שניאור דייטש | יום י"ז אייר ה׳תשפ״ב 18.05.2022

סגן ראש העיר נגד התהלוכות: "לחב"ד מונופול במרחב הציבורי"

סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי יצא נגד תהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד בעיר. בין דברי הבלע: "לחב"ד יש מונופול במרחב הציבורי. לשלב גם רפורמים" • ינון מגל לא נותר חייב וענה לו: "אתה בן אדם חשוך" • באתר העירייה הרשמי, בראשות ראש העיר מר רון חולדאי, תושבי העיר מוזמנים לתהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד
סגן ראש העיר נגד התהלוכות:
תהלוכת ל"ג בעומר בתל אביב (ארכיון COL)

 

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, פרסם פוסט בפייסבוק, ובו יצא נגד התהלוכות שמנהל ארגון חב"ד בעיר. בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm, נימק את המתקפה שלו.

"אני רוצה שהמרחב הציבורי לא יהיה קודש לחב"ד. חב"ד בשנים האחרונות מקימים דוכנים בימי שישי. הם מציבים עשרות חנוכיות במרחב הציבורי. ובל"ג בעומר, בשנים האחרונות, הם עושים מופעים. כ־20 תהלוכות לערך, הם אמורים לעשות היום (ד') ומחר", אמר לדיאנסקי, והוסיף: "ליהדות יש הרבה מאוד פנים ולא צריך לתת את המרחב הציבורי כמונופול לגוף אחד שקוראים לו חב"ד".

עוד 'פנינים' הוסיף לדיאנסקי: "בתור מי שחושב שהעירייה צריכה לנהל את המרחב הציבורי, אנחנו צריכים לאפשר גם לזרמים וגופים אחרים לעשות אירועים במרחב הציבורי, גם אם אלה גופים שמבחינת המשאבים, יש להם הרבה פחות ממה שיש לחב"ד. אני ראיתי מספר פרסומים שאין שם יוצרות, זמרות ושחקניות, כולם גברים. גם זה מבחינתי בעיה. זה המרחב הציבורי והוא צריך להיות מנוהל בצורה נכונה ולתת ביטוי לעוד זרמים. אין מונופול לחב"ד".

לדיאנסקי גם רוצה לשלב רפורמים: "אני לא רוצה שיהיו פרסומים של אירועי חב"ד וששם ייכתב שקופסת הפתעות מובטחת לאנשים, והגרלות על פרסים שונים יהיו במסגרת התהלוכה, וספר קודש מאויר כביכול יינתן, וארטיקים ושתייה. כל הדברים האלה, בסופו של יום, הופכים את המרחב הציבורי לאיזשהו נכס בידיים של גוף אחד שמייצג זרם אחד מסוים ולא מתן האפשרות לעוד ועוד זרמים. אני הייתי רוצה שהרפורמים והקונסרבטיבים יעשו אירועים במרחב הציבורי בהמוניהם".

ינון מגל תהה בשידור: "מישהו מנע מהם לעשות אירועים?" לדיאנסקי השיב: "היכולת הכספית והמשאבים שיש לארגון חב"ד היא אדירה. לכל הגופים האחרים, היכולת שלהם היא מאוד מוגבלת. אני לא רוצה שמי שיש לו משאבים וכסף, בעצם ישלוט על המרחב הציבורי. צריך לאזן את זה. אם חב"ד רוצים לשכור אולם ולעשות מסיבה או חגיגה, והאולם הוא פרטי - שיעשו את זה. המרחב הציבורי צריך להיות מנוהל, שכל הזרמים יקבלו ביטוי. אני לא רוצה שכל דבר שקשור ביהדות, זה יהיה חב"ד".

בתגובה מגל אמר: "דעתי היא שאתה בן אדם חשוך". על כך לדיאנסקי השיב: "בסדר ואתה בן אדם נאור. שמענו עליך די הרבה".

יש לציין כי  יש לציין כי באתר העירייה בראשות ראש העיר מר רון חולדאי, מתפרסמת הזמנה רשמית לתושבי העיר, לבוא ולהשתתף בתהלוכות ל"ג בעומר. 

 


עריכה: אמיתי דואק, רדיו 103FM

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.