| יום ה' חשוון ה׳תשפ״ג 30.10.2022

45% מהחב"דניקים יצביעו או שוקלים להצביע לש"ס

סקר פנימי שערכה אחת המפלגות בימים האחרונים בקרב חסידי חב"ד, ואשר מתפרסם היום, יומיים לפני הבחירות, מעלה נתון מפתיע מאוד ולפיו קרוב למחצית מהציבור החב"די יצביע או שוקל להצביע הפעם למפלגת ש"ס.
45% מהחב
קלפי בכפר חב"ד. צילום אילוסטרציה: הרצל קוסאשוילי, COL

מדובר בנתון גבוה מהצפוי, בהתחשב בהערכה שבסבבי הבחירות הקודמות זכתה ש"ס ב-15 עד 20 אחוזים מהקולות.

הסקר שנערך בקרב 220 בוגרים, מחציתם גברים ומחציתם נשים נערך בין חסידים המתגוררים בירושלים, כפר חב"ד, לוד, קרית מלאכי ורחובות.

מפרטיו עולה כי 31% החליטו כבר להצביע לש"ס, כיוון שהשתכנעו שמדובר במפלגה החרדית ביותר, ואילו 14% שוקלים זאת בחיוב כיוון שהם מבינים שמדובר באופציה הריאלית ביותר שתתן מענה אמיתי ל"שלשת השלמויות". עוד 18% השיבו כי הם "אינם דוחים על הסף" את האפשרות הזו. מדובר בנתונים שמראים על שיעור תמיכה גבוה מתמיד של אנ"ש בש"ס.

לשאלה "מדוע אתה חושב להצביע לש"ס" ענו מי שחשבו לעשות כן כי התברר שש"ס היא המפלגה ששומרת יותר מכל על "שלשת השלמויות" החשובות לרבי. לדבריהם, "ההתחייבות הברורה שפרסם יו"ר התנועה הרב אריה דרעי בתקשורת החב"דית בנושא בימים האחרונים מוכיחה כי מדובר במפלגה שחרטה על עצמה להיות המפלגה החרדית ביותר בכל הנושאים. גם העובדה שכל חברי התנועה ללא יוצא מן הכלל הצטרפו להתחייבות מראה כי אין מדובר במפלגה בעלת קולות רבים וחלוקים".

אחרים אמרו כי העובדה שדרעי היה זה שהגה את "גוש הימין" ונאבק בכל כוחו נגד הקמת ממשלת שמאל, ונגד חברים בגוש הימין שרצו לערוק לשמאל, מראים כי הוא איש שפיו וליבו שווים ומעשיו מעידים כי טובת העם והארץ לנגד עיניו.

בשבוע שעבר התייחס דרעי לסחף בחב"ד בנושא, תוך שדבריו מבוססים גם על תוצאות הסקר שהגיעו לנגד עיניו. בדבריו, בוועידת ׳קול חי׳: ״אני שומע על התעוררות גדולה בחב״ד, יש שיח גדול מאוד בימים האחרונים בתוך חב״ד על הצבעה לש״ס. הם רואים מי הנאמן ביותר בגוש הימין, הם רואים מי המפלגה החרדית ביותר והיציבה ביותר, מפלגה שנאבקת בכל הדברים שהיו חשובים ביותר לרבי, כשרות וגיור. בחב״ד אין הבדלים בין אשכנזים לספרדים״.

>> יו"ר ש"ס אריה דרעי התקבל כאורח כבוד בנחל'ה
>>השר אריה דרעי מפםרסם סרטון מיוחד לחסידי חב"ד > צפו

>> קנלסקי התראיין ב'קול ברמה' על הסחף לש"ס בציבור החב"די
>> היסטוריה: כל חברי ש"ס חתמו על התחייבות ל'שלושת השלמויות'

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.