מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשפ״ג 30.10.2022

פרוש בראיון ל-COL: "אין היתכנות לישיבה עם גנץ בממשלה"

מה הסיבות לתנודות בקול החב"די ביחס להצבעה ליהדות התורה ועד כמה בג' אופטימיים? • האם אכן החרדים נפגעו יותר מהגזירות מאשר הציבור הדתי-לאומי והאם קיימת היתכנות של של ישיבה משותפת בקואליציה הבאה עם בני גנץ? • הרב מאיר פרוש מאגודת ישראל בראיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL 
פרוש בראיון ל-COL:
"משמיע את דעת הרבי מעל בימת הכנסת ללא מורא": ח"כ מאיר פרוש על בימת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ מאיר פרוש מאגודת ישראל התראיין בסוף השבוע להרצל קוסאשוילי ברדיו COL, והתייחס להצבעה של חסידי חב"ד עבור יהדות התורה: "חסידי חב״ד יודעים שיש להם על מי לסמוך בג׳", אמר פרוש. "מבלי להתגאות, אני בקשר יומיומי עם שלוחים של הרבי.

"בגדול בחב"ד אני מקבל תמיכה ואני מקווה שגם הפעם יהיה. בפעם הקודמת היה אולי קצת פחות כי היו כאלה שרצו להעביר את בן גביר את אחוז החסימה".

הרצל קוסאשוילי: עד כמה אתה אופטימי לגבי הקול החב"די שיצביע הפעם ג'?

מאיר פרוש: "חב"ד מראה שינוי לטובה מזה כמה וכמה מערכות בחירות. בפעם האחרונה רצו להכניס את בן גביר כי לראשונה היה לו סיכוי טוב להיכנס, אז קיבלנו פחות קולות ממערכת בחירות קודמת. מקווה שגם הפעם זה יקרה והרוב יצביעו ליהדות התורה שסימנה ג'.

לאחרונה יצא לי לשבת עם כמה חבר'ה שלא האמנתי עליהם, הופתעתי שאמרו שהם מצביעים ג'.

"אתה יודע גם למה? אני לא חדש בחב"ד. מכירים אותי בשמחה, או בכל פעילות. אם זה בעזרה לשלוחים, אם זה בעזרה למוסדות. אם זה להשמיע את דעת הרבי מעל בימת הכנסת ללא מורא. מה שאמרתי לפני 20 שנה אני אומר גם היום. חסיד חב"ד רוצה שדבר הרבי ישמע בעקביות ולא שכל פעם ישנו ויזגזגו איך שנוח להם.

 


האזינו לראיון המלא:

ראיינתי את הרב טוביה בלוי שהיה מזועזע משני דברים: א. ממי שחושב לא להצביע וגם על עצם השאלה מי "החרדית ביותר".  לא הגיוני שהציבור החרדי גדל דמוגרפית ואצלכם נשארים עם אותם 6-7 מנדטים.

אולי למפרע היה כדאי שאגודת ישראל ודגל התורה ייפרדו ואז אולי תביאו הישג גדול יותר?

"מקווים לעלות לשמונה מנדטים. ב. אנחנו לא יזמנו פירוד, גם רבנים חשובים בחב"ד לא חשבו שנכון ללכת בנפרד. הרבי דיבר בהתוועדות מיד לאחר הבחירות שהיו בתשמ"ט, לראות ולעשות הכל איך שלא להיפרד. יש גם את עניין אחוז החסימה, אף אחד לא בטוח במאה אחוז שהוא יעבור בריצה נפרדת, ומלכתחילה לא עושים כאלו מעשים לא אחראיים.

אתה הרבה זמן הולך עם חב"ד והשלוחים, זה דבר ידוע. יש חב"דניקים שיגידו: הוא קול יחיד שנאמן לדעה של הרבי בשלמות הארץ, מיהו יהודי והכל. מי מבטיח שזאת העמדה של האחרים במפלגה?

"בוודאי יש שוני בין מה שיכלנו להיות ובין מה שאנחנו היום.

אין היום את מה שהיה בעבר. כשאני מקבל קולות בחב"ד, אני מקבל פידבק מיזה ובסיעה שלי מבינים שאני מייצג קולות של חב"ד ובכל מקום שיש בו קלפיות וריכוז חב"די, חשוב שיראו נוכחות בקלפי, שחב"ד עם ג'. כך אוכל לקבל יותר כח כדי לייצג את חב"ד.

ראיינתי לפניך את יו"ר ש"ס אריה דרעי שאמר נתון מעניין: אנחנו החרדים נפגענו מגזירות הממשלה הזאת באופן הכי כואב ולא המפלגות הציונות הדתית, הם קיבלו את התקציבים שלהם.

"אני חושב שהוא צודק. כשבונים שכונה חדשה במדינת ישראל, בונים לציבור הממלכתי ולציבור הממלכתי דתי. אנחנו לא בנויים בדרך הזאת, יש את מוסדות הפטור, מוכר שאינו רשמי, ואנחנו בחסר גדול. מי שסבל הכי הרבה הם החרדים.

דווקא אחרי השנה הקשה. זה הרי לא יעצור אחרי הבחירות אם חלילה יישארו בשלטון. השאלה מה מבטיח לנו היום שהמפלגות החרדיות לא ישבו עם גנץ, אם יהיה לו סיכוי להקים ממשלה.

"מי שרוצה להאמין מאמין. הוא יבוא עם מר"ץ, עם ליברמן, עם לפיד ועם האג'נדה שלהם, הוא לא מגיע לבד. קרה כבר בעבר שישבנו באופוזיציה. האופציה הזאת לא קיימת."

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.