שחר וולף | יום ד' תשרי ה׳תשפ״ג 29.09.2022

גם בחיים הכלכליים: עשרת ימי תשובה | שחר וולף

בדרך כלל כשמדברים על תשובה, אנחנו נוטים לחשוב על שינוי מהותי של כל אורח החיים שלנו. בתניא מוסבר שתשובה זה לחזור לאני העצמי האמיתי שלי. גם בחיים הכלכליים שלנו יש הרבה חטאים שאנחנו יכולים לתקן • הכלכלן החב"די שחר וולף בטור כלכלי מיוחד, בהשראת עשרת ימי תשובה
גם בחיים הכלכליים: עשרת ימי תשובה | שחר וולף
הכלכלן החב"די ר' שחר וולף, בהרצאה לקהל חב"די בצפת (ארכיון COL)

בדרך כלל שמדברים על תשובה, אנחנו נוטים לחשוב על משהו כבד, על שינוי מהותי של כל אורח החיים שלנו. בתניא מוסבר שתשובה זה לחזור לאני העצמי האמיתי שלי, מה שהיה קודם החטא. 
חשוב לדעת שגם בחיים הכלכליים שלנו יש הרבה חטאים שאנחנו יכולים לתקן, לפעמים אדם תופס את עצמו ואומר אורח החיים שלי פזרני, אני לא מתנהל נכון ומצליח לעשות שינוי אמיתי, אבל בדרך לשינוי כזה יש הרבה תחנות, אם נצליח לאמץ חלק מהם נוכל לבנות לעצמנו חיים מאוזנים יותר וטובים יותר. 
אז הנה כמה טיפים לשנה החדשה: 

מעקב אחרי התזרים שלנו - הרבה פעמים אני שומע את הטענה 'אנחנו משתכרים יפה אבל אין לנו מושג איך הכסף נעלם', הרבה פעמים אנחנו משתמשים במזומן ואז בכלל אין לנו מושג איך היה לנו לפני שניה כמה מאות שקלים ולאן הם נעלמו, ההמלצה שלי נהלו קבוצת וואטסאפ עם האשה/הבעל, ככה תוכלו לנהל מעקב אחרי ההוצאות שלכם, כל שבוע עושים בקרה קצרה לראות כמה כסף הוצאנו על מנת לדעת עוד כמה כסף נוכל להוציא החודש, הדבר עוזר לכם לנהל נכון את החשבון ולגרום לצמצום הוצאות לפני שהמינוס יגדל. 

נהלו יעדים כלכלים - הרבה מאיתנו מתנהלים, כדי להפוך להיות מנהלים של הכסף שלנו אנחנו צריכים להציב לעצמנו מטרות, ניהול משק בית הוא בדיוק כמו ניהול עסק, צריך לבנות תקציב, לדעת מה המטרות שלנו בחיסכונות, האם אנחנו מתכננים לנסוע לחופשה, או לקנות תפילין לילד, את כל המטרות והיעדים האלה אנחנו צריכים לנהל ולהציב לעצמנו יעדים כמה לחסוך או לחילופין צמצום המינוס, צמצום הלוואות. שנציב לעצמנו יעדים אנחנו נוכל לבנות את הדרך להגיע אליהם ולוודא שהם מתבצעים בצורה הטובה ביותר. 

תעברו על החשבונות שלכם - תסתכלו על החשבונות שלכם בויזה, הרבה פעמים אני מגלה שם טעויות, עמלות מיותרות וכו', קרה לי פעם שקניתי משהו קטן בחנות וחויבתי במאות שקלים, שעברתי על הויזה הבנתי שכנראה חייבו אותי בחשבון לא נכון, פניתי לחנות ואכן המצלמות הראו שחויבתי על חשבון של האדם שקנה לפני, אם לא הייתי עובר על החשבונות שלי לא הייתי יודע על זה מעולם. 

תשלומים חודשים – אנחנו רגילים לשלם על האינטרנט, הביטוח, הסלולר וכו' כל חודש וזה לפעמים נראה כמו גזרת גורל, אנחנו כבר לא זוכרים את החיוב החודשי שלנו. זה בדיוק הנקודה שהחברות מעלות לנו מחירים בלי שנשים לב, פעם בשנה ממליץ לכם להתקשר לחברות האלה לבקש להתנתק כי המחיר פשוט יקר, תתפלאו תועברו מהר לשירות לקוחות שמיד יוזילו לכם את השירותים האלה בעשרות אחוזים. 

הר הכסף - אתר ממשלתי נהדר שיספר לכם איפה הכסף שלכם נמצא. הפנסיה, קרנות ההשתלמות וגם חסכונות מהעבר, כדאי מאד לעבור עליהם ולבדק, יתכן שאתם משלמים מלא כסף מיותר לעמלות. בדיקה טובה של כל כספי הפנסיה יכולה לתת לכם עוד מאות אלפי שקלים בהמשך. אל תוותרו על ההמלצה הזאת. 

שירותים בנקאים - תבדקו כמה אתם משלמים בבנק, על עמלות, הלוואות ושירותים נוספים, היום בקלות מאד החשבון עובר לבנק מתחרה ואתם חוסכים הרבה כסף, אם אתם משלמים עמלות או שיש לכם הלוואה יקרה בחשבון זה הזמן להכנס לאתר הבנק המתחרה ולפתוח חשבון און-ליין ולקבל שלל הטבות ומחירי רצפה להלוואות. דקה לפני שאתם עושים את זה תספרו לבנק שלכם שיוכל להתחרות, תתפלאו לרוב הבנק ירצה אתכם ויוריד לכם את העמלות והלוואות למחירים טובים הרה יותר. 

תעדיפו אשראי על מזומן – זה כלי מצוין לעקוב אחרי הכסף, כלי מצוין לדעת איפה הכסף הולך וכלי מצוין לדעת מתי לעצור את הבזבוז. 

אל תתפתו להלוואות – נכון שסימה מהבנק תתקשר אבל תהיו מוכנים שלמרות שההצעה שלה תהיה מאד מפתה אל תשעבדו את העתיד שלכם בשביל הווה מיותר, אין טעם לנסוע לחופשה ולשלם עליה בחמש שנים הבאות. 

תחסכו – חברים תחסכו! תשאירו לעצמכם כסף להמשך, בספר "אבא עשיר אבא עני" המחבר מספר שם שיטה מצוינת קודם כל תשלמו לעצמכם, לפני שאתם משלמים חשבונות, לפני שמשלמים שכירות תשימו בצד את החסכונות שלכם, אתם תראו שאתם מתרגלים לזה ופשוט חיים בהתאם.

מאחל לכולנו שנה כלכלית טובה יותר, עם הרחבה גשמית אמיתית, שנה של שמחה ואושר. 
שנזכה לביאת משיח בקרוב ממש!


---
שחר וולף הינו כלכלן ויועץ משכנתאות, ניהל במשך 12 שנים בבנק דיסקונט

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.