צבי סופר | יום כ"ח חשוון ה׳תשפ״ג 22.11.2022

פרסום ראשון: עלי הגהה של הרבי על "מיום הלכי לחדר"

"מיום הלכי ל'חדר' ועוד קודם לזה התחיל להתרקם בדמיוני ציור גאולה העתידה": אין כמעט ילד חב"די שלא מכיר את המשפט המפורסם שהרבי כתב למי שכיהן כנשיא המדינה השני של מדינת ישראל מר יצחק בן צבי והסביר לו מדוע אינו יכול לכתוב עליו את התואר 'נשיא' • לכבוד ראש חודש כסלו: גילוי נדיר של עלי ההגהה של הרבי, על הקטע המאוד מפורסם בקרב חסידות חב"ד
פרסום ראשון: עלי הגהה של הרבי על
משמאל: הרבי בילדותו (עיבוד צבע: COL). במכתב: הגהת הרבי. בעיגול: נשיא המדינה השני מר יצחק בן צבי (צילום: ארכיון הספרייה הלאומית)

הרב שבתי וינטרוב, יו"ר מכון באהלי צדיקים

 

לכבוד ראש חודש כסלו: גילוי נדיר של עלי ההגהה של הרבי, על הקטע המאוד מפורסם בקרב חסידות חב"ד.

אין כמעט ילד חב"די שלא מכיר את המשפט המפורסם שהרבי כתב למי שכיהן כנשיא המדינה השני של מדינת ישראל מר יצחק בן צבי.

הרבי כתב לו מכתב ארוך בתאריך מאד מיוחד, י"א בניסן תשט"ז,  על נושאים שונים ומרתקים, ובסופו של המכתב הרבי מסביר למר יצחק בן צבי מדוע אינו כותב עליו בתחילת המכתב את התואר "נשיא". וכך כותב לו הרבי:

"מיום הלכי ל"חדר" ועוד קודם לזה התחיל להתרקם בדמיוני ציור גאולה העתידה - גאולת עם ישראל מגלותו האחרון, גאולה כזו ובאופן כזה שעל ידה יהיו מובנים ייסורי הגלות הגזירות והשמדות. וכחלק מעתיד מזהיר זה וכחלק מגאולה זו יהי' "נשיא זה מלך, לא נשיא שבט - אלא שאין על גביו אלא ה' אלקיו" (הוריות יא, סוף ע"א), והכל יהי' באופן אשר בלבב שלם ובהבנה מלאה - "יאמר ביום ההוא אודך ה' כי אנפת בי".

"ולכן כל כך קשה לי להשתמש בתואר זה בקשר עם בני ישראל בעת אשר יעקב קטן הוא ובני ישראל "דווים דחופים סחופים ומטורפין ויסורין באים עליהם". יכולתי להשתמש במלה זו מן השפה ולחוץ, אבל כיון ששמעתי אשר כ' "אמיתי הוא - לא רציתי לכזב" בנפשי, ואתו הסליחה."

לקריאת המכתב המלא - לחצו כאן>>>

 

כעת אנו מגלים לראשונה את עלי ההגהה של הרבי. על המשפט לפני המילה "כל כך קשה לי להשתמש בתואר", הרבי הוסיף בכתב ידו הקדושה את המילה ולכן. במשפט "דווים דחופים סחופים ומטורפין ויסורין באין עליהם" שכתוב במסכת יבמות דף מ"א, הרבי הוסיף בכתב ידו את המילה ומטורפין ובמילה דווים הוסיף את האות ו' בכתב ידו הקדושה.

בתחילת המכתב שמיום הלכי לחדר... התחיל להתרקם בדמיוני, הרבי עשה תיקון במילה להתרקם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.