COL | יום י"ד חשוון ה׳תשפ״ג 08.11.2022

ערפל הקרב במאבק הסוכר והחד-פעמי: אל תשכחו העיקר

התרגשות: הח"כים יו"ר הסיעות בגוש הימין, נקראים בזה אחר זה למחותן הראשי, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בעיקר לשיחות ראשוניות-נימוסיות ותמונה רשמית •  בקלות ניתן לשכוח את העיקר: המאבק האמיתי
ערפל הקרב במאבק הסוכר והחד-פעמי: אל תשכחו העיקר
מימין: גולדקנופף יו"ר יהדות התורה, דרעי יו"ר ש"ס, ובן גביר יו"ר עוצמה יהודית (צילום: משה גולדשטיין, מאיר דהן וארכיון COL)

משה כהנא, COL

 

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יצא לעיתונאים מפגישה ראשונה עם נתניהו, ולשאלת העיתונאים מה הדבר הראשון שדרש לשנות, היה ביטול גזירות ליברמן, עם מיסוי החד פעמי והמשקאות הממותקים ושאר הגזירות מבית מדרשה של הקואליציה היוצאת.

אפשר מאוד להבין את המאבק על הורדת גזירת החד פעמי, ואפילו המיסוי המוגזם על המשקאות המתוקים. הם הפכו לסמל התנכלות לחרדים רק כי הם חרדים. כמעט הצליח מיסוי על מיץ ענבים, רק כי עושים עליו הבדלה. ולכל אלו שזועקים מרה כי הסוכרת במגזר החרדי גבוהה פי 1.5 מבציבור הכללי, מחקר אחר דווקא הוכיח כי הצריכה לא השתנתה בעקבות המיסוי ורק עוררה אינפלציה.

דואגים לבריאות החרדים או רוצים להכות אותם בכיס? לא בצורת התנכלות לאורח חיים, הקומה הכשרה בניידים, ועוד שנה שנתיים של ממשלת לפיד-ליברמן והיינו זוכים לעוד כמה הברקות יצירתיות דומות.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שגם זכה בהכי הרבה קולות של חסידי חב"ד בבחירות, מצהיר כמעט בכל הזדמנות עד כמה חשוב לו ביטחונם של תושבי המדינה, חיילי צה"ל והשוטרים. חשוב מאוד וגם קריטי לבטחוננו, אך בסיטואציה של עם מתפורר מבפנים עם התבוללות קשה, חוק 'מיהו יהודי' חייב להיות ראשון במעלה בדרכו לתיקון ולהצבה בראש סדר העדיפויות במו"מ הקואליציוני.

בש"ס, צרות של עשירים: נתניהו 'לוחץ' על יו"ר ש"ס אריה דרעי, שנחשב לגורם האחראי בגוש הימין, לקבל את תיק האוצר. בהחלט מועמד טבעי וראוי, במיוחד לאחר שנה של אינפלציה שכמעט יצאה משליטה. החיבוק של נתניהו מאוד מחמיא, אבל שוב: אסור לשכוח את ההבטחות לבוחרים, עם הצהרת שלושת השלמויות, כנושא עיקרי.

רבותי, הח"כים הדתיים והחרדים: רק לפני ימים ספורים הצהרתם כמעט מעל כל במה שאתם הראשונים שתדאגו לשלושת השלמויות: בש"ס חתמו על הצהרה משותפת, חה"כ מאיר פרוש חתם אישית על הצהרה ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצהיר על כך כמעט בכל פרסום שכיסה את העלונים והעיתונים החב"דיים רק לפני כשבוע ימים.

נתניהו, לא עושה חיים קלים לסיעות המיועדות לקואליציה: הרבי מוויזניץ שליט"א, לו גם נציג באגו"י, כבר התערב ודרש לתבוע את פסקת ההתגברות כתנאי סף לכניסה, ובצדק רב: נתניהו, אשף התמרון וההתחמקות מכל הכרעה שעלולה להרגיז את השמאל, ומי ידוע אולי גם שותפים חדשים פוטנציאליים – ולא מהצד הימני המובהק של המפה הפוליטית, מעדיף להתמקד בחלוקת תיקים ולהשאיר עמימות בכל הנוגע להסכמים עקרוניים.

יש כלל ישן בכל קדנציה וכמעט בכל תחום: את המהלכים הדרמטיים משיגים בהתחלה. מה שלא קרה בשנה הראשונה – סביר מאוד שלא יקרה גם בהמשך.

