שלום לאופר | יום ה' חשוון ה׳תשפ״ג 30.10.2022

המיזם המהפכני שמנגיש את החת"ת (לא רק) לילדים

חני הכט ממסצ'וסטס בסה"כ הכינה ציורים לילדי הגן שלה  בהתאם לתכני השבוע המופיעים בחת"ת ולא חלמה שזו תהווה רק יריית הפתיחה למיזם עולמי מצליח שיהפוך מפעל חיים • חני פרידמן מאשדוד רק ביקשה לתרגם את התכנים המופלאים לעברית ולא חלמה לרגע אחד שתעשה זאת במו ידיה ויחד עם בעלה תנהל את האתר בעברית של חת"ת לילדים
המיזם המהפכני שמנגיש את החת

חת"ת לילדים

גיתית דוידוביץ'

חני הכט ממסצ'וסטס בסה"כ הכינה ציורים לילדי הגן שלה  בהתאם לתכני השבוע המופיעים בחת"ת ולא חלמה שזו תהווה רק יריית הפתיחה למיזם עולמי מצליח שיהפוך מפעל חיים.

חני פרידמן מאשדוד רק ביקשה לתרגם את התכנים המופלאים לעברית ולא חלמה לרגע אחד שתעשה זאת במו ידיה ויחד עם בעלה תנהל את האתר בעברית של חת"ת לילדים. ואולי טיל אחד שנחת על בית חב"ד אשדוד במלחמת "עופרת יצוקה" גרם לכך בהשגחה פרטית.   הכל על המיזם 'חת"ת (לא רק) לילדיםי- חת"ת לכל נפש. וכן, זה לגמרי בחינם. בואו נתחיל את השנה ברגל ימין.

"אחרי החגים" כבר כאן. זמן לפרוע ולפרוט לפרוטות ולהחזיר במעשים את כל מה שביקשנו מהקב"ה בהקפה בזמן ההקפות, ביום הזיכרון, ביום הדין ובכל שאר הימים שבין לבין. אצל יהודים הרי כל סיום הוא התחלה חדשה, לכל אחד ואחת מאיתנו רשימה וירטואלית או אמיתית שישבנו וערכנו בדחילו וריחמו על כל אותם הדברים שנרצה להספיק אחרי החגים.  עכשיו "שיעקב הלך לדרכו" ואנו טעונים ומלאים באנרגיות של התחלה,  הגיע הזמן לפרוע את כל אותן ההחלטות שהחלטנו: על ההשקעה שנשקיע בעצמנו מבחינה בריאותית, על זמן האיכות שניתן למשפחה, על הזמן שנשקיע בטיפוח הזוגיות, ועל כל אותן מטרות רוחניות וגשמיות שנרצה לקדם בעבודה ובשליחות. החלטות רוחניות לצד החלטות טכניות שכבר חייבים להוריד לביצוע ואי אפשר לדחות אותן יותר אלא ש.. הרבה יותר קל להחליט מאשר ליישם ורבים מאיתנו מוצאים עצמם בסיומה של עוד שנה עם החלטות שטרם יצאו אל הפועל.  למה זה קורה לנו ומה אפשר לעשות? זה אולי רעיון לכתבה נפרדת ולא נרחיב על כך ביריעה זו..

 אבל בינתיים הרשו לי להציע לכם הצעה פרקטית שיכולה לתת מענה הולם למספר פרמטרים במקביל. להעניק לכם זמן איכות משפחתי, רוחני, להעשיר את הידע שלכם ביהדות ובחסידות (למרות שהמיזם נועד לילדים, אין לכם מושג כמה נרתמים ממנו המבוגרים)  ואולי אפילו לקצר לכם תהליכים מול תכנים אותם תרצו למסור הלאה בעיקר אם אתם פועלים בשדה החינוך והשליחות. קבלו את התגלית החשובה והמומלצת עד מאוד, "חת"ת לילדים",  בואו נדייק, אלפי המנויים של המיזם המשובח הזה שהתחיל בחו"ל והתפשט במהירות ארצה כבר גילו את מעלותיו האדירות כבר מזמן.  אני איכשהו נחשפתי למיזם הזה רק לאחרונה ובהשגחה פרטית, בעקבות שיחה עם השליחה הפעילה חני פרידמן מאשדוד. ומאז כבר עשרה ימים שאני מנויה על האתר 'חת"ת לילדים' והחיים קיבלו טוויסט אחר.

