COL | יום ה' כסלו ה׳תשפ״ג 29.11.2022

ותודה ללדיאנסקי: יצא נגד תפילין, הפעילים החב"דיים הגיבו

שוב זה קורה: סגן ראש העיר תל אביב ראובן לדיאנסקי, יצא נגד הנחת תפילין ליד בית ספר בעיר, מה שהוא מכנה "רוכלות דתית" • ברל'ה שיינר ודוב לויטין, שני חסידי חב"ד שעוסקים מידי יום שישי בכל מזג אוויר במבצע תפילין, לא נותרו חייבים והשיבו לו באותו מטבע • לויטין: "מחכה לנציג תורן שיפתח את הפה נגד תפילין, נהנה לראות איך אתה מדליק את הניצוץ היהודי" • בר'לה שיינר אומר הערב ל-COL: "מצד אחד זה כואב, מצד שני - רק מחזק"
ותודה ללדיאנסקי: יצא נגד תפילין, הפעילים החב

שוב זה קורה: סגן ראש העיר תל אביב ראובן לדיאנסקי, יצא נגד הנחת תפילין ליד בית ספר בעיר, מה שהוא מכנה "רוכלות דתית".

זאת לא הפעם הראשונה: לדיאנסקי יצא גם נגד תהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד בעיר, וקרא לשלב בהן גם רפורמים. "לחב"ד יש מונופול במרחב הציבורי", טען.

בחב"ד תל אביב לא התרגשו: "שלוחי חב"ד בתל אביב מודים למר לדיאנסקי שכל שנה טורח לפרסם שיבואו לתהלוכות".

בעבר היתה גם "ועדה ליברלית" בעיריית תל אביב שדנה כיצד למנוע לימודי בר מצווה לילדים, מחשש ש"זה יוביל ללימודי יהדות נוספים".

בפוסט שפרסם היום לדיאנסקי, הוא קרא ש"לא אאפשר רוכלות דתית בקרב ילדים ועוד בכניסות לבתי ספר ומוסדות ציבור אליהם מגיעים קטינים בעיר".

לדבריו, הוא קיבל פניות על כך שמחוץ לשער הכניסה לבית הספר עירוני י"ד שבשיכון דן, מגיע כמעט באופן קבוע, איש חב"ד ומנהל פעילות של הנחת תפילין בקרב תלמידים. "יש לאסור זאת! כמי שמוביל את השמירה על תל אביב חופשית ועל הצביון החילוני של העיר לא אסכים לכך", כותב לדיאנסקי.

הוא ממשיך: "אחרי שהובלתי לאיסור הצבת דוכני הסברה מכל סוג ודוכני תפילה בפרט במרחק של 100 מטר ממוסדות החינוך ומרכזים קהילתיים בעיר יש צורך כעת להתמודד עם יוזמות של אנשי חב"ד בודדים אשר מגיעים לכניסות של בתי הספר ומנהלים פעילות של הנחת תפילין ושיח עם קטינים.

"אם נחשפתם לפעילות הדתה, כפייה דתית, הדרת נשים במרחב הציבורי, במערכת החינוך או בכל דרך בעיר תל אביב - עדכנו אותי! בתגובה הראשונה פרטי ההתקשרות איתי ועם הצוות שלי". כתב לדיאנסקי.

כותב ועושה: לדיאנסקי פנה הבוקר למנכ"ל עיריית תל אביב בדרישה שהפיקוח העירוני ימנע מאנשי חב"ד להתקרב ליד בתי ספר ומוסדות חינוך.

שני חסידי חב"ד שעוסקים מידי יום שישי במבצע תפילין ומניחים תפילין עם עשרות ומאות יהודים, הם ר' ברל'ה שיינר, ור' דוב לויטין.

ר' ברל'ה שיינר הגיב על הפוסט של לדיאנסקי:

"והנה שוב זה מגיע. יהודים בארץ ישראל מפריע להם שיהודים אחרים עושים מצוות ברשות הרבים. יש לך את זה ביותר אנטישמי? תקשיב מתוק, תמשיך בכל הכוח, אתה רק מחזק ומעודד אותנו. נערים צעירים ימשיכו להניח תפילין ולעשות מצוות בגאווה במיוחד בארץ ישראל! בתוך מדינת תל אביב ובתוך פחות מ-100 מטר ממתחם בית הספר."

ל-COL אומר הערב שיינר: "כשיש משהו מנגד, זה עושה התעוררות, ככה הרבי לימד אותנו. מצד שני, קשה לראות את זה. ממשיכים הלאה כרגיל, אותי באופן אישי זה מחזק, נותן לי עידוד עד כמה זה חשוב."

ר' דוב לויטין: ראובן לדיאנסקי היקר. אני רוצה להגיד לך כאחד שנמצא בכל יום שישי בימים החמים ובימים הגשומים והקרים בכניסה לסופר למשך שעה ומזכה יהודים בהנחת תפילין, אני מחכה לנציג תורן שיפתח את הפה נגד תפילין. בעבר זו היתה ח"כית מהשמאל ואח"כ זה היה אותו פעיל מר"צ ביום הבחירות, לאחרונה זה היה נתן זהבי ועכשיו אתה. אתה יודע למה? כי ביום שישי הקרוב מגיעים הרבה יותר יהודים להניח תפילין ואני נהנה לראות איך שאתם מצליחים להדליק להם את הניצוץ היהודי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.