כשהרבי זעק מקירות ליבו הטהור על תיקון חוק מיהו יהודי – שיתוקן בתוספת המילה "כהלכה" – היו גם גורמים בציבור החרדי שעמדו מנגד, בחשיבה המוטעית מיסודה שכל זה לא נוגע להם. העלייה הגדולה בשלהי שנות השמונים הוכיחה מה שכולם יודעים היום היטב, עד כמה הרבי צדק: מאות אלפי גויים נטמעו ונטמעים בעם ישראל ובארץ ישראל. הממשלה האחרונה רק שפכה שמן על המדורה וניסתה ללכת צעד קדימה: כל רב עיר יוכל לגייר, גיורי אקספרס.

משלחת חסידי חב"ד מגישים לראש הממשלה דאז מר יצחק שמיר עצומה של מיליון חותמים לתיקון חוק מיהו יהודי שיוגדר 'כהלכה' (ארכיון COL). החוק לא תוקן עד היום


ח"כים יקרים! זאת הזדמנות הפז שלכם להעמיד את הצעת החוק למבחן!

סיעה שלא תצביע בעד החוק ותמצא אמתלא להתחמק, לא תוכל יותר לבוא לסבב הקבוע לפני הבחירות ולצעוק כלפי חסידי חב"ד: "אנחנו בעד שלושת השלמויות". כבר לא נקנה את הלוקש הזה.

המבחן כולל גם את ראש הממשלה המיועד נתניהו, שמרבה לדקלם את הפגישה המרגשת אצל הרבי בשמחת תורה, כשהרבי אמר לו משפט שמהדהד אצלו עד היום: "אתה תהיה נר אחד של אמת מול כולם, אחד מול 119 ח"כים".

מר נתניהו, רגע האמת הגיע.

 

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
כמה נכון !!!
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
הציבור החב"די חייב לזעוק על כך ולפרסם מעל כל סטטוס ובקבוצות.
2.
אני חולק על הסיפא
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
יש חב''דניקים שימשיכו לספר על החרדית ביותר יהיה מה שיהיה
נו, באמת...
י"ז חשוון ה׳תשפ״ג
אם (הלוואי...) יעלה החוק להצבעה – ברור שהמפלגות החרדיות יצביעו בעד.
השאלה היא על הליכוד.
אבל יש חב"דניקים (לא רבים, ב"ה) שימשיכו להצביע לליכוד, יהי' מה שיהי'...
3.
נכון מאוד!
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
חייבים לעורר דיון ושיח ציבורי בענין.
4.
אחד מאנ"ש
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
כמה נכון!
העיקר חותמים לי על הצהרות, מבקשים חתימות מרבני חב"ד, צריך שגורם רשמי יהיה בקשר עם המפלגות החרדיות, ש"ס, יהדות התורה, אגודת ישראל וגם הציונות הדתית שיעשו הכל שעל החודש הראשון של הממשלה יותקנו את החוק הזה!
היום בישראל כבר אי אפשר להבחין בן גוי ליהודי...
5.
אחד
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
סוף סוף מדברים ברור.
מדברים חבד,
6.
במחילה
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
איך הגיב הרבי בזמן התרגיל המסריח על כך שפרס הבטיח שיתקן את חוק מיהו יהודי?
״נישט פרס און נישט מיהו יהודי״!
חיי יהודים שווים פי מליון מתיקון חוק מיהו יהודי, ואין צורך לבלבל ולהציג מצג שווא כאילו זה העיקר ולא שלי ות הארץ.
ל-6
ט"ו חשוון ה׳תשפ״ג
עצור רגע..
א. מיהו יהודי חשוב כשלעצמו, חיי יהודים שלא יתבוללו ח"ו בארץ הקודש!
ב. ללא חוק מיהו יהודי מציפים את הארץ בגוים שתומכים בשמאל, וגן מחבלים ר"ל יכולים להרשם כיהודים היל"ת!!
ומסיימים בטוב.
אין קשר
ט"ו חשוון ה׳תשפ״ג
ב"ה

היות ואין סתירה בין תיקון שני הענינים, הרי שהציטוט אינו רלוונטי כלל (מלבד שבפשטות, כ"ק אדמו"ר זי"ע פשוט התכוון להביע בדברי־קדשו ש'הבטחתו' של פרס אין בה כדי להבטיח גם את *קיום* ההבטחה בפועל...).
לא מדוייק
ט"ו חשוון ה׳תשפ״ג
כותב המאמר כתב בפירוש שמיהו יהודי חשוב יותר מביטחון יהודים בארץ שמציג בן גביר,

ועל כך כתב המגיב, שסדר העדיפויות אינו מדוייק. וזאת במדוייק על פי דברי הרבי. לא שפרס לא נאמן לעשות זאת, אלא שאין לתמוך בפרס למרות הסכמתו על התיקון מצד פיקוח נפש.

בפירוש הרבי הציב את פיקוח נפש ככלל ראשון ממש.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.