COL | יום י' חשוון ה׳תשפ״ג 04.11.2022

מרזל נגד בן-גביר: "חייב להציב את חוק 'מיהו יהודי' כתנאי סף"

ברוך מרזל מקריית ארבע וממקימי 'עוצמה יהודית', לא מרגיש שותף לשמחת ניצחון הימין בבחירות הללו • בראיון לרדיו COL, טוען מרזל כי בן גביר יהיה לכוד כשר בתפקיד וההשפעה שלו על הממשלה תהיה קטנה מאוד • "בן גביר חייב להציב תנאי סף, תיקון חוק 'מיהו יהודי', שינוי הליך בחירת השופטים וחוקים נוספים, את התיקים שישאיר למשמרת אצל נתניהו"
מרזל נגד בן-גביר:
ברוך מרזל (ארכיון COL)

לא תאמינו, אבל ברוך מרזל מקריית ארבע וחברו של איתמר בן גביר, לא מרגיש שותף לניצחון הימין בבחירות הללו, והוא גם חושב שאיתמר בן גביר צריך להתעשת מהר ולדבר על שינויים מהותיים ולא רק לקחת תפקידי מפתח בממשלה החדשה שמתגבשת.

"אני לא הצבעתי לט', למרות שהייתי מהמייסדים של המפלגה יחד עם ד"ר מיכאל בן-ארי שחושב כמוני היום על עוצמה יהודית", הוא מצהיר בראיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL.

לא כולם מרוצים מהתוצאות, לפחות בכל הנוגע לעוצמה יהודית.

ברוך מרזל: "אני לא יכול להגיד שלא מרוצה מהתוצאות, לא שותף להם, אבל בהחלט מפרגן לאיתמר על ההצלחה שלו. עשה עבודה מיוחדת. לא הצבעתי לו אידיאולוגית, שנינו חושבים אחרת.

יש יותר ימינה מבן גביר היום?

"חושב שכן. אצלי יש יותר ימינה מעבר לשלושת השלמויות, גישה שגם חצי מהליכוד תומכים בה, מעבר לשלושת השלמויות, אצלינו יש את החלק המרכזי של "והורשתם". אם לא נגרש את האוייבים שלנו, לא נוכל ליישב את הארץ. הרבי, כבר אחרי מלחמת ששת הימים אמר שזו היתה טעות חמורה, שלא ניצלו את ההזדמנות ולא נתנו לערבים לברוח.

"ברגע שהשאיפה שלו היא לקבל תקציב, אז הדברים האמיתיים נדחקים לשוליים. לדוגמא אם הייתי במקומו, במקום לבקש שר בט"פ ותפקידים נוספים, הייתי אומר שיותר חשוב לי שיהיה שינוי בחקיקה, בנושא בניית יישובים חדשים, נושא גירוש כל מי שמזדהה עם האוייב, תיקון חוק מיהו יהודי. אני לא נכנס לקואליציה בלי זה. נכנסים עשרות אלפי גויים. יש שש מנדטים לליברמן, מאיפה אתה חושב זה הגיע? אלו ברובם לא מנדטים של יהודים. ברגע שהתפקיד הופך למרכזי, אני חושב שביום פקודה, כשיצטרכו להפיל את הממשלה, יהיה קשה לו לוותר על התפקיד.


האזינו לריאיון המלא:

מה אתה מצפה ממנו שהוא יעשה כמפלגה השלישית בגודלה בישראל?

"צריך לשנות את המצב. הוא לא יכול להיכנס לקואליציה בלי הבטחה שהמציאות בבית המשפט תשתנה. השאלה האם הוא הולך כביכול 'לשנות מבפנים' או שזה תנאי סף. זה אומר שהוא צריך להציב תנאי שאם תוך שלושה חודשים המצב לא משתנה הוא מפיל את הממשלה. הוא לא יכול לעשות את זה כי הוא לכוד בתוכה. אם לא היה לוקח תפקידים עד שהדברים ישונו, שהתיקים יישארו למשמרת אצל ראש הממשלה. חוק מיהו יהודי, שיטת בחירת השופטים והפרדת תפקידי היועמ"ש לשניים וכל מיני חוקים שידרוש כתנאי סף. כשר בתפקיד ההשפעה שלו תהיה מאוד קטנה. ביבי לא ייתן לו. היום בונים לא חוקית ששה בתים ליום? יהרסו בית בשבוע. אז מה? זה כמו לתת כוסות רוח למת.

היית נגד החיבור שלו עם סמוטריץ?

"לא הייתי נגד החיבור. חיבור בסופו של דבר הוא החלק הטוב. החלק הפחות טוב, חלק מהמועמדים שלו הם לא אנשי עוצמה יהודית, לא שומרים שבת. זה פרט חשוב, לא פחות חשוב משום דבר אחר.

ד"ר מיכאל בן ארי גם אוחז בדעתך?

"הקמתי את עוצמה יהודית יחד עם מיכאל בן ארי ואיתמר היה העו"ד של עוצמה. בג"צ פסל את מיכאל בן ארי וככה איתמר נהיה המועמד.

למי בכל אופן הצבעת?

"מעדיף שלא לומר. בכל אופן לא הצבעתי ט'.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.