כתב רכב COL | יום ל' חשוון ה׳תשפ״ג 24.11.2022

טויוטה יאריס-קרוס: המיני ג'יפון שנחטף כבר מבטן האונייה

המיני ג'יפון שפשוט נחטף עם כניסתו לשוק ושאלפים רבים ממתינים להגעת האוניות הבאות שיובילו אותו לארץ בבטנן: טויוטה יאריס-קרוס • לפני שנמשיך כדאי להזכיר שרק לאחרונה הוא זכה מטעם World Car Awards בתואר הנחשק: הרכב העירוני לשנת 2022
טויוטה יאריס-קרוס: המיני ג'יפון שנחטף כבר מבטן האונייה

זה היה בלתי מתוכנן, אבל בשנים האחרונות כתבנו לכם כמה וכמה כתבות על ג'יפוני מיני של חברות שונות. לא מתוכנן כי אף אחד לא האמין שהשוק הזה יהיה כל כך גדול, וגם שהוא יצליח לחדור בקלות למגזר החרדי, השמרן שמטבע הדברים נמשך לרכבים מזנים ספציפיים: רכבי סדאן סטנדרטים, רכבי סטיישן ורכבי שבעה מקומות.

המיני ג'יפונים, כסמל של מעמד הביניים הם סוג של סמל סטטוס – משהו שפחות קורה אצלנו, אבל למרות זאת הם חדרו היטב לשוק, בגלל שהם עונים ככפפה ליד על צרכים שונים.

הפעם, אחרי שהכתבה האחרונה עסקה בסיאט ארונה המעולה, הבאנו לכם את ה-דבר של עולם הרכב, בסגמנט הזה, בשנה האחרונה.

המיני ג'יפון שפשוט נחטף עם כניסתו לשוק ושאלפים רבים ממתינים להגעת האוניות הבאות שיובילו אותו לארץ בבטנן: טויוטה יאריס-קרוס. לפני שנמשיך כדאי להזכיר שרק לאחרונה הוא זכה מטעם World Car Awards בתואר הנחשק: הרכב העירוני לשנת 2022.

היאריס הוא רכב הסופר-מיני של טויוטה. רכב מוכר ואמין שעשרות אלפים ממנו מלאים את הכבישים, אבל מאידך הוא רכב סטנדרטי ומשעמם לחלוטין.

היאריס-קרוס לעומתו הוא רעיון גאוני. בטויוטה החליטו פשוט לקחת את הדגם המשמים, לעשות לו מתיחת פנים, להעניק לו הגבהה כלשהיא והנה קיבלנו מוצר מלהיב. 

תראו את התמונות של היאריס קרוס ותבינו לבד למה הוא הפך ללהיט ומסובב ראשים. הוא נועז, בולט ומרשים ומשאיר הרבה מאחור את כל יריביו. אם תרצו, הוא העתק של ראב4 בקטן.

כניסה ליאריס קרוס מגלה תא נהג חביב שמזכיר את זה שיש בטויוטה קורולה: ההגה החמוד של טויוטה, כסאות בגוון אפרפר עם מעוינים, צבע בהיר השולט על חלק מהמרכב הפנימי, מסך מולטימדיה גבוה, דלתות מעוצבות בצידן הפנימי, חלונות כהים מאחור ובכלל – הרגשה של רכב הרבה יותר גדול כאשר יושבים בתוכו.

מערכות הבטיחות אינן רבות והן כוללות קרוז-קונטרול, אזהרת סטיה מנתיב, ,תיקון סטיה אקטיבי, בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ובקרית שיוט אדפטיבית.

הנסיעה עצמה כמו בכל דגמי טויוטה זריזה וטובה, ומבחינת נתונים יבשים, היאריס קרוס מגיעה עם מנוע הבנזין האטמוספרי בנפח 1.5 ליטר המחובר למנוע היברידי. בזכות הספק משולב בין מנוע הבנזין המפיק 92 כ״ס ו-12.2 קג״מ, למנוע חשמלי המפיק 80 כ״ס ו-14.4 קג״מ הן מפיקות יחד 116 כ״ס.

יחד עם זאת טעם לפגם מצאנו בכך שהמנוע רועש. נראה שהמנוע המשולב קטן מידי, רטן כשנדרש להתאמץ, וזה די הזכיר דגמים וותיקים של טויוטה שהרעישו כשלחצנו על הדוושה.

שוב, לא מדובר ברכב עצלן ורוב הציבור כלל לא ישים לב לזה, אבל לנו, כמי שמכירים מנוע או שניים, זה צרם מעט.

נקודה נוספת לטובה ניתן למצוא בעובדה שבניגוד למשל לארונה, כאן אכן יש תחושה של גובה, והיאריס קרוס יוכל לעלות עם הגלגל על המדרכה בקלות אם אכן תדרשו זאת.

צריכת הדלק ותא המטען הם עוד שתי נקודות פנטסטיות. בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב היבירידי נפרדנו רק מליטר דלק על כל 19.3 קילומטר. תא המטען בתורו אפשר לנו להעמיס בקלות 397 ליטרים (460 ליטר סה"כ עד גובה הגג), הרבה יותר ממה שחשבנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.