אפשר לדבר באריכות על למה כדאי לכם לרוץ ולהירשם ולקבל מדי יום דפים מלאי עניין ותוכן המסכמים לכם את כל החת"ת היומי והרבה מעבר, את פרשת השבוע, את הרמב"ם, היום יום, דרכי חסידות, ענייני גאולה ומשיח, דפי צביעה שניתן להדפיס ולתת שעה של פנאי יצירתי וערכי לילדים.  אבל הכי כדאי שתנסו ותיווכחו בעצמכם.

 

שוחחתי עם השליחה הגב' חני פרידמן מבית חב"ד אשדוד שהיא ובעלה מנהלים את האתר "חת"ת" לילדים בעברית.

אז מה זה בעצם חת"ת לילדים?

מייל יומי שמגיע כל בוקר לאלפי מנויים בארץ ובעולם ומכיל תקציר של החת"ת היומי וגם ציורים שניתן להוריד ולתת לילדים לצבוע. הציורים משקפים רעיונות מענייני היום. נניח "נוח איש צדיק" אז יש ציור של נוח בונה תיבה, או ציור שממחיש פסוק מפרק תהילים.

איך התחיל הפרויקט המעניין הזה?

את הפרויקט הזה מנהלים הרב מענדל וזוגתו נחמה דינה הכט. זוג שליחים מיוחד במינו ממדינת ניו יורק. המיזם שלהם התחיל בקטן לפני כ12 שנים ובשנים האחרונות הפך למיזם עולמי המשפיע על אלפי בתים.   

נחמה דינה שבתפקידה היא גננת, חשבה לנכון לצייר לילדי הגן שלה ציורים הממחישים את מה שנלמד בחת"ת היומי. היא פשוט בנתה סוג של חוברת ציורים לצביעה והעלתה את הציורים בפורום השליחות האמריקאיות. היא סיפרה שהיא מספרת לילדים את הנאמר בחת"ת היומי ואח"כ מחלקת להם את הציורים לצביעה. היא קיבלה המון תגובות נלהבות משליחות שביקשו ממנה לשלוח אליהן את הציורים, וכך היא המשיכה במשך מספר שבועות לשתף את מה שסיפרה לילדים ואת הציורים שחילקה להם בהתאם, וכמובן הוסיפה תאור של מה קרה בפועל בגן וכו.. אח"כ בשל ההיענות הרבה היא החליטה לפתוח כתובת מייל וכל מי שרצתה לקבל את התקציר והציורים נרשמה. השמועה עברה מפה לאוזן במהירות וגם משפחות אנ"ש (לא שלוחים) ביקשו לקבל את התכנים לתועלתם האישית.

הרב הכט החל אף הוא להירתם לעניין והרחיב את פרויקט ההנגשה לילדים מעבר לציורים אלא אף בתקציר מילולי של תכני החת"ת ועם הזמן הוסיף עוד ועוד. לרב הכט ישנה יכולת מדהימה לפשט תכנים עמוקים לרמה מותאמת לילדים. ויש לציין שמדובר לא רק על החומש היומי אלא הפרויקט הלך והתרחב לתהילים- רעיון סביב אחד הפסוקים מפרק תהילים יומי, לתניא- תקציר המבאר את התניא היומי וכמובן הסבר למה שמובא באותו היום ב"יום יום". בנוסף אפשר לקרוא שם תקציר של שלושה פרקים לרמב"ם, ספר המצוות, מאמר מליקוטי תורה המותאם לילדים ואפילו דרכי חסידות שם ניתן לקרוא על תאריכים חסידיים, הנהגות חסידיות, מבצעים ועוד.

וכיצד קרה שאת ובעלך נשאבתם לעניין וכיום אתם מנהלים את האתר בעברית?

היות שאני דוברת אנגלית נחשפתי לתכנים הללו בהיותי גם חברה בפורום השליחות דובר האנגלית. הדפסתי את החומרים הללו והתיישבתי ללמוד אותם עם ילדיי כמעט מידי יום בהנאה גדולה, התחלתי לחשוב שחבל שהתכנים הללו לא מתורגמים לעברית וכך הרבה מאוד אנשים היו נהנים מהפרויקט האדיר הזה. פניתי אליהם בבקשה לחשוב גם על אלו שדוברים עברית ונעניתי בכך שזה מורכב.  אז כל מה שיכולתי לעשות באותו השלב היה לבקש מהם את התכנים ולהעביר אותם לשליחות הישראליות. כמובן שהמשכתי להעלות את הצורך בתרגום התכנים לעברית. ובכל פעם נעניתי שזה פרויקט מורכב שעלותו יקרה מאוד.

