COL | יום ח' כסלו ה׳תשפ״ג 02.12.2022

מה שלא ידעתם על 'מוקד לב חב"ד' שנפתח לאחרונה | ריאיון

מוקד חב"די רפואי שנפתח רק בחודש תשרי האחרון, ומקבל מאות פניות בשבוע: הרב לייזר כץ, מנהל מוקד ייעוץ והכוונה של 'לב חב"ד' הפועל בקרב המרכזים הרפואיים בישראל, מספר בריאיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL על הצורך שנוצר לתת מענה לכאלה המתקשים להתמודד מול תהליכי הביורוקרטיה הרפואית. וגם, כיצד בדיוק פועל המנגנון שמושתת על מערכת קשרים מסועפת מול גורמים רבים במערכת הבריאות? • את פעילות שלוחי הרבי בבתי רפואה כולם מכירים, מה המיוחד במוקד הזה?
מה שלא ידעתם על 'מוקד לב חב
הרב לייזר כץ, מנהל מוקד 'לב חב"ד' לייעוץ והכוונה

רק בריאות: השליח הרב לייזר כץ, מנהל מוקד ייעוץ והכוונה רפואית של 'לב חב"ד', מסביר בראיון עם הרצל קוסאשוילי ברדיו COL מה זה המוקד, מדוע צריך אותו ומה הוא שונה מארגוני עזרה רפואית אחרים?

הרצל קוסאשוילי: ספר לנו כפתיח ורקע מה זה המוקד לייעוץ והכוונה. את פעילות השלוחים בבתי רפואה כולם מכירים, מה המיוחד במוקד הזה?

הרב לייזר כץ: "שלוחי הרבי בבתי הרפואה עושים פעילות מיוחדת שנחשפתי אליה עוד יותר מאז שנכנסתי לזה. מטבע הדברים, כשמישהו נתקל בבעיה רפואית, הוא מחפש איפה להיעזר. במקרה כזה, שלוחים היו פונים לשלוחים במרכז לב חב"ד, אבל ראו שאין מוקד אחד שאפשר להיעזר בו בכל סוגי הפניות. הרב לוי מנדלזון הרים את הכפפה וייסד את הדבר הזה בהרבה השקעה ועבודה. כיום יש כתובת כזאת באינטרנט ובווטסאפ, עם זמינות תמידית. אפשר לעזור בכל סוג של בעיה.

הרב לוי מנדלזון קורא מגילה בבית רפואה


 

מספר המוקד לפניות בווטסאפ:

 35666680 972+

מוקד לב חב"ד, המחלקה לייעוץ והכוונה רפואית. לאתר לחצו כאן>>>


'ייעוץ והכוונה רפואית' כולל כל כך הרבה בתחום הרפואה: ממחלקות אנקולוגיות ועד רפואת ילדים. הרבה אנשים וארגונים לעמוד מולם. איך אתם עושים את זה?

"הזכרת סוג מסויים של פניות. לפעמים הרופא נותן המלצה כזאת או אחרת ועד שהפציינט יגיע לתור הבא להמשך טיפול, הוא בינתיים 'נופל בין הכיסאות', ופה אנחנו באים לעזור לו בהכוונה וליווי מתאים. זה בתחום הייעוץ הרפואי. אנחנו בקשר עם רופאים מקצועיים רבים, גם רופאי אנ"ש שתורמים ועוזרים בהכוונה. כך זה גם כשאדם נתקל בבירוקרטיה וצורך דחוף ואין לו מענה. כמו שציינת זה מגוון רחב ביותר. לא התחלנו מאפס, יש לנו את הקשרים עם השלוחים המקומיים של לב חב"ד בבתי הרפואה, יצאנו לדרך רק אחרי שווידאנו שיש לנו יכולת לתת מענה לכל בעיה.

כל אחד מוזמן לפנות לכל סוג של בעיה ונעזור לו לצלוח אותה בע"ה.

מנסה להשוות. זה כמו הארגון של הרב פירר עזרה למרפא? מנווטת ומפזרת פניות למקומות הנכונים, או משהו קצת שונה?

"יש הרבה ארגונים בתחום הזה, יש לי המון הערכה אליהם ויש מה ללמוד. לנו יש מענה בלב חב"ד עם השלוחים ועם הרופאים שיצרנו קשרים איתם בכל המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ, רוצים לתת מענה מקיף ורחב לכל בעיה. יש ארגונים מצויינים אבל לפעמים קשה להשיג אותם, אצלינו אנו זמינים ועונים ואם לא מיד אז למחרת חוזרים, מלווים את המטופל. כמו שאומרים, זה נהיה הכאב ראש שלנו.


האזינו לריאיון המלא: 


אני רוצה לציין את הרב מענדי בקרמן באסף הרופא. שליח מתוק במיוחד עזר גם לי באופן אישי. לשלוחים בכל מרכז רפואי יש הקשרים שיצרו בהנהלות, גם להעמיד חנוכייה בקניון במרכז הרפואי, צריכים לזה אישור. 'לב חב"ד' בנוי על מודל שימוש בקשרים אישיים ויש את המוקד שמכוון לשלוחים המקומיים בבתי הרפואה שיכולים לעזור ולהכווין. הבנתי נכון?

"לכל שליח יש פעילות משלו, זה חלק מרכזי בסיוע. לא תמיד הקשרים בבתי הרפואה הם הדבר היחד. יש לנו קשר עם קופות חולים, מרכזים שיקומיים, עזרה עם רופאים מקצועיים אבל השלוחים עם חלק עיקרי בכל התשתית של הדבר הזה.

תמיד כששומעים על דבר כזה שואלים איפה זה היה עד עכשיו... מאחל לך הצלחה גדולה במיזם הזה.

"אם נצליח לעזור ליהודי שלישי בזכות הריאיון, יצאנו כבר ברווח גדול...

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.