| יום ג' טבת ה׳תשפ״ג 27.12.2022

הסופר החסידי ר' זלמן רודרמן מזמין אתכם 'לחצות את הגבול'

לאחר פסק זמן של כמה שנים יוצא הסופר החסידי הרב זלמן רודרמן, לקראת ה' בטבת הקרוב, עם ספר חדש לילדים ולנוער - 'לחצות את הגבול'. הספר, בן 272 עמודים, מאגד שלוש עלילות חב"דיות ישנות ויפות, שעובּדו מחדש ואף קיבלו סיפורי מסגרת עכשוויים.
הסופר החסידי ר' זלמן רודרמן מזמין אתכם 'לחצות את הגבול'

העלילה המרכזית בספר – 'סודות מהעבר' – מציגה לדור הצעיר, אולי לראשונה בצורה מלאה וסדורה, את סיפור הבריחה ההרואית של חסידי חב"ד מרוסיה הקומוניסטית לפני קרוב ל-80 שנים. למעלה מאלף נפש – אנשים, נשים וילדים – הבריחו את הגבול בעזרת תעשייה מופלאה של זיוף מסמכים אשר נוהלה על ידי מספר חסידים מוסרי נפש. הם עשו זאת בכמה קבוצות, תוך הסתכנות עצומה, שלא לכולם עלתה יפה ומהם  אף ששילמו על כך, בחייהם. כאמור, כל זאת משולב בסיפור מסגרת בן זמננו.

עלילה נוספת – 'תשובה ברכבת' – עוסקת במפגש של הרבי הריי"צ נ"ע עם יהודי מתבולל, מגזע חסידים, תוך כדי נסיעה ארוכה ברכבת. במהלך המפגש ובעקבותיו חוצה היהודי את הגבול וחוזר לחיק היהדות.

ואילו העלילה השלישית – 'מרדכי בן מרדכי' – מגוללת את סיפורו יוצא הדופן של סטודנט יהודי ושמו מרדכי (מִטיה) גוראריה ז"ל, שהתקרב ליהדות על ידי הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון וילדיו, הלוא הם הרבי ואחָיו. סופו הטרגי של הסטודנט וסיפור הזֵכֶר המפתיע שהוקם לו אחרי מותו, מתואר בסיפור שהוא חוצה גבולות נפשיים וגאוגרפיים כאחד.

יצוין כי הספר החדש ממותג תחת לוגו חדש, 'סדרת סיפורי מופת – הקלסיקה החסידית בהגשה עכשווית'. זוהי סדרה חדשה ש"נולדה ובאה לעולם בעקבות פניות חוזרות ונשנות, בעיקר של הורים ואנשי חינוך, להגיש ולהנגיש לדור הצעיר סיפורי מורשת חסידיים ישנים", כותב רודרמן ב'פתח דבר' לספר. "'עלילות מרתקות עם מסרים חינוכיים הם דבר טוב ונפלא', אומרים הם, 'אבל יש סיפורים שממש חובה להעבירם לדורות הבאים. סיפורים היסטוריים הצרובים בעברנו והאוצרים בקרבם את תמצית המורשת החסידית'". והוא חותם את הדברים באמירה: "כאלה הם אכן הסיפורים שבספר הנוכחי – בעזרת ה' ראשון בסדרה".

קרדיט: פס הקול בסרטון מתוך פרויקט הניגונים 'געגועים' של הרב מענדל שיחי' עמאר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.