עד שלפני חמש שנים, בזמן מלחמת "עופרת יצוקה" , פגע טיל בבניין בית חב"ד אשדוד. הטיל נחת בבניין בעיצומה של השבת. בעלי בדיוק חזר מכינוס השלוחים ובבית הכנסת נערכה התוועדות "בואכם לשלום". הם בדיוק סיימו את ההתוועדות ועמדו לצאת לכיוון הבית ואז נשמעה אזעקה, זו לצערנו לא הייתה הפעם הראשונה והתושבים הורגלו כבר באזעקות מהסוג הזה אז הם עמדו והתלבטו אם להמשיך ללכת או לחזור לבניין.

בעודם עומדים בפרוזדור ( אפשר ממש לראות את הכל במצלמות האבטחה) נשמע בום אדיר בבניין בית חב"ד, לא היה ספק שחדר טיל לבניין. ובאמת בית חב"ד על שתי קומותיו, שנמצא מתחת לבניין מגורים נפגע. אבל לא היה ספק שאת הפגיעה העיקרית ספגו קומות הבניין המשמשות למגורים. בעלי וחבריו מיהרו לבדוק האם יש נפגעים הנזקקים לעזרה. מהקומה הרביעית של הבניין יצאה משפחה מזועזעת. הם שהו כולם בממ"ד וניצלו אבל הדירה נהרסה כליל. נס. כל תושבי האזור היו מזועזעים ביותר, הפעם זה היה קרוב ממש. זכוכיות עפו לכל עבר  וב"ה הפגיעות באו לידי ביטוי ברכוש בלבד. ועד היום ישנם שרידי נזקים שלא הצליחו לתקנם. אבל יחסית לעוצמת הפגיעה הנזק היה מזערי ב"ה.

כשלוחי הרבי קיבלנו שורת החלטות והחלטנו לתגבר את העשייה ואת הפעילות שלנו בקרב תושבי העיר. היה ברור לנו שנעשה לנו נס שמעל הטבע. ביום ראשון בבוקר קיבלתי טלפון נסער מהשליחה נחמה דינה הכט כולה מזועזעת ממה ששמעה "תקשיבי, היום אנחנו מתחילים את החת"ת בעברית". החת"ת סגולה לשמירה ובשביל להוסיף בשמירה על תושבי ארץ ישראל יש צורך שעוד ועוד יחשפו לחת"ת. בהתחלה היא שלחה לי את סדרת הציורים השבועית והתחלתי לתרגם אותה.. 8 משפטים שהתנוססו על גבי הציורים, זו הייתה ההתחלה. התחלתי להפיץ את הציורים בארץ ובעולם וזה התחיל לעבור מאחד לשני ומזה התחילה החוברת שכמובן מכילה הרבה הרבה מעבר לציורים. אני אחראית על התרגום ובעלי על הניקוד וההגהה. וכל הזמן אנחנו מקבלים הארות ומוסיפים ומתקנים ומשפרים את עצמנו. התרגום לוקח לי לפחות שעה וחצי ביום. אם הייתי יודעת למה אני נכנסת ודאי לא הייתי יכולה לשער שאעמוד בכך. זה היה מאוד מאוד קשה בהתחלה. אבל בכל פעם שחשתי רפיון וחלישות ממה שנטלנו על כתפנו היינו מקבלים כזה משוב חם מהסביבה שנסך בנו כוחות רבים להמשך. בתי כנסת משתמשים בזה, מורות ומלמדים משתמשים בזה, ואפילו אני יודעת על מדרשות שמלמדות את התכנים הללו לנשים.

למה את חושבת שהפרויקט הזה הצליח כל כך?

