חיים זלצמן | יום ז' תשרי ה׳תשפ״ג 02.10.2022

נס בדנייפרו: אוטובוס-אמבולנס יהודי לחילוצים ניזוק מטיל רוסי

אוטובוס-אמבולנס לחילוץ יהודים ניזוק בסוף השבוע מטיל רוסי שהתפוצץ בסמוך אליו, בשעה שחנה בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית של העיר דנייפרו שבמרכז אוקראינה • הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות": "חוששים מפני הבאות"
נס בדנייפרו: אוטובוס-אמבולנס יהודי לחילוצים ניזוק מטיל רוסי

אוטובוס-אמבולנס לחילוץ יהודים ניזוק בסוף השבוע מטיל רוסי שהתפוצץ בסמוך אליו, בשעה שחנה בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית של העיר דנייפרו שבמרכז אוקראינה.

2 אנשי צוות שישנו בזמן הפגיעה באוטובוס-אמבולנס ניצלו בנס, אך הם לקו בחרדה ונזקקו לעזרה ראשונה במקום.

הרכב שנפגע הוא חלק מצי של 6 אוטובוסים-אמבולנסים בני 2 קומות האחד שמפעילה "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" בסיוע גאורגי לגבינסקי – חבר באספה הפרלמנטרית של מועצת אירופה. הם נרכשו בתחילת המלחמה, מצוידים במיטות שנועדו לחולים וקשישים ומאז משמשים על בסיס יומי בסיוע אנשי צוות רפואי, לנסיעות חילוץ ארוכות מהערים במזרח המדינה ובהן חרקוב, איזיום, קריווירוג וכן עיר הבירה קייב ומוקדים נוספים. לרוב, המחולצים מועברים אל מחנה הפליטים הענקי שהקימה "פדרציית הקהילות" על שפת אגם בלטון שבהונגריה, או לשדות התעופה בורשה שבפולין ובקישינב שבמולדובה ומשם הם מוטסים ארצה. 

האוטובוס-אמבולנס שנפגע ניזוק בצידו הימני ובחזית – ושמשותיו נופצו ונסדקו. נזק רב נגרם למכוניות ולרכוש נוספים באזור פגיעת הטיל הרוסי. 

בשבועות האחרונים מופגזת דנייפרו כמה פעמים בשבוע, למרות שבתחילת המלחמה היא הייתה שקטה למדי. 

יש לציין כי לאירוע זה אין קשר לטיל שפגע ביום חמישי בערב ליד קניון המרוחק כק"מ וחצי ממרכז חב"ד מנורה וכי מדובר באירוע שקרה מוקדם יותר, בשבוע שעבר.

לדברי הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות": "רק בנס לא היו נפגעים בגוף באירוע הזה ואנחנו חוששים מפני הבאות. המלחמה הולכת ומסלימה והפאניקה גוברת וכך גם זרם הפניות לחילוצים אלינו. מתחילת המלחמה חילצנו כ-40 אלף יהודים באמצעים שונים - כולל ברכבות ששכרנו במיוחד. הפגיעה באוטובוס-אמבולנס תפריע לחילוצים, עד שנתקן את הנזק, אבל אנחנו ממשיכים בפעילות יחד עם רבני הערים ושלוחי חב"ד. כל עוד יש כאן יהודים שזקוקים לנו – אנחנו כאן לצידם".

ובתוך כך, ב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" נערכים לחילוץ מאסיבי של יהודים מ-4 המחוזות האוקראינים שאמורים להיות מסופחים לרוסיה - בעיקר ממחוז ז'פרוז'יה. באישור הלכתי, ב"פדרציה" יחד עם שלוחי חב"ד פעלו במהלך השבת האחרונה לחילוץ יהודים מהמחוז שסופח לרוסיה בסוף השבוע מתוך חשש של פיקוח נפש ממשי לשלומם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.