COL | יום ח' אלול ה׳תשפ״ב 04.09.2022

מסע הדילוגים של גוטניק: "נתניהו, היותר טוב שיש לנו"

הנגיד הרב יוסף יצחק גוטניק מאוסטרליה, נפגש לאחרונה בארץ עם מספר אישים פוליטיים בולטים, בניסיון למנוע פיצולים בימין בבחירות הקרובות • בריאיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL, הרב גוטניק מדבר על האמון שלו בבנימין נתניהו גם כיום כמנהיג המחנה הלאומי ועל ההוראות שקיבל מהרבי למען שלימות ארץ ישראל • וגם: למה הוא חושב שמגיע לאיילת שקד הזדמנות נוספת?
מסע הדילוגים של גוטניק:
הרב יוסף יצחק גוטניק באולפן ערוץ 7 (צילום: ערוץ 7)

הנגיד הרב יוסף יצחק גוטניק מאוסטרליה, נפגש לאחרונה עם מספר אישים פוליטיים בולטים בהם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והשרה איילת שקד, לקראת הבחירות הקרובות.

בראיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL, הרב גוטניק מדבר על האמון שלו בבנימין נתניהו גם כיום כמנהיג המחנה הלאומי, על ההוראות שקיבל מהרבי למען שלימות ארץ ישראל.

 וגם: למה הוא חושב שמגיע לאיילת שקד הזדמנות נוספת לאחר הישיבה בממשלה האחרונה שנתמכה בידי מפלגה ערבית?

הרצל קוסאשוילי: למה בכלל להכניס את הראש לפוליטיקה? אתה רואה מה קורה במערכות הבחירות האחרונות, יש שוויון בין ימין לשמאל, קמה ממשלה בתמיכת הערבים. אתה חושב שיש אפשרות לשנות את המציאות הזאת?

הרב גוטניק: "יש לי שליחות מהרבי לעשות כל אשר ביכולתי למען ארץ ישראל. אני עושה את שליחותי.

הרבי רצה ממשלת ימין צרה. זה ריאלי גם עכשיו?

"משתדלים כל אשר ביכולתנו ונראה מה יקרה. זה תלוי בקולות המצביעים...


האזינו לריאיון המלא:


אתה זכור מהקמפיין הידוע 'נתניהו טוב ליהודים' בשנת תשנ"ו (1996). אתה לא חושב שנתניהו עשה כבר את שלו והגיע הזמן שהמחנה הלאומי יצמיח מנהיג חדש?

"זה עניין פנימי של הליכוד. לנתניהו יש את המרץ כמו שהיה לו לפני 30 שנה. איש עם אידיאולגיה ורוצה להגן על ארץ ישראל. אני מאמין בו, הוא היותר טוב שיש לנו.

הרב גוטניק בפגישתו עם נתניהו, לפני כשבוע


 

עוד אחת שאתה מאמין בה, נפגשת איתה, איילת שקד. בבחירות האחרונות הלכה עם בנט, ישבה בממשלה בתמיכה של מפלגה ערבית רע"מ ובציבור היא איבדה פופולריות, לא עוברת את אחוז החסימה. אתה חושב שהיא יכולה לומר היום "עשיתי שינוי, אני ימין אמיתי?"

"חב"ד מאמינה בבעלי תשובה, היא חוזרת בתשובה. זה לא העניין, היא יכולה לקחת קולות מהמרכז והיא יכולה לעשות את זה. החרדים והדתיים צריכים לשמוע בקול הרבנים שלהם. אבל אם שקד יכולה לקחת קולות מהמרכז ומהשמאל – זה טוב מאוד. יש לה לב טוב והיא מבינה שעשתה טעות. מאמין שלא תחזור על זה.

"העיקר הוא להחליש את המרכז והשמאל ולקחת קולות מהם.

במציאות הפוליטית בישראל הרבה קוראים לעצמם מפלגת מרכז. הגבולות הפכו מטושטשים.

"אני מאמין שאיילת לא בצד שרוצה להקים מדינה פלסטינית ולהחזיר שטחים. היא עשתה טעות עם שיתוף הערבים בממשלה האחרונה. יש הבדל גדול בין הדעות שלה לדעות של השמאל בעניין הזה.

פולארד כבר חזר בו מתמיכתו בשקד.

"אני לא חוזר בי. אני אומר שמצביעי הימין צריכים להצביע לימין. אבל אם איילת יכולה לקחת קולות מהשמאל, זה עניין חשוב מאוד להקמת ממשלת ימין.

לסיום: כחסיד חב"ד שחשובה לך דעתו של הרבי ואתה אומר שגם קיבלת מהרבי שליחויות בעניין ארץ ישראל. כשחוששים ממדינה פלסטינית וגם נושאי המלחמה נגד הדת. לדעתך, הרבי היה מעודד במצב כזה עסקנים לפעול במגרש הפוליטי, לאור המצב הנוכחי?

"בוודאי שהרבי רוצה ששלוחיו וחסידיו יפעלו בהפצת המעיינות ולא העניין של חב"ד להתערב בפוליטיקה. אבל אני בעצמי, הרבי נתן לי שליחות לפעול ולהשפיע, אבל לא בשם חב"ד. חב"ד צריכה לעסוק בהפצת המעיינות ולא להתערב בעניינים אלו."

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.