חיים זלצמן | יום י' אלול ה׳תשפ״ב 06.09.2022

פליטי מערב אוקראינה עברו לאשקלון וקהילת חב"ד הוכפלה

לאחר חודשים של אירוח נדיב בקמפוס קק"ל נס-הרים, בית הילדים ובית היתומים של FJC 'עלומים' בז'יטומיר - אוקראינה, עובר דירה לקמפוס החינוך של חב"ד באשקלון • השליח הראשי הרב מענדל ליברמן: "זו ברכה שקהילת חב"ד המקומית כמעט מכפילה את עצמה ביום אחד עם 5 רבנים חב"דיים נוספים!"
פליטי מערב אוקראינה עברו לאשקלון וקהילת חב
צילום: חב"ד אשקלון

לאחר חודשים של אירוח נדיב בקמפוס קק"ל נס-הרים, בית הילדים ובית היתומים של FJC 'עלומים' בז'יטומיר - אוקראינה, עובר דירה לקמפוס החינוך של חב"ד באשקלון, בדרום ישראל.

מאות מילדי הפליטים של המוסד, יחד עם רבים מבני קהילת ז'יטומיר, השוהים בנס-הרים מאז פינויהם הבהול ממערב אוקראינה, מתיישבים כעת בעיר הדרומית - באשקלון. הם ישתלבו ברשת המקומית של מוסדות ויוזמות קהילתיות וחינוכיות של חב"ד, בראשות הרב מענדל ליברמן.

טקס קבלת פנים מיוחד, בהשתתפות נכבדים, חברי קהילה ושירותים מקצועיים מסורים, קיבל את פני הפליטים בתחילת שנת הלימודים החדשה עם הגעתם. חבר הכנסת, אלכסנדר קושניר, שהצטרף לאירוע ומתגורר בעיר, בירך בחום את האורחים החדשים ודיבר על המחויבות הישראלית לרווחתם.

"זה היה רגע מרגש מאוד", אומר הרב שלמה וילהלם, הרב הראשי של ז'יטומיר ומערב אוקראינה. "מאה ילדים ושמונה עשרה משפחות פותחות דף חדש. חלקם במעונות, אחרים כבר מצאו דירות וחלקם בבתי מלון, ובכל זאת כולם מרגישים שמשהו חדש ומרענן קורה - בית חדש מוקף באנשים אוהבים ודואגים מקהילת חב"ד החמה".

הרב ליברמן טוען, "זו ברכה שקהילת חב"ד המקומית כמעט מכפילה את עצמה ביום אחד עם 5 רבני חב"ד נוספים!".

בימים אלה מובילה קהילת חב"ד אשקלון קמפיין לסיוע לפליטים להתיישב מחדש באשקלון, על ידי סיוע לכל הילדים להתיישב בבית הספר, עם ילקוטים מתאימים, ספרים וכלי כתיבה. ומנסים לספק צרכים בסיסיים של המשפחות, שולחנות וכיסאות, מיטות ורהיטים ואפילו סירים ומחבתות.

כפליטים הם נמלטו מאזור המלחמה רק עם מזוודה קטנה כשהיא משאירה מאחור את כל רכושם. עכשיו באשקלון - הם מתחילים שוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.