שניאור דייטש | יום י"ז אייר ה׳תשפ״ב 18.05.2022

שלוחי חב"ד בתל אביב מגיבים: "ותודה ללדיאנסקי על הפרסום"

כפי שפרסמנו כאן ב-COL, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי יצא נגד תהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד בעיר, וקרא לשלב בהן גם רפורמים. "לחב"ד יש מונופול במרחב הציבורי", טען • בחבד תל אביב לא מתרגשים ומגיבים: "שלוחי חב"ד בתל אביב מודים למר לדיאנסקי שכל שנה טורח לפרסם שיבואו לתהלוכות"
שלוחי חב
תהלוכת ל"ג בעומר בתל אביב (ארכיון COL)

כפי שפרסמנו כאן ב-COL, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי יצא נגד תהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד בעיר, וקרא לשלב בהן גם רפורמים.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, פרסם פוסט בפייסבוק, ובו יצא נגד התהלוכות שמנהל ארגון חב"ד בעיר. בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm, נימק את המתקפה שלו.

"אני רוצה שהמרחב הציבורי לא יהיה קודש לחב"ד. חב"ד בשנים האחרונות מקימים דוכנים בימי שישי. הם מציבים עשרות חנוכיות במרחב הציבורי. ובל"ג בעומר, בשנים האחרונות, הם עושים מופעים. כ־20 תהלוכות לערך, הם אמורים לעשות היום (ד') ומחר", אמר לדיאנסקי, והוסיף: "ליהדות יש הרבה מאוד פנים ולא צריך לתת את המרחב הציבורי כמונופול לגוף אחד שקוראים לו חב"ד".

בנוסף קרא לדיאנסקי לשלב גם רפורמים בתהלוכות: "אני הייתי רוצה שהרפורמים והקונסרבטיבים יעשו אירועים במרחב הציבורי בהמוניהם".

שלוחי חב"ד בתל אביב, מגיבים למתקפה של לדיאנסקי. אחד מהם אומר הבוקר ל-COL: "שלוחי חב"ד מודים מקרב לב למר לדיאנסקי, שבכל שנה טורח לפרסם לכולם לבוא לתהלוכות של חב"ד בתל אביב. הוא מוסיף: "רק היום קיבלתי כמה פניות מתושבים לא דתיים, שביקשו לתרום ולהביא ארטיקים ושתייה לתהלוכות, רק כתגובה על דבריו. אם יש מישהו שלא שמע על התהלוכות, אז עכשיו אנחנו רגועים שכולם שומעים ומדברים על זה".

"מי שמייצג באמת את העיר תל אביב בעניין הזה, זה לא מר לדיאנסקי. אלו עשרות אלפי הורים וילדים שמשתתפים בכל שנה מרצונם החופשי, בשמחה גדולה, בתהלוכות ל"ג בעומר. הם המייצגים האמיתיים של העיר תל אביב ושל עם ישראל".

שליח חב"ד הראשי בתל אביב, הרב יוסף גערליצקי מגיב הבוקר ל-COL: "אנחנו מקבלים את זה כמחמאה, ש"לחב"ד יש מונופול על ענייני היהדות בתל אביב", זה בזכות הרבי, ללא שום ספק. אם יש ילד אחד שלא ידע על התהלוכות – כעת בוודאי לאחר הפרסום – בוודאי שיידע."

פרסום תהלוכת ל"ג בעומר של חב"ד בתל אביב, באתר העירייה הרשמי


הרב גערליצקי מציין לשבח את עיריית תל אביב והעומד בראשה מר רון חולדאי, על פרסום התהלוכות באתר העירייה ועל שיתוף הפעולה הפורה למען ילדי העיר: "לעיריית תל אביב והעומד בראשה מגיע יישר כח גדול, על הפרסום הרשמי של העירייה יחד עם חב"ד להזמין את כל ילדי העיר לתהלוכות. תל אביב יכולה להיות דוגמא בעניין הזה גם לערים אחרות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.