הרצל קוסאשוילי | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

השליח שמעוכב בארץ מתאר: כך מנעו ממני לעלות למטוס בנתב"ג

שליח הרבי בדרום צרפת שמנוע לחזור לעיר שליחותו בטענות גיוס, מגולל את פרטי הסאגה בראיון לתכנית "ליל שישי" ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי • הטלפון בשנות הלימוד בישיבה וההודעה הדרמטית בנתב"ג
השליח שמעוכב בארץ מתאר: כך מנעו ממני לעלות למטוס בנתב
מימין: הרב אטל

הרב מנחם מענדל אטל, שליח הרבי בעיר גרנובל שבדרום צרפת, המעוכב מספר שבועות בארץ הקודש בידי צה"ל, התראיין הערב (חמישי) להרצל קוסאשוילי ברדיו COL וסיפר על הסאגה.

לדבריו, בשנת 2012 למניינם, בעודו נער צעיר, אמו דאגה להנפיק דרכונים ישראלים לכל בני המשפחה - מה שהפך אותם מבחינת הרשויות בארץ לבעלי אזרחות ישראלית.


האזינו לראיון המלא >>


"אני לא הייתי בארץ בזמן הזה של ההנפקה", סיפר הרב אטל הערב ל-COL. "כשלמדתי בישיבה בצפת, זמן קצר לאחר מכן, התקשרו אליי במספר חסוי ואמרו לי שאני צריך להתגייס לצבא.

"עניתי למתקשרים שאני לא ישראלי ושאני בכלל גר בצרפת. אפילו לא ידעתי אם יש לי תעודת זהות ומה מספר תעודת הזהות שלי. אמרתי את זה למתקשרים. ביקשתי מהם שיגידו לי מה המספר תעודת זהות שלי. הם גם לא ידעו.

"במשך כל השנים שלמדתי בישיבה בארץ, 3 שנים בסך הכל, יצאתי ונכנסתי באופן חופשי. לא עשו לי בעיות".

בחודש אוגוסט האחרון זה השתנה. הרב אטל הגיע לישראל עם משפחתו לחופשה. כהיה בשדה התעופה בדרכו חזור לעיר שליחותו מנעו ממנו הפקידים לעלות למטוס והודיעו לו כי הוא מעוכב יציאה.

"הייתי מופתע", מספר הרב אטל. "בשנים האחרונות מעולם לא יצרו איתי קשר מהצבא, לא אמרו לי שאני צריך להתגייס, לא שלחו מסמכים".

הסאגה נחשפה הבוקר על ידי העיתונאי החב"די מנדי ריזל בקול ברמה. על פי ריזל עורך הדין של הרב אטל כתב לצה"ל, כי "כידוע ועל פי הקריטריונים במיט"ב, הרי שעולים חדשים רווקים ונשואים בגילאים 27-22 לא מחויבים בגיוס ואני אומר מקל וחומר מרשי שכלל אינו עולה חדש ומרכז חייו בצרפת. בנוסף, מקום בו הקרקע נשמטת תחת ההנחה כי הוא "עשה עליה" בשנת 2012 הרי שמקל וחומר, אין סיבה ניראית לעין שלא להעניק לו את הפטור".

ריזל אמר בשיחה ל-COL, כי "למרות כל זאת, הבקשות של הרב ומשפחתו ועורך דינו לא הועילו. הוא אינו יכול לצאת את הארץ תוך התעלמות מוחלטת ממצבו האישי, מגילו ומהיותו אזרח צרפת". 

ח"כ יוסי טייב מש"ס, הגיב הבוקר על הפרשייה וציין כי הנושא "חמור מאוד, לצערי הגיעו ללשכתי מספר פניות דומות קיבלתי את הפניה הספציפית אתמול בלילה, אני מטפל בדחיפות ואשלח היום מכתב לשר הביטחון בבקשה להסדר מהיר של המקרה, השליחים האלו דואגים לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל בתפוצות ומחזקים את הקשר של יהודי התפוצות למדינת ישראל אל לנו לזלזל בהם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.