שניאור דייטש | יום ח' אלול ה׳תשפ״ב 04.09.2022

"מסירות ללא אח ורע": סיו"ר המל"ח בכינוס השלוחים האזורי

גלריה מרשימה לצד תיאור אישי מאת השליח הרב דורון אייזמן, שבית חב"ד בהנהלתו אירח בשבוע שעבר את כינוס השלוחים האזורי למדינות צפון קרולינה, דרום קרולינה, ג׳ורג׳יה ולואיזיאנה, בארה״ב • פרק נכבד מרשמיו מקדיש השליח לרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר המל"ח על מסירותו הרבה למפעל השליחות המפואר של הרבי

בשבוע שעבר נערך כינוס אזורי למדינות צפון קרולינה, דרום קרולינה, ג׳ורג׳יה ולואיזיאנה, בארה״ב. הכינוס התקיים במרכז חב״ד החדש במירטל ביטש דרום קרוליינה. את הכינוס כיבד בנוכחותו הרב משה יהודה קוטלרסקי חבר המל״ח והאחראי מאת הרבי על השלוחים.

אני אישית מרגיש שהוא מלווה אותנו כבר למעלה מ-35 שנה, הוא תמיד מתעניין לפרטים הן במוסד והן במשפחה. כיום שמפעל השליחות כל כך עוצמתי וחובק עולם, לעשות את המאמץ לבוא לערי השדה ולהיות נוכח באופן אישי, לא מובן מאליו ואפילו אפשר לומר, שאין לכזו מסירות אח ורע. הרבי בנה מערכת ניסית ונפלאה ושם בראשה את החסיד המסור הזה. יתן לו ה׳ אריכות ימים ושנים טובות מתוך בריאות הנכונה.

״קטן אבל עוצמתי״, כך הגדיר הרב שניאור נז׳ר את אשר קרה פה במשך הכינוס. בחמשת המדינות ממנה באו הנציגים יש לכל אחד מהם בית כנסת פעיל, בית ספר יומי ומערכת פעילות וכשרות, אין ספק שזהו הלב הפועם של היהדות בכל האזור. אשרינו.

הרב קוטלרסקי העלה על נס את הפעילות הנוספת מערכת 302 של המרכז בני יורק השנה, רק מה שהוכרז בכינוס שעבר כבר מתקרב ל 30 מליון דולר, מאז כינוס השלוחים הקודם כל ההחלטות יושמו. למעלה מ 100 שלוחים חדשים, מלגות ועזרה לחגים, 36 ספרו תורה יוכנסו בכינוס השנה למרכזים שאין להם ספר משלהם. מרכזים לילדים ולנוער. בתי ספר משלימים לילדים שלא לומדים בחינוך יהודי, טיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, שלוחי הקיץ ועוד.

הוא הזכיר לנו שוב שלפי סקר של חברת פיו 38 אחוז מיהודי ארצות הברית ענו שהקשר שלהם ליהדות הוא רק דרך חב״ד. בעוד שנתיים המספר צפוי לגדול ל 51 אחוז. אלו נתונים שאף ארגון יהודי לא יכול להתעלם ממנו. אשרינו.

בסדנאות דובר על ״חינוך ילדנו״ ע״י הרב יוסף פלוטקין שפתח לפני שבועיים ״חיידר לילדי השלוחים של האזור, הרב יוסי נמס דיבר על ״בית חסידי״, הרב שלמה כהן דיבר על עזרה בגיוס משאבים למוסד אף כשאתה לא השליח הראשי, הרב יוסי לו דיבר ״איך ההוראות של הרבי מנחות את עבודתנו היום״ ועוד.

הכינוס נערך בבנין המרווח והיפה של חב״ד אליו עברנו להתפלל ולאירועים לפני פחות משנה. דירה נאה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם. המקום מושך יחידים וקבוצות שבאים לעיר החוף לנופש ובתקופה זו של השנה מלא בתפילות ובסעודות שבת. ממש תנופה לפעילות חדשה לכל האזור.

הכינוס הסתיים בדינר חגיגי כסעודת שלמה בשעתו. בו סיפרו השלוחים הרב יוסף יצחק (ב״ר משה ז״ל) נפרסטק על השתלשלות הפעילות במשך 35 שנות הפעילות.

הרב דורון אייזנמן כיבד את התורם הנכבד לבנין מר סם (ירון) לורן באות הוקרה על תרומתו החשובה לבניין וגילוי הלוט מעל השלט המואר והחדש ״צביה שהרבני מרכז חב״ד קהילתי״ לכבוד אימו לאריכות ימים ושנים טובות.

התורם שיבח את פעולות חב״ד בכל העולם, יהודי יודע שיש לו בית איפה שלא יתקע בעולם. העלה על נס את הפעילות החינוכית המקומית, הזכיר את הפגישה הראשונה עם השליחים לפני 35 שנה וייעץ להם שאין סכוי לשום הצלחה בעיר קטנה זו.  אמר ששמח שלא שמעו לעצתו ונשארו לבנות בית ספר בו למדו ילדיו ובו לומדים נכדיו היום. ״אי אפשר לתאר כמה אחרת היתה נראית העיר הזאת ואנחנו בלי חב״ד״. אשרינו.

השלוחים גם סיירו במוסדות הסמוכים. מקווה מפואר לנשים עם מקווה נפרד ומכובד לגברים, וכמובן הקמפוס של בית הספר. שנת הלימודים הנוכחית בחב״ד התחילה עם למעלה מ 130 תלמידים. בהרחבה בכיתות, עם צוות נפלא ומלא.

אשרינו.

הנני להזמין את אנ״ש לראות את נאת המדבר שלנו, לחג או לחופשה.

באהבה, הרב דורון אייזנמן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.