COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשפ״ג 16.12.2022

"בשיא פריחתו": רב העיר וראש הישיבה מבכים פטירת הרב חנונו

שיחה משותפת של הרצל קוסאשוילי ברדיו COL עם רבה של אור יהודה הרב הגאון ציון כהן, שיחד עם הרב שלום בער הענדל, ראש ישיבות חב"ד באור יהודה, מעלים על נס את דמותו המופלאה של הרב החסיד הרב יחזקאל-חזי חנונו ע"ה - מנכ"ל מוסדות חב"ד באור יהודה שנטמן אתמול (חמישי) לאחר לוויה קשה וקורעת לב • "איבדתי היום אח יקר", מצהיר הרב כהן • הרב הענדל: "נלקח בשיא פריחתו, הכנו לו תעודה לחנוכת מרכז החסד" • ואיך מתכננים באור יהודה את ההמשכיות?
מימין: ראש הישיבה באור יהודה הרב שלום בער הענדל, רב העיר אור יהודה הרב ציון כהן שיחיו (צילום: מאיר דהן, COL). משמאל: הרב יחזקאל-חזי חנונו ז"ל

שיחה משותפת משותפת של הרצל קוסאשוילי ברדיו COL עם רבה של אור יהודה וממלא מקום הרב הראשי ברחובות הרב הגאון ציון כהן, שיחד עם הרב שלום בער הענדל, ראש ישיבות חב"ד באור יהודה, מעלים על נס את דמותו המופלאה של הרב החסיד הרב יחזקאל-חזי חנונו ע"ה - מנכ"ל מוסדות חב"ד באור יהודה שנטמן אתמול (חמישי) לאחר לוויה קשה וקורעת לב.

"איבדתי היום אח", מצהיר הרב כהן ומספר על נתינה אינסופית ובצניעות, ועל יראת שמיים אמיתית שהייתה ברב חנונו.

ראש הישיבה הרב הענדל מספר על התמסרותו המופלאה למען המוסדות של הרבי בעיר אור יהודה ועל חזונו הגדול שמתממש בימים אלו.

הרצל: בשורה קשה מאוד, הכרתי אותו באופן אישי, אי אפשר לדבר עליו בלשון עבר. חייך והאיר פנים לכל אדם. הרב כהן, הספדת אותו במילים מאוד חמות. הכרותך עם הרב חזי ז"ל.

הרב ציון כהן: "הכאב והשבר הוא גדול. אני מגיע לאור יהודה ומכיר את הרב הענדל. במסגרת הקשר עם חב"ד אני מכיר את הרב חנונו, לצד יבדלח"ט הרב פלמן. במסגרת הפריחה של מוסדות חב"ד בעיר, אני מגלה שיש פה אנשים עם חלומות. הרב הענדל לקח איתו איש 'של חלומות', כמו אצל יוסף הצדיק, הרב חזי, כדי להצליח בפיתוח המוסדות. ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח. הכתב סופר הסביר, איפה שיש ה' אז יש הצלחה. לפני חודש הייתי אצלו, הוא המשיך לחלום כל הזמן איך מגדילים תורה, איך מתפתחים הלאה. הכל בענווה ובצניעות. באופן אישי אני חש שאיבדתי אח יקר. הפגישות עם הרב חזי היו מעניינות, ערכיות, איך לבנות איך לעשות, איך לפעול.

"אני רואה את התלמידים בהלווייה. איזה שוד ושבר, דאג לכל אחד ואחד. איך להמתיק את יומם של בני הישיבה. לא כל אחד זוכה ל"כל בנייך לימודי ה'". איזה בנים מתוקים, איזו משפחה לתפארת. הרבנית חנה, איזו מסירות נפש, איזה כאב לב לראות את הילדים. רק ממשפחה מתוקה יוצאים כאלו פירות מתוקים. חבל על דאבדין."


האזינו לריאיון המלא:


 

הרצל קוסאשוילי: הרב הענדל. שמעתי אותך מזכיר שגם בדרך לטיפולים היה נתון לתומכי תמימים וביקש לעבור דרך הישיבה.

הרב הענדל: "רוצה לציין שהרב חזי שילב בצורה מדהימה שני ניגודים: לצד שהיה 'איש חלומות' יוזמה ומעוף למען הישיבה והמוסדות, ומאידך היה איש פנימי מאוד, מתוועד בעמקות, בכל שבת מתפלל באריכות, לימוד התורה היה מאוד חשוב לו. ילדיו סיימו את הש"ס, כשהיה נכנס לזאל הישיבה והיה רואה את אווירת הלימוד, זה מה שהיה נותן לו חיות. ועם הפנימיות שלו הלך על החיצוניות, עבודה בחוץ כדי להביא הצלחה.

הרב הענדל נפרד בבכי מהרב יחזקאל חנונו אתמול, בעת מסע ההלוויה באור יהודה. (צילום: מאיר דהן) צפו:

 

הרב הענדל: "אבדנו אותו בשיא פריחתו, היום היה צריך להיות חנוכת מרכז החסד. הוא תכנן להיכנס לישיבה מבית הרפואה ולהשתתף בחנוכת הבית. הכנו לו תעודה. הוא עבד על הפרוייקט מראשיתו, ארגון ההקצאה ועל התוכניות. תמיד לפני שיצא לבית הרפואה לטיפולים רפואיים, עבר דרך הישיבה ולכן גם בהלווייה היה חשוב לנו שתעבור דרך תומכי תמימים. ראינו את זה בהלווייה, איך ראש העיר ובכירים בעירייה כולם כל כך אהבו אותו, הדלת של כולם הייתה פתוחה בפניו.

"גם כעת מתארגנים לדאוג למשפחה ולהקים קרן מיוחדת. יש לו עדיין חמישה ילדים שטרם חיתן. אשתו המסורה עזרה לו כל הזמן. כעת אנו נתמסר למשפחה וליתומים, ובילע המוות לנצח".

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.