מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ב 21.09.2022

ניצבים: סיום אופטימי ומעודד לשנה של קשיים ואתגרים

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה עשרים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיחה מיוחדת לפרשת ניצבים, ובקשר עם סיום שנת תשפ"ב, מליקוטי שיחות חלק ט, בה הרבי מעמיק בפירוש רש"י לפסוק בפרשתנו "ושבת ה' אלוקיך את שבותך", ומכך מפיק הרבי שורת תובנות ורעיונות על השותפות של הקב"ה עם ישראל בצרות הכלל ובצרות הפרט, ועומקה של הגאולה העתידה לשכינה ולישראל  
ניצבים: סיום אופטימי ומעודד לשנה של קשיים ואתגרים

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה עשרים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיחה מיוחדת לפרשת ניצבים, ובקשר עם סיום שנת תשפ"ב, מליקוטי שיחות חלק ט, בה הרבי מעמיק בפירוש רש"י לפסוק בפרשתנו "ושבת ה' אלוקיך את שבותך", ומכך מפיק הרבי שורת תובנות ורעיונות על השותפות של הקב"ה עם ישראל בצרות הכלל ובצרות הפרט, ועומקה של הגאולה העתידה לשכינה ולישראל.

דברי רש"י ש"השכינה שרויה עם ישראל בצרת גלותן" * מהיכן המקור לכך שהקב"ה נמצא עם ישראל בגלות? * מדוע רש"י זקוק לשני פירושים לכתוב "ושב ה' את שבותך? * האם יש חידוש כלל שהקב"ה נמצא יחד עם ישראל בגלות? * המשמעות של "עמו אנוכי בצרה" * וחידוש של "בכל צרתם לו צר" * והחידוש הגדול ברש"י, שהקב"ה עצמו נמצא בצרה * כיצד השכינה תצא מגלות, כאשר היא עצמה בצרה? העומק בדברי רש"י "הכתיב גאולה לעצמו" * הגאולה של השכינה תהיה במקביל לגאולת ישראל * הכיצד הקב"ה נמצא עם ישראל בגלותם, בעוד שהוא מוציאם אחד אחד?

ההמצאות של השכינה בצרת הכלל וגם בצרת הפרט * גאולת "עיקר השכינה" תהיה רק כשכל ישראל יגאלו" * הדיוק בלשון רש"י "הכתיב גאולה לעצמו" – לעצמיותו * והדיוק בביטוי "וכשנגאלין" – בדרך ממילא *   גילוי שונה בגאולה הפרטית ובגאולה הכללית *  כשרוצים לצאת מגלות פרטית – צריך להוציא את הזולת מהגלות * התכללות עם ישראל כולם יחד * אתם ניצבים היום כולכם * הברכה לכתיבה וחתימה טובה, לשנה טובה ומתוקה * שנת גאולה.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.