שניאור דייטש | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״ג 19.11.2022

"המוסלמים מעריכים ותומכים": מהפכת הכשרות באמירויות

10 משגיחים, עשרות מסעדות ובתי עסק ואין ספור יהודים שזוכים לאכול כשר: הצצה למהפכת הכשרות שמובילים שלוחי חב"ד באמירויות • "המוסלמים מאוד מעריכים את היחס הרציני שלנו לכשרות ואפילו שמחים לתמוך בנו", מספר ראש מחלקת הכשרות החדש הרב שמעון פרנקל

קצת יותר משנתיים אחרי 'הסכמי אברהם' – הכשרות היהודית באמירויות רושמת שיאים חדשים. באחרונה מונה הרב שמעון פרנקל לראש מחלקת הכשרות מטעם הרב לאיחוד אמירויות ושליח חב"ד הרב לוי דוכמן.  

מאז נחתמו ההסכמים ההיסטוריים, החיים היהודיים באמירויות החלו להתרחב. ממוסדות צנועים שפעלו על ידי הרב דוכמן בעיקר מתחת לרדאר התקשורתי, החלה פריצת דרך משמעותית בפעילות. עוד ועוד שלוחי חב"ד הצטרפו לפעילות היהודית. דגש מיוחד ניתן למערך הכשרות, שיאפשר למבקרים הישראלים בפרט והיהודים בכלל, לאכול בכשרות מהודרת. 

"יש לנו בכל זמן נתון למעלה מעשרה משגיחי כשרות באמירויות", מספר הרב פרנקל, "כל מקום שעומד בסטנדרטיים הכשרותיים המהודרים של חב"ד זוכה לתעודת כשרות עם בקרה קפדנית בכדי שנוכל להעניק את ההידור המיטבי".  

הרב פרנקל מגלה כי "רוב הישראלים שמבקרים באמירויות מתעניינים בכשרות ובודקים מבעוד מועד מקומות להם אנו מעניקים כשרות. אנחנו רואים את זה גם בתפוסה המלאה במקומות להם אנו מעניקים את הכשרות".

הרב פרנקל, אברך צעיר ושליח חב"ד, גדל בבית שהכשרות עמדה במרכזו. "אבא היה רב משחטה אצל הרב לנדא", הוא מספר, "אני אישית עבדתי במערך כשרות של חב"ד במזרח ועם הזמן רכשתי את המיומנות והאחריות". כשהרב פרנקל אומר אחריות, הוא מתכוון לפעילות מסביב לשעון, בכל ימות השבוע. 

"בכל יום יש לנו פניות לבירור על כשרות, זה אחד הדברים המרכזיים שהרב דוכמן נותן להם דגש במרקם החיים היהודיים באמירויות", מוסיף הרב פרנקל. 

מערך הכשרות הפעיל הופך את האמירויות למדינה המוסלמית עם הפעילות הכשרותית הרחבה ביותר. "יש מוצרים שמאוד אתגרי להשיג אותם, אבל אנחנו עושים את המיטב. יש לנו יחס חם מאוד מהמקומיים ובכל מה שאנחנו צריכים יש לנו שיתוף פעולה מלא. המוסלמים מאוד מעריכים את היחס הרציני שלנו לכשרות ואפילו שמחים לתמוך בנו. 

"בכלל", מציין הרב פרנקל, "להפוך מקום שאינו כשר – לכשר למהדרין, זה מצריך עבודה משמעותית. אבל שום דבר לא עומד בדרכנו להנגיש את הכשרות המהודרת לעוד ועוד יהודים". 

מערך הכשרות באיחוד האמירויות עמד עד עתה תחת אחריות הרב מנחם מענדל חיטריק שליט"א, העומד בראש איחוד הרבנים במדינות האסלאם. "הוא פעל רבות לביסוס מערך הכשרות באיחוד האמירויות", מספר הרב דוכמן, "וכעת אנו מקבלים בברכה את הרב פרנקל שקיבל על עצמו מכאן ואילך את האחריות הכשרותית, ובעזרת כישרונותיו מערך הכשרות באמירויות צפוי להמשיך ולהתעצם".

ערב כינוס השלוחים העולמי של חב"ד, האמירויות רושמת גידול משמעותי בכמות השלוחים שמצטרפים אליה בשנים האחרונות. בסופ"ש הם המריאו לניו יורק להשתתף עם אחיהם השלוחים בכינוס העולמי שמתקיים מידי שנה בבית מדרשו של הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.