסת.

"כששלושתם מונו היה ניתן להעריך שפניו של נתניהו להסלמה מול מערכת המשפט. אין שם שום גורם שיש לו עניין למסמס או למרוח את הזמן אלא להיפך זה הדבר הראשון".

הפרשן החב"די הוסיף: "הדבר השני הוא כמובן מה שראינו אתמול. רעידת אדמה. לוין הודיע על הרפורמות שמתכוון לבצע וראינו בדברים שנתניהו הולך כעת על כל הקופה".

טוכפלד גם קישר את הדברים למשפט נתניהו: "צודק יריב לוין שהוא דיבר על הדברים האלה לפני 20 שנה. אני זוכר אותו בפעם הראשונה שנכנס לכנסת, הוא דיבר על הדברים האלה. אלא שהוא היה לבד. אף אחד אחר לא דיבר על זה כך.

"לוין היה קול בודד במערכה. מה שהפך את העסק הזה לנושא חם בימין, שדובר כל כך במערכת הבחירות, זה משפט נתניהו ולהערכתי המילה האחרונה עוד לא נאמרה בסיפור הזה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.