COL | יום ב' חשוון ה׳תשפ״ג 27.10.2022

מה שריגש אותי בתמונה של יואל דוד ז"ל במבצע לולב

לחזור בחודש תשרי לקייב, בעוד טילים ומל"טים מתאבדים מתפוצצים ביעדים שונים בעיר, ולו רק כי לזכות עוד יהודים בשמיעת תקיעת שופר, ברכה על לולב. זה אופייני לחינוך הטהור שקיבל הילד יואל דוד לנאו ז"ל. חייל ושליח לדוגמא • ר' משה כהנא בטור דומע בעקבות פטירתו הטרגית של הילד הטהור יואל דוד ז"ל לנאו
מה שריגש אותי בתמונה של יואל דוד ז
משמאל: הת' יואל דוד ז"ל לצד אביו שיחי' במבצע לולב בקייב, בחג הסוכות האחרון

משה כהנא

עד מתי?!

כואבת והמומה: קהילת חב"ד בביתר משתתפת גם היא בצערה של משפחת לנאו, מצבא השלוחים בקייב שבאוקראינה, לאחר הטרגדיה הקשה בפטירת בנם ילד החמד יואל דוד לנאו ז"ל. משפחת לנאו התגוררה לפני יציאתה לשליחות בקייב שבאוקראינה, בביתר עילית מספר שנים. מפה הם שוגרו לצבא השליחות...

מהכרותי עם האבא שיחי' הרב דניאל, בעת שהתגוררו בביתר לפני שיצאו לשליחות באוקראינה, אני יכול קצת לקבל מושג על מסירות הנפש שלהם ועל החינוך שקיבל הילד הטהור יואל דוד ז"ל. האבא ר' דניאל שיחי', כאברך צעיר בקהילה עוד לפני היציאה לשליחות, כשעוד למד בכולל והשקיע עתותיו בלימוד תורה וחסידות, היווה דוגמא של חינוך לבני ביתו, צניעות, יראת שמים, והכל בשקט מופלא.

לא פלא בעיני לראות את התמונה של הילד הטהור, לצד אביו בקייב, מזכים יהודים במצוות לולב.

התמונה הזאת, בחג הסוכות האחרון בקייב המופגזת, ריגשה אותי.

לחזור בחודש תשרי לקייב, בעוד טילים, מל"טים מתאבדים ומה לא, מתפוצצים ביעדים שונים בעיר, ולו רק כדי לזכות עוד יהודים בשמיעת תקיעת שופר, ברכה על לולב ובכלל, להפיח עידוד ותקווה, חיזוק הרוח היהודית. זה אופייני לחינוך הטהור שקיבל הילד יואל דוד לנאו ז"ל. חייל לדוגמא.

קצת לפני שהתקבלה הידיעה הנוראה היום בצהריים, עסקו השלוחים סביב הקמת מקווה טהרה חדש ומהודר בקייב. האבא הרב דניאל באותה שעה היה בקפריסין. הוא נסע לשם, לאירוע הכנסת ספר תורה שמכניס מקורב שלו שחזר בזכותו בתשובה, לבית כנסת. בזה היו שקועים, זה היה כל עניינם, להביא עוד טהרה לעולם, עוד עזרה בגשמיות ורוחניות.

משפחת לנאו היקרה, בהמשך הבניין תנוחמו.

יהי זכרו ברוך, שימליץ טוב בעד עם ישראל הזקוק כבר לגאולה.

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
זה חלק מהסיפור
ה' חשוון ה׳תשפ״ג
יואל דוד ז"ל בכה מאד והתעקש שרוצה אתרוג קלברייה הכי הכי מהודר שיש.וניסה להשיג זאת בכל מחיר למרות שאמרו לו שיהיה לו כשיגדל... בהשגחה פרטית בדרך שמימית האתרוג הפשוט שהזמינו לו, לא הגיע לקייב והוא קיבל את מבוקשו ועם זה זיכה בשמחה הרבה יהודים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.