כתב רכב COL | יום י"ז אלול ה׳תשפ״ב 13.09.2022

"זרם" עם כל מאמץ: צאו לסיבוב מבחן על ה-5008 של פיג'ו

הרכב שחנך את המדור שלנו, לפני 3 שנים בדיוק, היה פיג'ו 5008 – מוביל 7 נוסעים מבית היצרנית הצרפתית. ה-5008 סימן קו חדש של רכב 7 נוסעים עממי אך מעולה בו זמנית, אלא שבשנים שחלפו מאז הוא לא הצליח להתברג למרבה הצער בראש הקטגוריה הצפופה
באדיבות המצלם

הרכב שחנך את המדור שלנו, לפני 3 שנים בדיוק, היה פיג'ו 5008 – מוביל 7 נוסעים מבית היצרנית הצרפתית. ה-5008 סימן קו חדש של רכב 7 נוסעים עממי אך מעולה בו זמנית, אלא שבשנים שחלפו מאז הוא לא הצליח להתברג למרבה הצער בראש הקטגוריה הצפופה.

זה תמוה מאוד, כי אחיו הקטן, ה-3008 הדומה לו בשתי טיפות מים ושונה ממנו רק בכך שהוא מציע 5 מקומות במקום 7, עושה חיל בארץ ובעולם ונחשב לאחד הג'יפונים המוצלחים ביותר בעשורים האחרונים מאז החל הסגמנט הזה לקרום עור וגידים. ה-3008 ניפץ סופית את הדעות הקדומות על כך שרכבים צרפתיים נחשבים לנחותים יותר. הוא נחטף בשתי ידיים ושומר מאוד על ערכו בשוק היד השנייה, בדומה לרכבים יפניים.

כיוון שכך לקחנו שוב את ה-5008 שחידש לאחרונה את פניו ואת מנועו, בניסיון להזכיר לכם שמדובר במוצר מצוין.

מבט חיצוני מלמד שה-5008 המחודש קיבל זווית מחודדת יותר המקנה מראה מודרני אף יותר מהגירסא הקודמת. האריה של פיג'ו הניצב בגאון בחזיתו והולם את המראה הבולט וההייטקיסטי, נותר גם כאן על מקומו, אבל השוני בא לידי ביטוי פנסים יפים ומלוטשים יותר מלפנים וגם מאחור, בהסרתם של פנסי הערפל ובהחלפתם בפנסי לד המרוחים לגובה וכן בגריל עכשווי ומהפנט.

כניסה פנימה מגלה בדיוק את אותו מראה מודרני, צעיר ומושקע הזכור לטוב: הגה קטן וחמוד, מחופה עור וקטום בראשו ובתחתיתו, חיפוי בצבע אפור מעניין על הדלתות וכיסאות נוחות עם שילוב של פיסות עור העוטפות אותן לכל אורכן.

מערכת המולטימדיה הדוברת עברית כולה נותרה גם היא במקומה, כי אחרי הכול זה אחד הדברים שמבדלים לטובה את המוצר הזה על פניו מתחריו. כפי שכתבנו בעבר, צריך להוריד את הכובע בפני היצרנית הצרפתית ונציגיה בארץ – היבואנית 'לובינסקי', שהיו הראשונים להציג בפנינו רכב הדובר עברית מלאה בכל מצב שהוא.

זה גם פרקטי ועוזר לנהגים שאינם דוברי אנגלית או שולטים בה באופן מלא. כך למשל כשתתקרבו במהלך נסיעה לרכב שלפניכם, תראו התראה בולטת על מסך המחשב "רכב מקדימה", אם לא תסגרו את אחת הדלתות תקבלו התראה "הדלת פתוחה" ואם לא תחגרו תקפוץ לה ההתראה "אתה לא חגור". מרשים.

מתחת למסך המולטימדיה תגלו שורת לחצנים לרוחב, שבשל צורתה היא מכונה בפי כל "הפסנתר". לחצנים אלו מעניקים אפשרות לשליטה על מיזוג האוויר, האודיו והרדיו ועוד, ובעבור התקנה מקומית בעלות מזערית תקבלו גם ווייז מובנה ושלל אופציות מעניינות ושימושיות כמו שירות לקוחות, שירותי דרך, טיפול רכב, מציאת חניה, אפשרות של התקנת קודן אלקטרוני, התקנת אפליקציות ייחודיות ועוד.

הגירסא המחודשת כמובן לא פגמה ברשימת האבזור הטכנולוגי והבטיחותי שהיו כאן לפני כן: חימום שני המושבים מלפנים (כאשר שני מושבים אלו גם ניתנים להארכה), כיסא נהג מתכוונן אוטומטית עם זיכרונות, בלם יד חשמלי, דימום המנוע בעת עצירה, מראות מתקפלות, ידית הילוכים חכמה, הטענה אלחוטית למכשירים סלולריים חדשים, תא אכסון מקורר מלפנים, התראה בצדי המראות בשטח מת (כל ההתראות ניתנות לביטול), בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, שש כריות אויר, מצלמת רוורס שמציגה תמונה של 360 מעלות (צילום כל צדי הרכב המעניק מבט מלמעלה על כל סביבתכם והופך את הרוורס לנטול כל סכנות) ובקרת סטייה אקטיבית. מה שכן נוספה כאן מערכת בטיחות חשובה אחרת: מערכת בלימת חירום בטווח מוגדל של 5 עד 140 קילומטר!

השורות השנייה והשלישית נותרו גם הן בדיוק במקומן ובתצורתן הקודמת כאשר שלשת מושבי השורה השנייה מוצבים על גבי מסילות שיאפשרו להם לנוע קדימה או אחורה, בהתאם לצרכי הנוסעים בשורה השלישית, האחרונה. וגם כאן השורה השלישית, וזה מה שמקובל ברכבים האלו, מתאימה לילדים ונערים בלבד ולא למבוגרים.

 

אבל עזבו שטויות, הנהיגה עצמה, וזה מה שהכי חשוב, מלהיבה. רכבים צרפתיים נחשבים לכאלו שמנועיהם מצליחים להפיק כוח והנאה והמנועים של ה-5008 המחודשת שונו לטובה ועושים זאת טוב עוד יותר. רכב המבחן שלנו המגיע עם מנוע  בנזין PureTech בנפח של 1.2 בלבד במקום  1.6 ליטר בדגם היוצא (יש גם 1.6 במנוע הבנזין ויש גם גרסאות דיזל), מצויד ב-130 כוחות סוס ומציג מומנט של 23.4 קג"מ המושגים כבר ב-1,750 מתגלה כמאוד מפתיע. כן כן, מנוע בנפח שמתאים לסופר-מיני או משפחתית חלשה עושה את הכמעט בלתי יאומן. בכנות, אם לא הייתי רואה על הנייר שמדובר במנוע חלש יותר, לא הייתי מבחין בכלום בינו לבין גרסת ה-1.6 שלקחתי בעבר.

מי שעוזרת למצות את המירב מהמנוע הזה היא התיבה האוטומטית העדכנית בת שמונת ההילוכים. השילוב שלה כאן בהחלט היה מבריק והיא פועלת בצורה חלקה וזריזה אף יותר מאשר בשאר הגרסאות ובתיאום טוב עם המנוע. בסך הכל זה אומר שלא תצטרכו לשמוע את המנוע נאנק וצועק ממאמץ כשתרצו להשתלב בכביש המהיר. ה-5008 "זרם" עם כל מאמץ.

צריכת הדלק בנסיעת המבחן שלנו נשקה לליטר דלק לכל 13 קילומטרים של נסיעה מאומצת ומשולבת, כתמיד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.