מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״ג 08.12.2022

ההתוועדות המרכזית בכפר חב"ד משנה את פניה; 'המנחה' מפרט

הרב דובלה הלפרין, המנחה כבר כ-15 שנה את ההתוועדות המרכזית של חג החגים בכפר חב"ד, בראיון מיוחד להרצל קוסאשוילי ברדיו COL, על השינויים הדרמטיים שצפויים השנה ועל התכניה המיוחדת. ויש לו גם קריאה לאנ"ש
ההתוועדות המרכזית בכפר חב
צילום רקע: שניאור שיף

ארבעה ימים לחג החגים וראש השנה לחסידות: הרב זאב דב הלפרין, משגיח ישיבת 'תומכי תמימים' באלעד והמנחה הוותיק של התוועדות י"ט כסלו המרכזית בכפר חב"ד, התראיין הערב (חמישי) להרצל קוסאשוילי ברדיו COL.

הרב הלפרין, המנחה את ההתוועדות כחמש־עשרה שנה, דיבר על השינוי שיתקיים השנה לראשונה בהתוועדות - זו תנדוד אל אוהל ענק בסמוך ל-770, וסיפר על התכניה ועל מה שיעמוד במוטו ההתוועדות, וקרא לשלוחים ולאנ"ש להביא את מקורביהם.


האזינו לראיון המלא >>>


"ההתוועדות השנה תהיה שונה, אבל דומה", פתח הרב הלפרין. "תהיה שונה במיקום אבל מתוך מאמץ שעושים לשמור על האותנטיות. הקהל שמגיע להתוועדות זה מה שהוא מחפש - שמחה ואותנטיות.

"יצאנו השנה החוצה, מחוץ לבית הכנסת בית מנחם, כי זו שנת הקהל שמתבטאת בכל דבר במהלך השנה, ואנשים רוצים לשבת בהתוועדות ובית הכנסת צר מהכיל.

"אנשי 'ועד כפר חב"ד' הרימו את הכפפה והרימו אוהל ענק בחצר 770 שבו יהיו 1500 מקומות ישיבה. אדם יכול לשבת בצורה רצינית ומסודרת ולשבת כמו שמתאים לשנת הקהל".

הרב הלפרין הוסיף והרחיב על התכניה עצמה. "התכנית משתנית בכל שנה. אנחנו מציינים השנה 80 שנה להיום יום - הספר הראשון שהרבי הוציא לאור, שמלווה כל חסיד כל יום בימי חייו, ואנחנו לקחים את הספר הזה והמטרה היא שכל אחד ייצא עם חשק ללמוד אותו בכל יום. ולזה ישנה הפקה מיוחדת בערב.

כמו שבהתוועדות תהיה גם את התכנית המוזיקלית של מונה רוזנבלאום, שעושה את זה כבר 30 שנה כנראה, ויופיע גם הבעל מנגן ר' נמואל הרוש כמובן.

"הנואם המרכזי יהיה הרב גורליק במיוחד מקאזאן, שליח מיוחד המלא וגדוש בחיסודת וסיפורים, הוא גם ינאם וגם יתוועד לאחר ההתוועדות הרשמית".

הרב הלפרין סיים וקרא: "אנו מצפים שכל אחד מתושבי כפר חב"ד יגיע להתוועדות, לכולם יהיה מקום לשבת, הם והילדים שלהם, ואנחנו קוראים לתושבים שיביאו מקורבים שלהם. עד רגע זה נרשמו כ-300 שלוחים ומקורביהם. נתמודד עם הכל. אם צריך להגדיל את מספר המקומות - נגדיל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.