מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשפ״ג 11.11.2022

היועץ הכלכלי לשלוחים: כך תמנפו משברים להצלחה עצומה

ברקע המלחמה באוקראינה וכינוס השלוחים בשבוע הבא, מתראיין עו"ד ורואה חשבון ד"ר שלמה נס להרצל קוסאשוילי ברדיו COL ומסביר מדוע על כל שליח חב"ד להיערך לעתות משבר, גם בשיגרה • "יש הזדמנויות עצומות בתחום הזה", הוא מסביר. "השלוחים יכולים למנף משברים לצמיחה אדירה" • וגם: איך משבר יכול להשפיע על מעגל התורמים?  
היועץ הכלכלי לשלוחים: כך תמנפו משברים להצלחה עצומה
ירצה בסדנאות כינוס השלוחים. עו"ד ורואה חשבון ד"ר שלמה נס

עו"ד ורואה חשבון ד"ר שלמה נס, העוסק בין היתר בשיקום והבראה של עסקים ונחשב לאחד המומחים בתחומו, ירצה ביום הסדנאות בכינוס השלוחים העולמי בשבוע הבא בפני אלפי שלוחים על כלים פרקטיים לניהול משברים והיערכות לטלטלות בארגונים גדולים.

"מצבי משבר כמו הקורונה והמלחמה בין אוקראינה לרוסיה הם חלק מהחיים וצריך לדעת להיערך גם לתרחישים קיצוניים כאלה שמשפיעים ישירות על עבודת השליחות", הוא אומר.

הרצל קוסאשוילי: "הוזמנת לדבר בכינוס השלוחים על ניהול משברים ועזרה לארגונים. ברקורד העשיר שלך, עזרת למשרד הכלכלה בכל הקשור למשבר הקורונה. איך זה מתקשר לכינוס השלוחים?

ד"ר שלמה נס: "צריך להבין שניהול משברים זה לא רק בתקופת הקורונה, אלא חלק בלתי נפרד בכלכלה וצריך לדעת להתמודד במצבים כאלה. גם שלוחי חב"ד, המנהלים פעילויות מגוונות מאוד צריכים לדעת להתנהל במצבי משבר. אני בטוח שגם שלוחי חב"ד בתקופת הקורונה התמודדו עם המשבר. זה נושא כללי שקשור לא רק לקורונה ויכול לקרות בין-לילה, וכל ארגון צריך לדעת להתמודד עם זה.

"פעם חשבו שהתמודדות עם משבר זה משהו שולי שקשור בעיקר למי שנופל לפשיטת רגל. מאז המשבר הכלכלי הגדול בעולם וגם במשבר הקורונה, כולם ראו שהתמודדות עם משברים קשורה לכלכלה וגם בכלל, למעגל החיים.

ולכן גם שלוחי חב"ד צריכים להכיר את הכלים להבין אלטרנטיבות, מה אפשר לעשות וזה יכול להיות ההבדל בין כישלון להצלחה, וחשוב מאוד לדעת איך להיערך מראש גם למצבי משבר וגם אם זה קורה, מה אתה יכול ומה אתה צריך לעשות.

משברים זה לא משהו שכל כך מצוי, לא שגרה יומיומית. עד כמה זה קריטי עבור שליח חב"ד, הצורך להיות ערוך למצב שאולי יקרה?

"למיטב ידיעתי, בקורונה הרבה מאוד שלוחי חב"ד היו בקשיים כאלו ואחרים. ב. ראינו שזה יכול לפרוץ בבת אחת. לא צריך להסביר מה קורה במלחמה באוקראינה וברוסיה וההשלכות שלה על שלוחי חב"ד, ולא רק באוקראינה אלא הדברים הללו משליכים בכל העולם. בחיים העסקיים היום זה חלק דרמטי. תסתכל על החברות הציבוריות במדינת ישראל: 35 אחוזים מהן עברו את התהליכים הללו, זה המון.

"זה נכון לכל מערכת החיים. התמודדות בתקופות משבר יכולה להיות הזדמנות לשלוחי חב"ד גם בהתייחסות לתורמים שלהם. בעולם למדו לדעת שאם מסתכלים נכון על משבר, יכולים למנף אותו להצלחה. יש גורמים בעולם שעשו הון כתוצאה ממשברים. יש חברה ישראלית שהייתה פעם בקשיים ולפני פשיטת רגל ונמכרה לפני שנתיים וחצי בשניים וחצי מליארד דולר. יש הזדמנויות עצומות בתחום הזה. אם יש לך יכולת לסייע לתורם שלך, לצפות את המשבר הזה, הכרת הטובה שלו עבורך תהיה גדולה מאוד עקב כך. יותר מזה: אם תדע לסייע לו, להיכנס להזדמנות כזאת ולהצליח בה, אני משוכנע שבפעם הבאה ה'מעשר' שלו יהיה עצום. הזדמנות עצומה של אנשי עסקים וגם עשויה לתגמל מאוד את שלוחי חב"ד.


להאזנה לריאיון המלא:

 

שליח חב"ד באוקראינה כעת עסוק בהישרדות, בשאלות של חיים ומוות. איך יהיה מונח בקידום ההצלחה הכלכלית בבית חב"ד שלו?

"מדובר במשבר מלחמתי שיצר משבר כלכלי חמור. אין ספק ששליח חב"ד עסוק קודם כל בהצלת נפשות. אבל כל ארגון צריך לדעת שיש לו כלים איך להתמודד. איך לתכנן את תזרים המזומנים בתקופות הללו, האם יש לו קרן למקרי חירום? כל ארגון חייב לדעת ולהתארגן איך הוא מתנהל בתקופת משבר, על כל המשתמע מכך.

הרבי דרש משלוחיו לנהל את המוסדות בצורה תקינה ושיתייחסו לזה כמו לעסק. תבע כל הזמן מהם להתפתח ולא להישאר באותו מקום, לשאוף תמיד ליותר ויותר.

"שמח לשמוע זאת, גישה נהדרת וממש נכונה.

בהצלחה ביום הסדנאות בכינוס השלוחים.
 

* ביום הסדנאות של הכינוס-יום חמישי

16.30-17.30 ד"ר שלמה נס, עו"ד ורו"ח
התנהלות והבראה בתנאי משבר
הקורונה כמשל ובתי חב"ד כדוגמא

15.00-16.00 עו"ד שמעון גרוס
עשה ואל תעשה
בעולם שבו המשפט הוא חזות - עקרונות וכללים להתנהלות מיטבית

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.