שלום לאופר | יום ג' תשרי ה׳תשפ״ג 28.09.2022

משימת התאבדות בחלל: החללית שפגעה באסטרואיד בהצלחה

מהו אסטרואיד ואיך הוא מסכן אותנו, יושבי כדור הארץ? • על ההיסטוריה של האסטרואידים ומה קרה כשאחד כזה פגע בסיביר • החללית ששלחה סוכנות החלל האמריקנית כדי למצוא פתרון לאיום • המשימה הוכתרה בהצלחה
משימת התאבדות בחלל: החללית שפגעה באסטרואיד בהצלחה
צילום: נאס"א

המשימה הוכתרה בהצלחה

לפני שעות אחדות (מוצאי ראש השנה) דיווחה סוכנות החלל האמריקנית הידועה בראשי התיבות: נאס"א – כי המשימה עליה היא עמלה במשך שנים הושלמה בהצלחה, וכעת מצפים ועוקבים אחרי תוצאות הניסוי.

חללית לא מאוישת כבדה וגדולה באופן יחסי שוגרה מכדור הארץ ועשתה מרחק של עשר מיליון קילו-מטר (10,000,000!!) עד שהנגשה במהירות של 23,000 קמ"ש (!) באסטרואיד – מטאור שנע במסלולו בחלל.

למה הם עשו את זה?

בחלל – היקום האדיר שה' ברא סביב עולמנו משייטים להם בכל רגע נתון מיליוני אסטרואידים – עצמים, דמויי סלעים, הנעים להם ללא מטרה במסלולים קבועים אל עבר האינסוף.

מספר פעמים בהיסטוריה מטאורים בגודל זעיר חדרו את הקליפה העוטפת את כדור הארץ – האטמוספירה – ופגעו בשטחים על פני הכדור.

התוצאות היו הרות אסון. במקרה של מטאור שנחת בסיביר – הוא יצר מכתש בגודל עשרות ק"מ, שרף והחריב את כל האזור ברדיוס נרחב. הנס הוא אשר לא שהתה במקום התיישבות אנושית. עד היום, מאות רבות של שנים לאחר המקרה, כל העצים אשר צומחים באזור גדלים באופן עקום, כתוצאה מנפילת המטאור.



כפי שכבר הבנתם, קיימת סכנה מוחשית וממשית שמטאור אדיר מימדים יפגע בכדור וישמיד ערים או מדינות שלימות!

בנאס"א עוקבים באמצעות טכנולוגיה משוכללת אחר כל האסטרואידים המסתובבים בקרבת כדור הארץ והם מדווחים כי אף אסטרואיד (מתוך עשרות אלפים) אינו מיועד להתנגש בכדור הארץ בטווח הקרוב.

אך החשש קיים. שמא בעתיד עשוי מטאור שכזה להתנגש בעוצמה בכדור. ולכן יצאו בנאס"א למבצע מורכב אך חשוב, שמטרתו היא לבדוק אפשרות שחללית שתתנגש בעוצמה במטאור – תסיט אותו ממסלולו, ובכך יינצלו יושבי הכדור.

כאמור, לאחר שנים מספר של הכנה, הלילה התנגשה חללית באסטרואיד, ובשבועות הקרובים נדע האם אכן הניסוי הצליח והחללית הסיטה את המטאור ממסלולו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.