מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ג 23.10.2022

מול הרבי: כשהמזכיר רמז לרב ברק'ה וולף ע"ה ש"יעשה משהו"

JEM
כך הגיב הרב שלום בער (ברקה) וולף בשעה שלרבי נגמרו המטבעות באמצע החלוקה לילדים • תמונה מיוחדת של הרבי מתפרסמת לקראת היארצייט ה-22 של הדובר והעסקן החב"די הייחודי
מול הרבי: כשהמזכיר רמז לרב ברק'ה וולף ע
משמאל: הרב וולף ע"ה (צילום JEM)

תמונה מיוחדת של הרבי, בה נראה גם הרב שלום דובער (ברקה) וולף ע"ה, דובר חב"ד ומבכירי עסקני חב"ד בארץ, שהשבוע בל' בתשרי חל היארצייט ה-22 שלו - מתפרסמת בימים האחרונים. בני משפחתו חושפים את הסיפור שמאחוריה.

בתמונה נראה הרבי בכניסה לתפילת מנחה באחד מימי חודש תשרי בשלהי שנות המ"ם. לצדו המזכיר הרב גרונר המעביר מטבעות לצדקה לידיו של הרבי. מאחורי הרב גרונר עומד הרב וולף.

מסתבר שרגעים קודם שצולמה התמונה העביר הרב וולף את המטבעות מכיסו אל הרבי.

כידוע, בעת שהיה נכנס לתפילת מנחה בבית הכנסת ב-770 נהג הרבי לחלק מטבעות צדקה לילדים, בכדי שהילדים ישלשלו אותן לקופת הצדקה.

באותו יום שבו צולמה התמונה נגמרו לרבי המטבעות, אחרי חלוקה ממושכת. הרב גרונר הוציא מכיסו מטבעות, שתמיד לקח איתו למקרה שכזה, והעביר אותן לרבי כדי שהחלוקה תמשיך.

הרבי המשיך אבל גם המטבעות האלו הסתיימו. היו עוד ילדים שלא קיבלו - ומטבעות אין. בהשגחה פרטית עמד שם הרב וולף, בעל היארצייט, והרב גרונר רמז לו "תעשה משהו"...

הרב וולף הבין את הסיטואציה, ומיד הכניס את היד לכיסו, הוציא את כל ה״עודף״ שהיה לו בכיס, את כל המטבעות שהיו בכיס שלו, ונתן אותם לרב גרונר, שהעביר אותן לרבי. כך כל הילדים קיבלו מטבע לצדקה.

"תביטו על התמונה הזו שצולמה בהשגחה פרטית באותו הרגע. תראו את הנחת והשמחה על הפנים של אבא שלי, תראו איך הוא עומד מאושר ומרוגש שהצליח לסייע ממש לרבי. הרבי משתמש במטבעות שלו", כתב היום אחד מבניו של הרב וולף. "תחשבו מה מרגיש חסיד שהייתה לו מה שנקרא הזדמנות של פעם בחיים, ״לתת כתף״ פיזית, ולסייע לרבי בעבודת הקודש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.