אני חושבת שיש לכך מספר סיבות, בראש ובראשונה הנגישות. התכנים קריאים מנוקדים וכתובים בשפה פשוטה ובהירה ומותאמים להדפסה בדף אחד. וכמובן היכולת הנדירה של הרב הכט להוריד רעיונות נשגבים ועמוקים למילים פשוטות המותאמות לילדים רכים היא זו הופכת את הלימוד בחת"ת לחוויה  אישית ולחוויה משפחתית איכותית של רבים מאוד. אני יודעת על הרבה משפחות שאת רבע השעה של ההשכבה מקדישים ללימוד משותף של החת"ת היומי. ואז לומדים יחד על מה שקראנו היום בחומש, לומדים רעיונות ועניינים חשובים הקשורים בגאלה ומשיח, הרבה פעמים אנחנו עצמנו נחשפים לידע חדש שלא ידענו אודותיו קודם. ואני חושבת שאם תשאלי את הילדים שלי הם יגידו לך שזה ממש סוג של פרס בעבורם. כל הבית שלנו טובל ברעיונות של החת"ת.

אני גם יכולה להגיד לך שחת"ת זה לא סתם ספר. פתאום את מבינה את החזון של הרבי שרצה שכולם יאמרו את החת"ת שהינו שווה לכל נפש ולכן גם ילד וגם מי שהתכנים "גדולים" עליו קצת ראוי וצריך להיות חשוף אליהם. אני רואה בכל פעם השגחה פרטית, תמיד יש תוכן רלוונטי לדברים שאנחנו עוברים בבית. תמיד יש רעיון, עצה, דבר חוכמה שמכוון אותנו נכון ונותן לנו פרספקטיבה נכונה למציאות היום- יומית שלנו.

יש הרבה צעירים ומבוגרים שמודים שבאמצעות החת"ת לילדים, שכביכול מיועד אליהם מלכתחילה,  דווקא הם, המבוגרים שבחבורה אלו הנתרמים העיקריים, כי הרבה פעמים אנשים עושים את החת"ת ואם תשאלי אותם אחרי שסיימו להגיד אותו על מה דובר היום, לא בטוח שתקבלי תשובה.. לפעמים כל כך טרודים ועסוקים, או שעושים בין לבין  או שאין זמן להתעמקות והפנמה ומה שעושה התקציר הזה ב'חת"ת לילדים' זה שהוא באמת מעניק חווית לימוד והעשרה לא רק לילדים שבינינו אלא גם למבוגרים. ואני חייבת להוסיף עוד נקודה הדברים חדורים בענייני משיח וגאולה. ממש חיים גאולה ומשיח שלומדים את החת"ת מהתקציר הזה.

האם מכיוון שמלכתחילה הפרויקט נועד לילדים יהיו נושאים שידלגו עליהם?

תתפלאי, לא מדלגים על כלום. זו באמת אומנות להביא את הדברים בשפה ראויה ומתקבלת.

האם ההרשמה לאתר עולה כסף?

ההרשמה חינמית ללא עלות אלא אם כן רוצים לקבל את התכנים הרבה יותר מוקדם. כל מה שצריך לעשות זה להירשם לאתר. והטקסטים נחים אצלכם בתיבת הדואר מידי יום ומכילים תקציר של כל מה יהודי חסיד/ה צריכ/ה ללמוד. כל החת"ת בעמוד אחד. אפשר גם לקבל את החת"ת בחתכים, כל החומש השבועי, התניא השבועי וכו..

ניתן להקדיש "חת"ת יומי" לזכות יקירכם ובכך לתמוך בפרויקט.

פרויקטים לעתיד?

להמשיך לתרגם ולהביא גם באורי תפילה, הלכות הצריכות- הלכה אחת ליום. יש מחשבה גם להקליט את החת"ת היומי ולאפשר לא רק לקרוא את התקציר היומי אלא אף להאזין לו.

***

הקהל מתחיל בבית

כנסו את המשפחה ללימוד תקציר החת"ת
  השיעורים שרבותינו הקדושים בקשו שנלמד מדי יום, שיעור שווה לכל נפש - לכל המשפחה!
 
הצטרפו לחת"ת לילדים (וגם למבוגרים....)
וקבלו מידי יום במייל או בווטסאפ ללא עלות
תקציר השיעורים היומיים 
חומש, תהילים, תניא, והיום יום, רמב"ם, ומדור מיוחד על דרכי החסידות
+ דפי צביעה לילדים 

מתחילים מבראשית

»  בווטסאפ לחצו כאן «

» במייל לחצו כאן «
» לקבלת קישור באנגלית או צרפתית שלחו הודעה כאן «

"הקהל את העם, האנשים, הנשים והטף...למען ילמדו..."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.