שניאור דייטש | יום ג' תשרי ה׳תשפ״ג 28.09.2022

מה איחל פוטין ליהודי רוסיה? צפו בגלריה מערב החג במוסקבה

אל לשכת רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, הגיעה בערב ראש השנה אגרת ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המאחל ליהודי המדינה ברכות לקראת השנה החדשה • "חשוב ביותר שיהודי רוסיה, תורמים תרומה בעלת משקל לארצנו", כתב פוטין בין-היתר • צפו בגלריית ערב החג ממרכז חב"ד במוסקבה
מה איחל פוטין ליהודי רוסיה? צפו בגלריה מערב החג במוסקבה
צילומים: לוי נאזרוב

אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, הגיעה בערב ראש השנה אגרת ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המאחל ליהודי המדינה ברכות לקראת ראש השנה והשנה החדשה.

במכתבו כותב פוטין:

"אל יהודי רוסיה. הנני מברך אתכם מכל הלב לרגל ראש השנה, חג הסמל את תחילת השנה החדשה עפ"י הלוח העברי. חג זה מפנה את הציבור הדתי אל סימני ההיכר ההירואיים הנעלים, המונחים ביסוד כל הדתות - אל ערכי ההומניות, הצדקה והרחמים - והוא מעודד לעשיית מעשים טובים.

"חשוב ביותר הוא שיהודי רוסיה, השומרים על נאמנותם למסורת הרוחנית שלאבותיהם, תורמים תרומה בעלי משקל לשמירה על הרבגוניות התרבותית של ארצנו, לחיזוק ההסכמה בין העמים על היסודות של עזרה הדדית וסובלנות דתית.

"אני מאחל לכם בריאות טובה, התעלות רוחנית ותחושת חג אמיתית. ולדימיר פוטין".

כמו-כן שיגרו אגרות ברכה יו"ר מועצת הפדרציה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית הגברת ולנטינה איבנובנה מטווינקו, יו"ר דומא המדינה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית, ויאצ'סלב ויקטורוביץ' וולודין, מושלי מחוז שונים, ראשי עיריות, ובכרי ממשל רבים.

בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, העומד בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, נערכו בערב החג לקליטת המוני המתפללים ומשתתפי סעודות שני ימי החג, במספר אולמות.

במרכז החסד היהודי שערי צדק, סיימו בהצלחה את פרויקט 'קמחא דתשרי' ובמהלכו חולקו אלפי ערכות חג, לאלפי משפחות יהודיות וסלי מזון למשפחות ברוכות ילדים, נזקקים וגלמודים.

ובכל בתי חב"ד הפזורים ברחבי העיר, הוכנו מראש כל תשמישי הקדושה, בעלי תפילות וסעודות חג עשירות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.